Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

zelf een buffer stop maken? Update

Gestart door belair, 11 oktober 2006, 23:05:58 PM

belair

#15
Dat is het, ik kan altijd een voorbeeld nemen, zeer mooi gemaakt. Bedankt.
mvg
Luc

janjozef

#16
Bah zo moeilijk is het niet, de breedte heb je nl de breedte van je wagons, de hoogt is de hoogt van de buffers en de staanders staan op ongeveer 45?, met de foto's van knibbelknabbel en een paar oude spoorstaven en houten latjes moet het kunnen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#17
Je hebt ook nog die setjes van Peco,die zien er niet 100% uit als Belgische maar zijn w?l handig als je er veel nodig hebt.En je moet die eigenlijk alleen maar wit schilderen en op de rails vastklikken.

Gerrit

Anarchy

#18
Heb je daar een art.nr. van Gerrit?

knibbelknabbel

#19
Idd, zo moeilijk was het niet om te maken. Je moet waar de spoorstaven geplooid moeten worden een kleine zaagsnede geven, anders stuikt het metaal op en krijg je geen mooie plooiing. Ik heb alles gelijmd, niet gesoldeerd. Solderen is misschien wel aan te raden voor diegenen die al eens tegen hun stootbok titsen, maar ik heb toch liever een stootbok in frennen vaneen dan een beschadigd spoorvoertuig...[:D]

belair

#20
Ja de eerste sporen die ik plooide gingen dubbel in de plooi en wijkten volledig van richting. Een zaagsnede zou de oplossing moeten zijn zoals knibbelknabbel zei.
mvg
Luc

janjozef

#21
Je kunt ze ook warm stoken buigt het simpeler, maar je kunt dan wel uw vingers verbranden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

belair

#22
Deze namiddag ben ik aan de slag gegaan om zelf een buffer stop te maken. Hieronder vindt je enkele foto's terug van het resultaat.









mvg
Luc

Havoc

#23
eentje voor gevorderden:
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

#24
H? Luc, da's niet slecht voor een beginner...
Je was vroeger natuurlijk al met 'andere' modelbouw bezig, je heli's. Maar ik denk niet dat je daarvoor vaak onderdeeltjes moest maken h?.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

belair

#25
Daar heb je gelijk in Tony en een trein komt zo niet naar de grond ook niet, spaart veel geld uit.
Zal binnenkort nog eens binnenspringen in de MTE shop in Blankenbergemisschien zien we elkaar nog eens voor een babbel, voor diegene die er nog niet geweest zijn, ne gat in je cultuur.
mvg
Luc