Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modelspoorexpo 2020 in Leuven

Gestart door Peter, 17 april 2020, 09:30:37 AM

Peter

Ik weet, het is nog enkele maanden maar is er al geweten of de expo in
Leuven dit jaar gaat doorgaan, want op de Modelspoorwebsite staat nog niets (volgens mij of heb ik er over gekeken?) :-[ :-[
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Gezien de huidige coronasituatie denk ik dat het veel te vroeg is om daar uitsluitsel over te geven.

doomslu

Het is inderdaad een vraag die ons als organisatie bezig houdt.
Zoals Klaas zegt is het eigenlijk nog een beetje vroeg, de situatie verandert van dag tot dag. Anderzijds weten we ook wel dat we op (vandaag) precies 6 maand van het evenement toch spoedig een beslissing zullen moeten nemen omdat dit toch wel een groot evenement is dat je niet snel op een week of twee verplaatst.

Zodra we er uit zijn zullen jullie het wel horen, zeker?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Ik blijf alleszins verder bouwen aan mijn minibaantje.  :)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Martin Welberg

Maar eens beginnen aan het A3 dio.. ;D

SuSke

Hier er ook eens aan beginnen, we weten wat we er op willen hebben en hoe, dus...  ::) ::)

Voor de week daarna (MODELSPOOR by MTD) is alles al bijna in kannen en kruiken  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Tothebeach

Mijn baantje is al bijna af, en maar eens zien of jullie het gaan zien. Succes met de voorbereidingen Luc.

Groet,
Michel

SuSke

 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Vandaag een mailtje (als deelnemer aan de diorama-wedstrijd) dat de 10de Grote Modelspoorexpo 2020 niet zal doorgaan omwille van de Covid-19 restricties die mogelijk nog van kracht zullen zijn.

Spijtig nieuws maar een begrijpelijke keuze die gemaakt werd en waarschijnlijk niet eenvoudig was.

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

Citaat van: SuSke op 22 april 2020, 12:00:47 PM
... de 10de Grote Modelspoorexpo 2020 niet zal doorgaan ...
Tja, heel jammer, maar het verbaast me helemaal niet.
Paul

vyncky

Citaat van: SuSke op 22 april 2020, 12:00:47 PM
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Vandaag een mailtje (als deelnemer aan de diorama-wedstrijd) dat de 10de Grote Modelspoorexpo 2020 niet zal doorgaan omwille van de Covid-19 restricties die mogelijk nog van kracht zullen zijn.

Spijtig nieuws maar een begrijpelijke keuze die gemaakt werd en waarschijnlijk niet eenvoudig was.

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Dat zou jammer zijn. Ik had wel al zo'n vermoeden.
Als "deelnemer" met een grotere baan nog niets van info verkregen.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Tothebeach

Erg jammer, maar wel begrijpelijk. En eigenlijk voelde ik hem al aankomen. Maar eens zien wat we gaan doen van de herfst.


Groet,
Michel

doomslu

Helaas, geen gemakkelijke beslissing, maar ze moest nu genomen worden ook al is 't nog een kleine zes maanden op voorhand.

Helaas hebben we geen glazen bol, maar de verwachtingen van de experts indachtig dat het coronavirus na de vakantiemaanden wellicht terug zal opflakkeren, hebben we, na lang en rijp beraad, met onze uitgeefster besloten om onze geplande Grote Modelspoorexpo 2020 af te gelasten en uit te stellen tot oktober 2022. Het heeft ons heel wat hoofdbrekens bezorgd en het was een bijzonder moeilijke beslissing. Aangezien in het voorjaar van 2021 de uitgestelde Mobexpo doorgaat en in het najaar de traditionele Euromodelbouw in Genk, lijkt het ons verstandig om de grote Modelspoorexpo van Modelspoormagazine meteen door te schuiven naar oktober 2022, wanneer eigenlijk onze elfde editie zou plaatsvinden, en hopelijk Corona verleden tijd is.

Vooreerst is er de onzekerheid of evenementen zoals een modelspoorexpo wel mogen georganiseerd worden, waar 'social distancing' immers onmogelijk is. Hoe kunnen we dat garanderen met op het piekmoment meer dan 2000 mensen in een ruimte van 6000 m²? Kunnen we het leven van onze klanten, onze lezers, onze bezoekers op het spel zetten?
Los daarvan is het nog maar de vraag of een dergelijk evenement sowieso een succes zou zijn, want we kunnen ons levendig voorstellen dat heel wat liefhebbers - waarvan velen tot de zogenaamde risico-groep behoren - zullen beslissen om veiligheidshalve thuis te blijven. Een dergelijk evenement met een ondermaatse opkomst zou zeker de deelnemers teleurstellen, de handelaars terecht ontevreden maken en ook wij, als organisatoren, met een slecht gevoel opzadelen. Dat willen we vermijden. Daarom zijn we er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

We wilden van deze jubileumeditie een groot feest maken, voor alle liefhebbers van de modelspoorhobby en voor alle mensen die daar professioneel mee bezig zijn; nu dat niet kan richten we al meteen onze aandacht op de toekomst. Dat groot feest komt er, zij het later dan gepland.
Vanaf volgend jaar gaan we aan de slag om de tiende Grote Modelspoor Expo te organiseren, groter, beter dan ooit. Dat heeft de Belgische modelspoorwereld van ons tegoed. We houden u op de hoogte.

Voordeel voor de deelnemers aan onze wedstrijden is dat ze 2 jaar extra bouwtijd krijgen en we gaan binnenkort ook de twijfelaars een tweede kans geven om alsnog in te schrijven.

Wij hopen dat jullie ons standpunt begrijpen en we rekenen uiteraard op jullie massale aanwezigheid in 2022.
Hou u vooral goed en respecteer de regels zodat we deze crisis zo snel mogelijk weer te boven komen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Een zeer logische beslissing... hoe spijtig het ook mag zijn voor alle partijen. Maar uitstel is geen afstel: da feestje komt er toch nog.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Erg jammer, maar goed dat jullie die keuze nu al maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Erg spijtig , maar wel een logische beslissing.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be