Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Hallo,

Nog wat kleine aanpassingen gedaan. Sculptamold aangebracht, havenfaciliteiten verder uitgewerkt.













Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

DFS

Knap zicht zo in die wissels  :o

Tothebeach

Mooi werk Rob! Ook al een leuk sfeertje in de eerste foto!

Groet,
michel

doomslu

Citaat van: DFS op 29 april 2021, 16:22:27 PM
Knap zicht zo in die wissels  :o
Ja, daar hou ik ook van.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RobVille

Hallo,

De eerste twee modules zijn nu eindelijk klaar voor de laatste stap, het landschap. Als laatste zijn de seinen geplaatst en aangesloten. Bedankt Evan. Ook
de koof met LED - verlichting is gemonteerd. Deze kap is demontabel. Met de strips kan ik een dag/nacht simuleren.

Foto's module twee -->









Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

mark7758

complimenten. Ziet er zeer geslaagd uit.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Tothebeach

Ziet er indrukwekkend uit, mooi gemaakt. En dat landschap belooft ook wat.

Groet,
Michel

Pierre

Een hele fraaie baan wordt dit. ;)
Groet Pierre.


Ronald

Kijk, het wordt steeds mooier  ;)

evan

Schitterend en ik ben blij dat de seinen goed gelukt zijn nu.

Veel plezier en succes met het vervolg :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS

Knap,

De gewone verlichtingpalen, zijn die van Woodland Scenics?

RobVille

Inderdaad, ik maak gebruik van het Just Plug® Lighting System van Woodlands. Deze houten palen worden met een extra opzetstukje geleverd zodat je deze lantaarnpaal kan verlengen. Op industrieterreinen en in de haven gebruik ik deze lange palen, en op de wegen de korte versie.



Op de light hub van Woodlands heb je vier, afzonderlijke ingangen waarop je deze masten op kunt aansluiten. Tevens heb je de mogelijkheid per ingang de sterkte van het licht te regelen. Op elke ingang kun je een cluster van drie masten aansluiten.



Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Kautenbach

Erg goed bezig, Rob, heel fraai vloeiend verloop.  ;D ;)

RobVille

#163
Deze week maar eens verder gegaan met de bekabeling, het minst gewaardeerde onderdeel van de bouw.

Technische aspecten —>

De LED - verlichting in de koof is van LS_Digital. In elke koof gebruik ik twee RGBW LED - strips (24V), aangesloten op een DMX LED Controller. Deze worden dan met CAT - kabels onderling verbonden en uiteindelijk aangesloten op een DMX Interface. In iTrain wordt deze interface ondersteunt.

Voor het rijden met (vracht)auto's maak ik gebruik van het systeem van CarParts. De auto's met werkende verlichting en passende snelheden worden aangestuurd met een UCCI (Vpeb). In de wegen liggen zenddraden die de communicatie met de auto's (Decoder) regelt. De positie van de auto kan de computer bij houden aan de hand van de Hall - sensoren die onder het wegdek liggen tegen de magneetstrip aan. Verder gebruik ik servo's voor de aftakkingen.



De wissels worden geschakeld met ESU servo's die worden aangesloten op een SwitchPilot. Voor de polarisatie gebruik ik een kant en klare print van Tams Valley. Voor de seinen gebruik ik weer een device van Vpeb, de OC32.



De terugmelding is weer een ander verhaal. Deze modules (63 320) van Uhlenbrock worden onderling verbonden (Loconet) en via een ESU LNet converter op de ECoS aangesloten.

De straatverlichting is van Woodlands.

Het inbouwen van de ontkoppelaar (Rapido RailCrew) ging erg snel, de aansturing veel minder ... In dit topic is dit probleem aan de orde geweest. Alle voorstellen in de praktijk gebracht, het resultaat een erg hete en niet meer te gebruiken ESU Extension. Uiteindelijk een oplossing .... een PLC. De nieuwe versie van de SwitchPilot kun je zeer makkelijk de waarde per uitgang regelen. Beide uitgangen staan op de variable "pulse". Kies je voor 1, dan geeft deze een puls aan de PLC en deze zorgt ervoor dat de schakeltong in de RailCrew de magneet onder de rails plaats en de spanning van de wisseltong afschakelt. Rij je nu over de tong dan worden de koppelingen gescheiden en kun je rustig doorduwen. Bij 2 wordt de schakeltong in de uitgangspositie geplaatst en vervolgens weer afgeschakeld. Bij vorige oplossingen bleek juist dit afschakelen het probleem, het gebeurde niet en de schakeltong bleef onder spanning staan en reageerde nooit op de volgend stand.



Voor de besturing van deze baan gebruik ik de software van Berros. Met mijn versie van iTrain kan ik alle genoemde interfaces gebruiken.

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Ronald