Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Modelspoorexpo 2020 in Leuven

Gestart door Peter, 17 april 2020, 09:30:37 AM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Valentijn


De enige juiste keuze vrees ik in de huidige omstandigheden.
Maar toch jammer natuurlijk, want ik keek er erg naar uit.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

stoomlokje

Ik ook , was de enige mogelijkheid om nog eens menselijk contact te hebben en eens iets van modelbouw te kunnen bekijken :(
jammer. :( :( maar waarschijnlijk de enige mogelijke beslissing.

Martin Welberg

Nog 2 jaar en 6 maand voor het dio...kan er wel een baan bij bouwen denk ik zo..
Stand maar voor het eerst volgend jaar in België testen..

efl045


Val-Rikard

Citaat van: Floris op 22 april 2020, 19:48:02 PM
zund, jongens, maar tis niet anders. Had er graag weer gestaan met de roestkraam, maar sta er 2022 minstens zo graag, met extra roest.  8)

Top roest !!!  ;D

ACFI

Misschien een dom idee maar omdat heel wat deelnemers al redelijk ver stonden voor oktober, waarom geen virtuele tentoonstelling organiseren?

Zo een beetje als Van Eyck in Gent maar dan treintjes ipv beschilderd hout.

ACFI

stevend

Heel spijtige zaak , maar zoals hier al veel neergepend een begrijpelijke beslissing .
En hopelijk duurt dit niet te lang . Is niet goed voor ons" humeur ". Samen komen gaat toch veel beter af dan via pc of ander scherm.
Ook voor onze fabrikanten is dit met rood aangeduide periode .

Mijn voorstel luid dan ook :

Doordat de top van msm nu plots veel tijd heeft?! ;D ;D
En de fabrikanten moeten draaien ...
stel ik voor om tevens al ons leed te verzachten met een extra inspanning voor het modelspoor actie 2021 ???

celtjan

Knap, die tijdige beslissing! Jammer ik keek er wel naar uit.
Jammer voor de bouwers, en die kan ik nu enkel maar virtuele schouderkloppekes geven... .
Het is wat het is...

Nog efkens op de tanden bijten...

Jurgen

Ik denk dat dit inderdaad een goede beslissing is.

Maar eerlijk gezegd vraag ik me af hoe lang we dit nog kunnen blijven volhouden. Strikt genomen zouden we alles moeten afgelasten tot er een vaccin is tegen die Corona en zouden we tot dan ook "in ons kot" moeten blijven.

Ach ja, we komen er wel door zeker?

Op zich denk ik dat het ook niet slecht is dat de modelspoorexpo's uitgesteld worden. Zo heeft iedereen tijd om eens iets nieuw te bouwen en krijgen we de eerstvolgende keer volledig nieuwe dingen te zien in plaats van de banen en diorama's die we al 100 keer gezien hebben.
En begrijp me hierin niet verkeerd, de bestaande diorama's en baantjes zijn prachtig, maar op een bepaald moment heb je het gezien en loop je automatisch wat sneller door, ook al staat er dan een nieuw huisje met een klein tafereeltje nieuw op de baan.

Dus ik kijk echt uit naar 2022 (en ook 2021 voor Euromodelbouw).

Al vraag ik me af hoe men de Modelspoorexpo nog groter kan maken. De Brabanthal is wat het is en groter dan dat kan het niet, tenzij men eindelijk een tent erbij zou zetten. Dus nog iets om naar uit te kijken hoe men dat gaat aanpakken!

In ieder geval, laat de moed niet zakken en blijf gezond!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 29 april 2020, 12:28:38 PM
Al vraag ik me af hoe men de Modelspoorexpo nog groter kan maken. De Brabanthal is wat het is en groter dan dat kan het niet, tenzij men eindelijk een tent erbij zou zetten. Dus nog iets om naar uit te kijken hoe men dat gaat aanpakken!
Citaat van: Rangeerduivel op 22 april 2020, 19:15:00 PM

Citaat van: Kautenbach op 22 april 2020, 19:02:10 PM
Op naar 2022 , is er ook weer meer voor een expo ;D
Hopelijk is tegen dan ook de Brabanthal verbouwd zodat ze een dubbele kapaciteit heeft!!! ;D

Dat was wel als grap bedoeld hé Jurgen...als reactie op de post van Wim ;D

;)

Jurgen

Citaat van: doomslu op 22 april 2020, 12:24:45 PM
Vanaf volgend jaar gaan we aan de slag om de tiende Grote Modelspoor Expo te organiseren, groter, beter dan ooit. Dat heeft de Belgische modelspoorwereld van ons tegoed. We houden u op de hoogte.

De woorden van Luc, ik heb het nog eens in het vet gezet.

Over je grap heb ik zelfs overgelezen...  :D ;D



Maar misschien bedoelt Luc eigenlijk 'grootser' in plaats van 'groter'? De Nederlandse taal is toch iets mooi hé.  ::) ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

't al dan ook wel in die context gelezen moeten worden  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Groter en grootser, ik bedoelde misschien beide.
We kunnen de hal niet uitbreiden en tenten kosten stukken van mensen, maar misschien kunnen we wel door efficiënt plaatsgebruik meer banen tonen?

En wat Jurgen zegt is wel een beetje waar. Ik hoop echt dat er tegen dan heel mooie banen zullen zijn bijgekomen, die liefst hun première bij ons beleven!  ;) (hint aan de bouwers...)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tothebeach

Citaat van: Jurgen op 29 april 2020, 12:28:38 PM
Op zich denk ik dat het ook niet slecht is dat de modelspoorexpo's uitgesteld worden. Zo heeft iedereen tijd om eens iets nieuw te bouwen en krijgen we de eerstvolgende keer volledig nieuwe dingen te zien in plaats van de banen en diorama's die we al 100 keer gezien hebben.

Nou ja,
Ik was bijna klaar voor 2020 en zit mijn baantje nu een beetje plichtsgetrouw af te maken. En daarna wordt ie verkocht of gaat de bijl er in, want om deze nu twee jaar te bewaren, daar heb ik de ruimte, noch de zin voor.
Deze gaat de beurs van 2022 dus niet halen, dus mis je zo ook primeurs.

Groet,
michel

Overigens, mocht je geïnteresseerd zijn in overname, stuur dan gerust even een PB