Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

Rangeerduivel

Gelijk heb je wel Rob, maar Sven bedoelt uiteraard de vezels en splinters die niet "op schaal" zijn...

Wel een mooi bouwwerkje en knap op poten gezet, daarmee bedoel ik om vanop een zeer oneffen terrein toch tot een horizontaal bouwwerk te komen

;)

Ronald


RobVille

#32
Citaat van: Rangeerduivel op 20 juni 2020, 21:21:26 PM
Gelijk heb je wel Rob, maar Sven bedoelt uiteraard de vezels en splinters die niet "op schaal" zijn...

Inderdaad, zo niet begrepen. Kortom, een schaalprobleem  ;)

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

mahtoska1

In ieder geval een mooi bouwwerk.

RobVille

Hallo,

Mijn bouwwerkjes maar eens stevig gaan opschuren en bijschaven ;) Op module 1, 250 cm lang en 60 cm breed, heb ik nu als laatste de seinmast geplaatst. Alle objecten hebben nu een plaats gekregen.





Groetjes,
Rob




Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

celtjan


RobVille

Beide seinmasten staan nu definitief en zijn inmiddels aangesloten.





Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

Dit weekend maar eens bezig gehouden met de constructie van de koof. Gezien mijn ervaringen met de bouw van Court du Bouton, heb ik in eerste instantie besloten om de koof zodanig te bouwen dat deze afneembaar zou zijn. Op die manier kun je de achtergrond en de verdere afwerking van het landschap vrij makkelijk uitvoeren. Al snel bleek dit een lastige opgave. Deze modules zijn langer (250 cm) en breder dan 30 cm. De hoekkant van de module was geen probleem. Deze zijde wordt dicht gemaakt en functioneert als steun. Aan de andere kant heeft de koof echter geen steun. Ook door de breedte van 60 cm werd het al snel een groot bouwwerk. Daarom maar besloten om de koof nu al te installeren. Zeker door het grote gewicht en de omvang zou bij het later plaatsen het risico op schade aan de afgebouwde baan vrij groot zijn.



Module --> achterkant.


Module --> bovenzijde.


Complete module.

Groetjes,
Rob










Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Kautenbach

Imposant, gaat helemaal goed komen , die foto met 2 losse locs, alscje straks de modules achter elkaar hebt, met landschap erbij, heeel gaaf ;)

RobVille

Achteraf blijkt de gemonteerde koof toch niet zo handig. Door de hoogte en diepte van de koof kan ik eigenlijk niet aan de achterkant van de baan werken. Bij het loshalen van de koof bleek dat ik de koof in zijn geheel van de module kon tillen door het los draaien van enkele schroeven  :)

Deze week maar eens begonnen met de afwerking van beide tunnels en de autotunnel.




Bij mijn vorige baan zijn de binnenkanten van de tunnels voorzien van betonnen wanden. Hier heb ik gekozen voor een houten wand aan de rechterkant, en een betonnen wand aan de linkerkant met aan de bovenkant rotspartijen.







De foto's zijn genomen met een iPhone. In werkelijkheid zijn de kleuren genuanceerder.

De constructie van de autotunnel daarentegen is compleet van hout.





Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Kautenbach

Je gaat lekker met die kleurtjes zo, Rob ;)

RobVille

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

Voordat ik definitief het landschap boven de tunnels ga vormgeven, toch nog even gaan testen of met name de Rapido Trains 53' Husky Stack Well Cars door beide tunnels kunnen rijden. Niet dus.



Eigenlijk zijn alle op de markt verkrijgbare tunnelingangen alleen geschikt voor rechte stukken. Daarom maar weer de tunnels zelf bouwen.


Rechter tunnel.


Beide tunnels in de heuvel ingebouwd.


Ander perspectief.


Overzicht modulebak 3.

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!