Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Type N NMBS, LS Models HO

Gestart door PeterVG, 17 april 2020, 13:04:10 PM

Michiel

Toen aangekondigd voor kwartaal 46 van 2010?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dieselfreak

Dan zaten ze er nog niet ver naast, nee ze stonden in de cataloog van de aangekondigde Nieuwigheden voor 2010/2011, er stond geen echte datum bij wanneer ze zouden uitkomen, heel verstandig achteraf bekeken.
MC

efl045

Nog eentje:




PS: staat wel op mijn OneDrive die heel regelmatig leeg gemaakt wordt, dus wie de foto wil kan hem best downloaden

PeterVG

Bedankt Franky
Baasrode neem ik aan, is deze wagen intussen gesloopt. Volgens wiki werd er in Baasrode eentje gesloopt wegens verwaarloosd.

efl045

#19
De foto heb ik inderdaad gemaakt in Baasrode in 2004, wat er nadien met het rijtuig gebeurd is weet ik niet, maar dat het toen al verwaarloosd was is duidelijk.
Maar er zijn er hier vast die uit een set van LS zo iets kunnen maken  ;)


stevend

Als ik de eerste foto bekijk van dit draadje ; staat vermeld a3b4 .
Ik vermoed dat dit een b7 is . ;D

PeterVG

Waarom denk je dat?
De 1ste foto van dit verder overbodige spoortje is de 32204 met 3 zijdeuren. Een B9 had 5 zijdeuren.
Sorry dat ik deze post geopend heb. Had niet gemerkt dat er al een gelijkaardig verhaal liep.

Rangeerduivel

Citaat van: PeterVG op 18 april 2020, 19:52:27 PM
Sorry dat ik deze post geopend heb.

Ja nu zijn we kwaad zulle! >:( >:(
Je hebt PM Peter...

;)

stevend

Hey , om dat er op beide kanten een 2de klasse aanduiding staat .
Vermoedelijk zal dit inerdaad een a3b4 geweest zijn , maar in welk jaartal dit ergens veranderd geweest is ?
Iemand een idee ?

Volgens mij ben je correct dat een B9, 5 zij deuren heeft.

Ja nu zijn we kwaad zulle!     ?? grapje zeker ?



Rangeerduivel

Citaat van: stevend op 19 april 2020, 14:04:24 PM
Ja nu zijn we kwaad zulle!     ?? grapje zeker ?

Tuurlijk!  :)

;)

stevend

Haha super  ;D

Mijnen setje is al besteld se.

guy holbrecht

We hebben er lang moeten op wachten, maar nu lijkt het toch te lukken. De mijne zijn alvast besteld.

Gr.
Guy

philippe

Heren treinliefhebbers,
De N-rijtuigen hebben in het onderhoudskader "FSD" als stelplaats... Dat is "Oostende" . Is het wel mogelijk dat deze rijtuigen ooit 'Oostende' hadden als onderhoudswerkplaats?
Gelet op het feit dat die hoofdzakelijk in Franstalig Belgiƫ reden : weinig waarschijnlijk...

Bij sets 42176 en 42177 (de versie van Tijdperk IV) staat er "MS"  = Sterpenich - ook hoogst onwaarschijnlijk... "FMS" Mons ware al logischer..

Kan daar iemand enige duidelijkheid over scheppen - of is het inderdaad fout en heeft LS-Models maar een beetje gefantaseerd voor deze (echt wel kleine) opschriften?


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ACFI

Citaat van: philippe op 02 november 2020, 22:37:14 PM
Heren treinliefhebbers,
De N-rijtuigen hebben in het onderhoudskader "FSD" als stelplaats... Dat is "Oostende" . Is het wel mogelijk dat deze rijtuigen ooit 'Oostende' hadden als onderhoudswerkplaats?
Gelet op het feit dat die hoofdzakelijk in Franstalig Belgiƫ reden : weinig waarschijnlijk...

...

Op het einde reden ze toch ook in piektreinen (of hoe die ook heetten voor ic-ir plan) rond Gent, samen met L-rijtuigen?

ACFI