Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

Tothebeach

#225
Geen interieur? :D
Mooie vorderingen inderdaad. Aardig gebouw ook trouwens.

Groet,
Michel

RobVille

Michel,

Te kleine ramen  ;)

De laatste week bezig geweest met het leggen van de wissels en rails.


Wisselstraat naar schaduwstation.


Locomotieven werkplaats.


Woestijn.
Wisselstraat naar schaduwstation en naar de steenoverslag.

Groetjes,
Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!


RobVille

#228
Dank je, Michel.



Dit thema verder uitgewerkt. Alle elementen staan nog los van elkaar. Voordat ik alles ga vastzetten, wil ik eerst de binnenkant van de tunnel afwerken.


















Voorlopig is dit de basis van waaruit ik verder ga werken. De echte afwerking komt pas veel later aan bod.

Groetjes,
Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

Nog even bezig geweest met Sculptamold en gips. De hoek van de module is qua layout nu klaar. De rotspartij boven de tunnels is afneembaar, waardoor ik het ballastbed kan vormen en de afwerking van de tunnelmuren nog kan uitvoeren. Aan de achterkant komt nog een achtergrond in de koof. De kopse kant blijft voorlopig open. Later kan er eventueel nog een spiegel geplaatst worden.








Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

Nog een aantal foto's van de bruggen -->











Groetjes,
Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

In het bereik van beide tunnelingangen zijn de rails van ballast voorzien. Bij het maken van het ballastbed heb ik de rails aan de buitenkant met een mm verhoogd (verkanting). Ook de omgeving en de binnenkant van de tunnels zijn nu van landschap voorzien.







Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#232
Hallo,

Het gebergte ligt op z'n plaats. De vegetatie en de verdere attributen komen later.







Groetjes,
Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

De werkplaats is nu uitgebreid met een lpg-installatie. Een overzicht van de meest linkse module met een gedeelte van de middelste module.









Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo

Begonnen met de aansluiting van de rails van de loods op het hoofdspoor en de brug.















Groetjes,
Rob


I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hoi,

Na een klein dipje, maar eens begonnen aan het inbouwen van de servo's voor de wissels. Ik moet toegeven dat de inbouw van de wisselaandrijving van Weinert erg makkelijk was. Met de mal de gaten voorboren en vervolgens de aandrijving onder de wissel plaatsen. Met een testapparaatje voor servo's de werking gecontroleerd en de wisseltongen in de middenpositie geplaatst. Erg belangrijk voor, wanneer ik deze servo's ga aansluiten op de SwitchPilot Servo.

Als verdere therapie begonnen met het ballastten van de rails.

















De bouw gaat moeizaam, niet alleen vanwege de motivatie maar ook door het feit dat diverse producten moeilijk te bestellen zijn dan wel met zeer lange levertijden te maken hebben. Voor deze baan staan de seinen sinds een jaar in bestelling en nog steeds geen zicht op datum voor levering. Toen maar eens de stap gewaagd om deze Amerikaanse seinen bij een lokale producent te bestellen en deze op maat te laten maken. Hij is begonnen met het bouwen van de  seinen (searchlights) . Het zijn seinen met een kop dan wel twee koppen. De masten van deze seinen staan op schakelkasten. De seinen zijn compleet gemonteerd met bordessen, reling, ladders.

Groetjes,
Rob




I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

DFS

Mooie vorderingen, al kijk ik stiekem wel uit naar het moment dat al dat wit een kleurtje krijgt  ;)

mahtoska1

Ik vind de updates altijd leuk. En een dipje heeft iedereen wel eens.

C.B.

Absoluut.
Bij mij heeft het zelfs een goed jaar alles stilgelegen.
Maar nu met volle zin terug aan de slag.
Trouwens , mooie vorderingen en ben wel benieuwd naar het eindresultaat.
Die wisselstraat is ook wel de moeite.
Jammer dat de bocht zo scherp lijkt op de foto , of heb ik het mis? (daar heb ik bij mij ook wat last van) ...  ;D
Groetjes.
Claudio.

RobVille

#239
Hallo,

Goed om te horen dat ik niet de enige ben, die af en toe een dipje heeft  :) De foto's maak ik met een fototoestel uit de beginjaren van het digitale tijdperk en de belichting is nu ook niet je van het ....

Even een update.

Citaat van: RobVille op 11 december 2021, 10:56:54 AM
Hallo,

Voor mijn baan, Cornfield Junction, heb ik een aantal mooie diesels van Athearn gekocht. Mijn probleem zijn deze digitale diesels met sound. Normaal gesproken koop ik deze diesels bij mijn modelspoorwinkel als analoge locomotieven omdat zij ervaring hebben dat klanten van Amerikaanse fabrikanten van deze locomotieven soms problemen hebben met de decoders. De feedback met de leverancier levert vaak geen respons op dan wel duurt het vrij lang voordat er een oplossing komt. Vervolgens heb ik ESU decoders laten inbouwen. Hoewel het grote locomotieven zijn, is de inbouwruimte beperkt. In mijn geval zijn in beide diesels de gewichten verwijderd om plaats te maken voor de luidsprekers.

Na een tip van een medewerker heb ik als proef bij Scale Trains een tweetal diesels besteld omdat deze fabrikant standaard ESU decoders inbouwt. Zij brengen typen op de markt in batches. Zijn deze uitgeleverd, jammer. Ik heb direct bij de leverancier in de US besteld. De totale kosten voor import in Nederland, geen idee. De medewerker had onlangs nog twee diesels ontvangen waarbij de totale kosten voor de import meer dan 100 euro bedroeg. We wachten af, volgend jaar oktober worden ze geleverd. Rapido is een Canadese fabrikant en levert voornamelijk materieel uit Canada. Ook Kato diesels zijn lastig om te bouwen.

Groetjes,
Rob

Vandaag zijn de locomotieven uit de VS bij mij thuis, in Nederland aangekomen.





Uitgepakt en meteen op de rails geplaatst. Binnen een paar seconden via Railcom op de ECoS beschikbaar.

Deze locomotieven worden niet door RD-Hobby uit Duitsland verkocht. Wel vond ik deze locomotieven bij All American Trains. Deze winkel maar even als startpunt genomen voor de berekening van de kosten. Deze locomotief kost 369,95 € en daar komen nog de verzendkosten bij van ongeveer 16,90 €. De totale kosten zijn dan 386,85 €.

Bij de fabrikant Scale Trains op hun website twee locomotieven, destijds, gereserveerd. Elke locomotief kost 274,99 $ en de verzendkosten bedragen 80,10 $. In totaal bedraagt de rekening 630,08 $. Tegen de huidige koers kosten deze twee locomotieven mij 577,42 €. De inklaringskosten voor invoer in Nederland zijn 60,10 €. De totale kosten zijn dan 637,52 €. Zou ik beide locomotieven in Duitsland kopen, dan betaal ik 756,80 €.

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!