Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

Metpetergaathetbeter

daar bestaat toch ook een verlichte versie ook van (die achtergrond) ?

RobVille

Klopt.

Gezien mijn eerdere ervaring met een Jowi - achtergrond op mijn andere modelbaan in combinatie met een dag - nachtverlichting in de koof, toch gekozen voor deze variant.

Groetjes,
rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

#182
Hallo,

Veertig cm is best wel smal. Met name het doorgaande spoor is moeilijk in te passen. In eerste instantie aan de mogelijkheid gedacht zoals ik die bij de tweede module heb toegepast, namelijk een doorgaande koker aan de achterkant. Deze oplossing kost teveel ruimte, ook vanwege het vormen van het landschap. Daarom, voorlopig gekozen voor een galerij. Deze wordt als het ware in het landschap ingebed. Aan de voorkant komen houten palen als ondersteuning voor het dak.


Galerij met "Double Stack" wagon. De locomotief staat op een opstelspoor, voor het rangeren.


Onder de silo kunnen de wagons "laden". De rechtse onderdoorgang wordt met golfplaten dichtgemaakt.

Aan de achterkant van het gebouw wordt de linkse ingang eveneens dichtgemaakt. Wel komen er nog oude restanten van een spoor, toen deze ingang nog functioneel was. Daarnaast komt er nog een werkplaats voor reparatie van locomotieven en wagons.



Werkt niet, geeft een te lompe uitstraling. Zoeken naar een elegante oplossing. Een kleine heuvel met bebossing.

Groetjes,
Rob



Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Hallo,

Weekend weer aan het aanpassen ......













Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Ronald


Floris

die silo is wel echt n goed karbonkelig ding zeg, fraai!

RobVille

Hallo,

Begonnen met het bouwen van de landschapsvormen. In de koker heb ik als eerste de rails op een rubber granulaatstrook vastgelijmd. Aan elke flexrail van 90 cm zijn een tweetal draadjes gesoldeerd. Uiteindelijk wordt deze strook als een blok gedefinieerd voor de terugmelding. Na het ballasten van de ingang van de tunnel, een eerste kleurtje van de tunnelwanden, is de koker door een afdekplaat gesloten. De achterkant blijft open.







Het landschap is weer opgebouwd uit rotsen van gips en styrodur. De mallen raken toch enigszins versleten. De rotsen moet ik nog bewerken om alle luchtbellen en onregelmatigheden te verwijderen.











Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

De absolute beginner


RobVille

#188
Hallo,

Het landschap is grotendeels gevormd. Aan de rechterkant van de module toch maar weer gezaagd om een grotere dieptewerking te krijgen. Het gebouw van de kiezeloverslag enigszins gemodificeerd. Alles staat nu op zijn plek. De transportbanden voor de aanvoer van de grove steenslag, verlichting, ... komen in een later stadium.





















Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Gerolf

Dit lijkt me helemaal goed te komen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Mooie rotsen. Goed als voorbeeld voor mijn baan.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

RobVille

Hallo,

De laatste seinen op Cornfield Junction geplaatst. Dank je Evan.





Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Back to the core business ....

Op deze module nu de rails (Mein Gleis) definitief vastgelegd. Om enigszins redelijk opstelsporen te realiseren, de wissels vervangen door een kortere versie. Alle aansluitpunten gesoldeerd. In dit emplacement komen drie blokken, in principe de opstelsporen. Voor de wissels heb ik gekozen voor de wisselaandrijving van Weinert. Deze set is compleet met een ESU servo. Wel handig is de mogelijkheid van de polariseren van het hartstuk van de wissel, een eigenschap die is geïntegreerd in het systeem.





Daarnaast is het riviergedeelte aangepast met houten beschoeiingen, nog afwerken, ter bescherming van de installaties.





en een illegale dump.



Groetjes,
Rob

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Hallo,

Nu met rollend materieel en gebouwen. Wacht nog op bouwpakketten van Cornerstone voor het afwerken van de pijpleiding.













Groetjes,
Rob



Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Hoi,

Nu ben ik begonnen met de module die direct aansluit op de overslag van kiezel. Het landschap gaat van bergen, langzaam over in een woestijnachtige omgeving met een wadi, een droogstaand rivierdal, waarover een betonnen brug loopt. Deze brug heb ik gemaakt van hout. Na het plamuren, schuren en wheatheren, hoop ik dat deze brug enigszins door kan gaan als een betonnen overspanning.











Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction