zelf een buffer stop maken? Update

Gestart door belair, 11 oktober 2006, 23:05:58 PM

belair

Heeft er iemand ervaring of een link voor het zelf maken van een buffer stop met resten van rails?
mvg
Luc

renstimpie

#1
Beste Luc,

Dit is ooit beschreven geweest in een van de magazine's.  Ik zoek dit op en laat het u weten (of moest er iemand sneller zijn :-))

tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

belair

#2
Bedankt Tim, ik heb al eens gezocht op het forum maar er komt niks uit over dit onderwerp. Misschien gebruik ik de verkeerde woorden.
mvg
Luc

belair

#3
Ik heb een foto gevonden van iets dergelijks.



mvg
Luc

janjozef

#4
In een van de oude MSM stond dat ooit uitgelegd, ook paul bellon verkoopt zulk een buffers.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

belair

#5
Kopen is geen probleem, het is een beschrijving vinden hoe ze zelf te maken, daar heb je wat aan, niet?
mvg
Luc

Rochevalien

#6
Dat is toch maar gewoon een kwestie van :kijken,meten,zagen,solderen en schilderen.

Gerrit

Gerolf

#7
MSM23 p66 en volgende
MSM41 p32 en volgende
Spoorwegjournaal 32 p41 en volgende
Spoorwegjournaal 33 p14 en volgende

't Kan zijn in nog andere tijdschriften die ik heb, maar die heb ik nog niet in mijn database ingevoerd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

#8
Is dit nergens op het internet te vinden. Ik ben nog maar begonnen vanaf 49. Nog een beginnerke h?.
mvg
Luc

Gerolf

#9
Je kan ook Gerrit's raad volgen: zoek je een voorbeeld in de werkelijkheid en bouw het na: foto's maken, een bouwtekening hieruit en knutselen maar.
Gewoon durven doen. Je leert een hoop door het te proberen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

#10
Ik zal het dit week-end eens proberen en het resultaat op foto zetten.
mvg
Luc

Gerolf

#11
We kijken uit naar je resultaten. Succes!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

#12
Als je een geplooide versie wilt is het beter om een stuk rail te verwarmen en langszaam rond een mal (fles, deegrol, ...) te drukken. Zo zullen je twee stukken gelijk geplooid zijn.
Anders is het misschien niet verkeerd om eerst een gezaagde versie te bouwen. Dan kun je daarna groeien ...

p.s. de deegrol zit bij ons in de doos van het hobbymateriaal ... heeft daar trouwens al regelmatig zijn nut bewezen.

Groeten, Jean-Luc

tonycabus

#13
HOBBYMATERIAAL.... Jean-Luc toch, ik maakte bijna een ongepaste opmerking (net als 'RTFM'[:I]), iets met SM [:D][:D]
Dat mag hier geen chatbox worden, admin Tony!
Nee, maar 't is wel leuk af en toe.
Van je clubgenoten moet je het hebben h?[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

knibbelknabbel

#14
Heb ooit zo iets gemaakt...









Ben spijtig genoeg de maten vergeten op te schrijven, dus als ik nog zoiets maak, moet ik eerst alles terug opmeten...[:I]