Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Railtour II-treinen

Gestart door BD1701, 18 april 2020, 21:25:03 PM

BD1701

Zijn er mensen hier op het forum die foto's hebben van de Railtour-treinen die door Belgiƫ reden. Ik spreek dan vooral over de bekende "Freccia Del Sole" en "Camino Azul", maar dan wel in de Railtour II-uitvoering, dus met Blauwe I5-rijtuigen en lichtblauwe strepen op de zijkant? Zodat je kan zien hoe een volledige trein werd samengesteld, dus liefst dat je bijna gans de samenstelling van dergelijke treinen kan zien.

Alvast dank
 

55erke


Hoy,
Ik heb het internet ook al eens afgespeurt naar foto's van deze treinen maar helaas , veel vind je niet.
In het boek van Nicolas collection van de reeks 20 staan veel foto's van de camino azul en de freccia dei sole, maar dan ook weer met  recentere schilderingen op de rijtuigen.
Ik ben dus ook benieuwd of iemand mooie foto's heeft of weet staan ?

Groetjes

Chrisrail

#2
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

er hebben een aantal (2? of dat is me toch verteld geweest, nooit zelf gezien )jaren treinen rondgereden waar de regenboogkleuren en die Railtour II (al dan niet met het woord Railtour)samenreden

o.a hier komen ze in de picture ergens vooraan dit draadje http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=24143&start=3510

Groeten Peter

PeterVG

In SJ 40 staat een artikel van de freccia del sole. Al zijn de afgedrukte fotos niet van hele slepen in totaliteit.
In de verzameling van F Maes zitten heel wat fotos van Railtour kleurstellingen. Maar dat zijn typische materiaalopnames dat zoekt U wellicht niet.

BD1701

Beste forumgenoten alvast bedankt voor de info die ik tot nu toe gekregen heb.
Peter VG, wat die foto's bertreft van Railtour kleurstellingen van die materiaalopnames, is dit ook zeker interessant en heel welkom.
 


Metpetergaathetbeter

Google afbeeldingen Camino-Azul  en je vindt al heel wat

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

#9
had ook dat probleem maar met chrome lukt het wel nog.Hebben iets gedaan met die adobe flash die crashed.In IE11 werkt het ook perfect en opera.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

je moet plugin installeren adobe flash.Ik heb opera geinstalleerd en die opend veel sneller.Safari nog niet geprobeerd

BD1701

Bij mij werkt het niet op de site van LS-Models, om de samenstelling deftig te zien helaas. Veel foto-materiaal is er blijkbaar niet over deze treinen. Wat ik mij dus dan ook afvraag is of het DMS-rijtuig, het I2 R-rijtuig en het I4 Budget-rijtuig altijd meereden in de treinen van de Freccia Del Sole of niet, want dat kan ik niet echt uitmaken op de foto's.
 

Metpetergaathetbeter

#13
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=24143&start=3510 in dit draadje moeten er ook samenstellingen te vinden zijn

Metpetergaathetbeter