Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Hallo,

Van de module met de kiezeloverslag van Desert Junction is de omlijsting met de koof nu af.













Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Rangeerduivel

Materiaal, een "beursstand" meer dan waardig mijgedacht....
We hebben reeds grotere scharminkels gezien op beurzen!  ::)
Knap schrijnwerk  8)

;)

RobVille

Dank je!

Begin gemaakt met de laatste module.









De brug over de wadi verder aangepast.





Groetjes,
Rob



Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Hallo,

Vanavond heb ik een kleine aanpassing gemaakt in een loods. In de bouwdoos van Cornerstone (Machine Shop) heb ik een onderzoekskuil ingebouwd. De doorgaande sporen in de loods zijn geschikt voor Code 83 of 100 terwijl ik rij met Code 75. Van Peco heb ik de kuil gekocht. De bijgeleverde rails zijn van de Code 75.



Zoals gewoonlijk bij mij, komt de afwerking later. Nu kan ik deze loods een plaats geven op de baan en inbouwen.

Groetjes,
Rob


Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Ronald

Ja, die heb ik ook :) Is wel een ideetje die kuil... kost niet veel, alleen een beetje werk:

20200525_133334 by Ronald Halma, on Flickr

DFS

Ga je er iets van zien ronald?

Ronald


RobVille

Hallo,

Omdat ik weinig ruimte heb achter de loods, heb ik een houten verloopbrug met gangpad gemaakt, die eindigt in de woestijn. Op deze manier kan ik locomotieven door de loods rijden en verderop parkeren.







Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

#203
Hallo,

De beide tunnels zijn nu ook voorzien van binnenwanden. Ook is er een begin gemaakt met de vormgeving van het landschap.



Om de houten en betonnen brug in te bouwen en het landschap te vormen, was het noodzakelijk de brug van een kleurtje te voorzien. Ik heb er maar een slag naar geslagen en er een kleurtje opgekwakt. Ik hoop dat diegene die mijn baan later gaat afbouwen niet al teveel problemen ondervindt met de wheathering  :) Ik maak deze keuze om de modelbaan technisch compleet af te bouwen. Alle seinen, wissels, blokken, verlichting, ... werken. Alle elementen en materieel zijn ingevoerd in iTrain. Gelukkig zijn er forumleden die mij willen helpen door deze modules perfect af te bouwen.











Met de platte balkjes onder de pijlers worden de bruggen vastgezet op de module. Daarna worden deze in het landschap geïntegreerd en zijn bijna onzichtbaar. Met de stroken tussen de bruggen ga ik het glooiende landschap tussen de bruggen vorm geven.

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Citaat van: DFS op 24 december 2021, 14:50:31 PM
Ga je er iets van zien ronald?

Weinig, maar toch! Begin gemaakt met het bouwen, uit restjes, van een bordes.







Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

#205
Hallo,

De loods nog wat verder aangevuld met lompe, grove constructies. Iets met leidingwerk, niet al te gedetailleerd, gaat om een indruk  ;)
Zit nog te wachten op nanoleds van Woodland voor de kuil en de loods zelf.











Groetjes,
Rob

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

DFS


RobVille

#207
Hallo,

Dank je!

Weer een aantal stapjes verder. De verschillende onderdelen heb ik geprobeerd enigszins te verweren. Waarom? Omdat ik niet verder kan bouwen aan mijn module, toch maar besloten om de machinewerkplaats van Cornerstone te wheatheren. Dit is noodzakelijk om de rails aan te kunnen leggen om de infrastructuur verder af te kunnen werken.



Omdat mijn omgeving deze poging te uitgesproken (te wit) vond, mijn werkwijze aangepast. Als later alles op z'n plek staat, dan kan dit gebouw verder afgewerkt worden.













Groetjes,
Rob

P.S.

Mijn buurvrouw geeft schilderlessen en ik heb haar gevraagd om een les om iemand die kleurenblind is zo te leren verweren dat de "rest" die niet kleurenblind is, niet kan zien zien dat het werk door mij is gedaan. Lachen :)
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

mahtoska1


Kautenbach

Hey Rob,

Je gaat lekker, staat er al gekleurd op, en dat voor jouw met je visuele beperking !!  ;)

Hoe bevalt jouw dat merk Slaters, ik zoek zelf voor mn graan overslag nog trappen, bordessen en een toevoer contructie om t graan in de silo's te krijgen...  8)

Succes met de bouw, wordt mooi imposant zo,

Groetjes, Wim