Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rix Products ?

Gestart door Michiel, 14 april 2020, 13:15:15 PM

Michiel

Bij mijn zoektocht naar kandidaat bruggen kwam ik het merk "Rix Products" tegen. Amerikaans, maar hier in Europe naar mijn idee helemaal niet aanwezig. Maar ik vond wel dat ze een paar mooie, opvallende dingetjes hadden die afsteken van wat de klassieke duitse merken leveren, oa deze viaduct in schaal N; een typische jaren '30 - '50 betonnen constructie die we hier ook overal tegenkomen, behalve in model.

Ik geef het maar mee, ik kende het merk niet, maar mogelijk dat Amerika-gangers het wel kennen.


"Rix Production kit 151 - Highway overpass"
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Onder ons de Amerikaans en Canadese treinliefhebbers is RIX products zeker bekend.

In Europa is het bijvoorbeeld leverbaar via RD Hobby in Duitsland, maar ook via Walthers dus dan Het Spoor in Haasrode daar die met Walthers samenwerken.

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Inderdaad heel bekend onder US modelbouwers :) Rix loopt al een tijdje mee en maakt mooi spul.

Link: https://rixproducts.com/

SuSke

Die hebben inderdaad een paar leuke spulletjes die zelfs op een Europese baan best bruikbaar zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Durango

Zeker zeer bekend. Heb er diverse dingen van staan, waaronder deze overpass.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )