Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Spoorplan Noorderkempen

Gestart door mardig23, 13 april 2020, 22:52:34 PM

mardig23

/nieuwsgierige vraagstelling:

Wat bedoel je daar precies mee Olivier?

/einde nieuwsgierige vraagstelling ;D
Mvg Karl

vyncky

Kijk eens naar het draadje Line 41 van Peter VG  in ooit zal het klaar zijn.
Dit bedoeld Olivier, wel niet zo gigantisch maar eigenlijk krijg je dan twee modelbanen op elkaar.

Een ander voorbeeld in ons Belgenlandje is Ronny Eggermont.
Hij heeft op facebook een groep waar hij zijn bouw van zijn modelbaan post. Ik weet niet of je Facebook hebt? indien wel moet je eens zoeken naar: "Trein-Walhalla lijn 154".

Indien niet stuur ik je wel een paar foto's.

Ik ben persoonlijk ook wel fan geworden van dit principe.

Yannick


Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

mardig23

Hey Yannick,

Ik heb geen Facebook.

Lijn 41 volg ik wel, en ik heb inderdaad al eens gedacht om een tweede traject zichtbaar te maken om "schaduwstation"-niveau.
Dat was nog een overblijfsel van een sporenplan met een kopstation met een doorgaande tunnel, een beetje zoals op Mol-Cargo, maar dan echt met verschillende verdiepingen in het station zelf, die je dan aan de zijkant kan zien.
Dat is destijds een beetje in een vergeethoek geraakt, omdat er iemand met een soortgelijk project bezig was, en op een hele hoop bedenkingen botste.

Maar dat tweede niveau is wel wat blijven hangen, maar iets beperkter dan zo echt 2 banen boven elkaar...

Stuur gerust eens wat foto's, je weet nooit of ik er wat bruikbaars uit kan halen ;D
Mvg Karl

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RobVille

Hallo,

Foto's uit mijn oude doos ....

Deze baan heeft het uiteindelijk niet gered. Technisch werkte alles, alleen de afwerking gaf nogal wat problemen in die tijd ;)

Voorkant -->



en de achterkant met de spiralen -->





Op deze manier kan je stapelen, houd je toch opstelsporen van voldoende lengte, en moet je er wel voor zorgen dat de spiralen ovaal van vorm zijn met voldoende rechte stukken.

Groetjes,
Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Karel A.J.


Metpetergaathetbeter

soms met een beetje te googlen https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=9525 intikken klimspiraal schaal N of nog iets toevoegen

Karel A.J.

Hmpff, dankjewel, maar tenzij ik iets gemist heb zie ik daar geen tekeningen zoals die hele schone hierboven?

Wat is overigens "googlen" ;) ? Klinkt naar een van die vieze woorden die ik geleerd heb niet te mogen uitspreken...


Metpetergaathetbeter

soms met de vieste woorden kun je ook mooie dingen maken .......


Stef71

Citaat van: RobVille op 15 februari 2021, 12:21:14 PM
Hallo,

Foto's uit mijn oude doos ....

Deze baan heeft het uiteindelijk niet gered. Technisch werkte alles, alleen de afwerking gaf nogal wat problemen in die tijd ;)

Voorkant -->



en de achterkant met de spiralen -->





Op deze manier kan je stapelen, houd je toch opstelsporen van voldoende lengte, en moet je er wel voor zorgen dat de spiralen ovaal van vorm zijn met voldoende rechte stukken.

Groetjes,
Rob
Top idee die verbindingen met speakeraansluitingen.