Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uit karton gelazerde schoorsteen

Gestart door Val-Rikard, 15 april 2020, 07:38:46 AM

Val-Rikard

Een schoorsteen opgebouwd uit 250 kartonnen ringen en uit gelazerd met voegen. Ze moet nog verder afgewerkt worden met een trap en een verhoogde sokkel.



Een zicht op de watertank.


Michiel

Super fijn balkon met balustrade.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Zoals we gewoon zijn, super mooi! Wel jammer dat de ringen niet perfect gecentreerd zitten. Wellicht minder zichtbaar in 't echt?

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Val-Rikard

Citaat van: Dirky op 15 april 2020, 08:05:02 AM
Zoals we gewoon zijn, super mooi! Wel jammer dat de ringen niet perfect gecentreerd zitten. Wellicht minder zichtbaar in 't echt?

Het probleem was niet het center, dat was perfect moormiddel van een metalen pijpje waar de ringen zonder speling over pasten. Ik denk dat ik eens wat testjes moet doen om een mooi haaks gelazerde rand te bekomen.



Dirky

En checkt dan meteen ook eens x- en y-assen op speling. Dat had ik enkele jaren terug op mijn cnc-frees. Boutje losgekomen (weliswaar door mijn schuld) waardoor op x-as kleine speling zat. Resultaat is dat je dan "rare" cirkels krijgt. Voor spoor 1 verwaarloosbaar maar voor jouw fijn werk wel super belangrijk...

Val-Rikard

Citaat van: Dirky op 15 april 2020, 10:52:51 AM
En checkt dan meteen ook eens x- en y-assen op speling. Dat had ik enkele jaren terug op mijn cnc-frees. Boutje losgekomen (weliswaar door mijn schuld) waardoor op x-as kleine speling zat. Resultaat is dat je dan "rare" cirkels krijgt. Voor spoor 1 verwaarloosbaar maar voor jouw fijn werk wel super belangrijk...

Goede tip, zal ik doen.  :)

Val-Rikard

#7
Citaat van: Val-Rikard op 15 april 2020, 07:38:46 AM
Een schoorsteen opgebouwd uit 250 kartonnen ringen en uit gelazerd met voegen. Ze moet nog verder afgewerkt worden met een trap en een verhoogde sokkel.



Een zicht op de watertank.



De schoorsteen is af, nu nog de rest van de fabriek.




Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: Val-Rikard op 15 april 2020, 07:38:46 AM
Een schoorsteen opgebouwd uit 250 kartonnen ringen en uit gelazerd met voegen. Ze moet nog verder afgewerkt worden met een trap en een verhoogde sokkel.



Een zicht op de watertank.



Rik, dit is schitterend mooi!!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }



steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach