Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Hoi Wim,

Inderdaad!

Zelf koop ik alle graan gerelateerde items van Walthers Cornerstone. Ik heb een aantal nummers voor je opgezocht:

933 - 2939 (platforms en trappen)
933 - 2940 (transportband met stalen toren)
933 - 2956 (kooiladders)
933 - 3124 (Verdeeltoren graan naar silo's)
933 - 3128 (Graandroger met aansluiting naar silo's)

Deze kun je het beste bestellen bij RD-Hobby (https://www.rd-hobby.de) Zijn deze producten op voorraad dan krijg je deze vrij snel thuis gestuurd.

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Kautenbach

Thanks, ik ga ze ontvangen ;D ;D

RobVille

Hallo,

Vandaag "iets" proberen te doen met de kuil in de loods. Omdat ik in deze kuil een verlichting wilde aanbrengen en totaal geen zin had in gefrummel, kwam ik op het idee om aan de buitenkant van de kuil een witte ledstrip aan te brengen. Doordat elke witte led door de zijwand schijnt, lijkt het of er op een regelmatige afstand een lamp geplaatst is, die geïntegreerd is in de muur van de kuil. Beide ledstrips kunnen onafhankelijk geschakeld worden.







Het ziet er nogal fel uit, maar eenmaal beter afgedekt, geeft de verlichting in de kuil in de loods een diffuus licht.

Groetjes,
Rob


Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#213
Hallo,

Begonnen met het opstellen van de loods in de baan.








Daarnaast heb ik ook geprobeerd in de loods verlichting aan te brengen.
Ik maak gebruik van de reeds genoemde ledstrippen. Deze plak ik aan het plafond van de loods. Aan weerszijden komen dan twee vierkante strips. Vervolgens komt er een dunne styreen laag overheen. Met de dikte kan ik de lichtintensiteit bepalen.





Ook ben ik begonnen met het vormgeven van het ruwe landschap.



Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

De loods is nu voorzien van een aantal elementen en een verlichting. Het gaat om een algemene indruk, ik streef niet naar perfectie, het is tenslotte een baan waarop
met lange Amerikaanse treinen in multitractie gereden gaat worden  ;)

















Groetjes,
Rob

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Ronald

Leuk man, ziet er goed uit! Die verlichting is een goeie tip, ga ik gebruiken :)

Michael

Goed gevonden met die ledstrips.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RobVille

#217
Hallo,

De loods is nu ingebouwd in de module.













De ingang van de loods geeft aan de bovenkant een speling van 2 mm. Ik heb Code 75 gebruikt en de kuil is van Peco ook met rails Code 75. Gebruik je een andere code dan ben ik bang dat de doorrijhoogte te krap wordt.

Groetjes,
Rob

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

DFS


henry

Mooi gedaan complimenten, uit welk materiaal zijn de wanden gemaakt en de ramen.

RobVille

#220
De loods is een bouwpakket van Cornerstone, een merk van Walthers. Deze set wordt compleet geleverd. De aanpassingen worden gebouwd uit overblijvende delen uit de diverse bouwdozen. Op mijn baan gebruik ik uitsluitend producten van Cornerstone en Woodland Scenics.


Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Nog wat foto's van de middelste module -->









Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RobVille

Dank je !

Deze week begonnen met het van een verlichting voorzien van het administratiebureau bij de werkplaats. Volgens de handleiding de ramen, het glas en de achtergronden geplaatst. Omdat de wanden van het gebouw vrij dun zijn en de gebruikte leds's  toch wel fel zijn, over de hele binnenkant van het gebouw op vierkante balkjes (3,2 x 3,2 mm) een plaatje styreen gelijmd.





Vervolgens heb ik zwart karton genomen en op diverse verschillende plekken, de ramen uitgesneden en deze dan op de binnenwanden geplakt. De led's zijn in een kleine kooi gemonteerd en worden dan achter de open ramen op een afstand van 3,2 mm geplakt.















Trouwens best handig foto's maken. Op die manier kom je nog eens achter "foutjes". Ik zie dat ik bij het afwerken van dit gebouw, onder andere de hoeken aan de binnenkant nog lichtdicht moet maken. De foto van het gebouw met de verlichte ramen zijn feller dan in werkelijkheid, het licht is veel zachter. Ik kan dit gebouw nu op de module plaatsen en in een later stadium verder afwerken.

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

DFS