Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Hallo,

Dit weekend zijn twee modules nu klaar gemaakt voor de finishing touch. Treinen, auto's rijden, wissels en seinen werken, verlichting doet het.

Module 1 -->


Reparatie tunnel. Schade is ontstaan door een aardverschuiving.


Overslag.


Overzicht. Aan het rechtereinde van de koof komt aan de binnenzijde een spiegel.


De achterkant met steunen voor de koof. Deze kun je losschroeven om de koof te verwijderen om aan het landschap te kunnen werken.
Verder zijn er openingen om de treinen/auto's naar een schaduwstation te laten rijden.

Module 2 -->


Overzicht met de loodsen en havenfaciliteiten. Beide steunen aan de uiteinden zijn voor het transport van de modules.


Achterzijde van de module met openingen om gestrande auto's uit de tunnel te kunnen vissen.

De onderkant van de modules komt op een hoogte van 155 cm.

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

De absolute beginner

Hee, die tunnel is wel goed gevonden!

Cyriel

RobVille

Nog wat foto's maar nu van de derde module. Vandaag de achterwand van de koof geplaatst.







Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Ronald


RobVille

Als tussenstap maar eens begonnen met een plannetje voor de modules aan de achterkant. Ik heb een tweetal schetsen gemaakt op een "A" viertje, het is tenslotte een hobby :D De uitdaging wordt om bij de lengte van 750 cm, de breedte van de modules zo krap (40 cm) mogelijk te houden. Het opzetje wordt de leidraad, in mijn praktijk ligt niets definitief vast. Thema's zijn een grote overslag met loodsen en daarnaast een reparatiewerkplaats voor locomotieven met een administratiegebouw. Ook een transformator station (Woodlands) met een net van elektriciteitspalen vormt een onderdeel in het landschap. Tevens maakt een lange brug over een rivier weer deel uit van de layout. Het sporenplan is eenvoudig met acht wissels (Mein Gleis).


Linkerkant.


Rechterkant.

.... misschien niet professioneel maar wel uiterst effectief ;)

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Bakken zijn nu klaar voor de afwerking met het landschap. Op de foto's staan twee bakken, meer ruimte heb ik niet.









Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!


mahtoska1

Indrukwekkende baan vind ik. Ik kijk uit naar de afwerking.

RobVille

De bouw van de koof van de laatste module is nu afgerond. Na de inbouw van de laatste drie seinen, zit mijn aandeel in de bouw erop  ;)







Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Ronald

Netjes hoor.... nu naar de scenery man? ;)

Metpetergaathetbeter

Wellicht eerst achtergrond schilderen, netjes, best indrukwekkend !

Rangeerduivel

Rob, misschien ligt het aan mijn machine hier (is er nog ééntje met kolen  ;D) maar ik zie in jouw laatste post geen enkele foto, maar ook jouw vorige foto's zijn bij mij verdwenen.

;)

Michiel

Ligt aan jouw machien. Ik zie de foto's wel.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 02 september 2021, 09:41:09 AM
Ligt aan jouw machien. Ik zie de foto's wel.  ;)

Ha nu weer, ligt idd aan 't machien dus
Ga eens proberen met briquetten ipv kolen! ;D 8)

;)


RobVille

#179
Hallo,

De achtergrond voor de drie modules is nu in bestelling. Deze wordt pasklaar gemaakt door de firma Jowi.


Ben zeer tevreden over de uitwerking van mijn thema.

Begin gemaakt met de bouw van de drie modules aan de achterkant. De eerste module heeft als thema "Overslag van grind". Deze modules worden minder diep, namelijk 40 cm. Een aantal bouwpakketten van Walthers gebouwd en aangepast. Op basis van mijn schets, zie een eerder topic, begonnen met proef opstellingen.











Het spoor aan de achterkant is de doorgaande lijn naar het schaduwstation en Cornfield Junction. Dit spoor komt in een tunnel te liggen aan de achterkant en verwerkt in het landschap. Bij de aftakking naar dit spoor komt een kleine tunnel.

Groetjes,
Rob


I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!