Wagon type Slmmps

Gestart door Dreha, 11 oktober 2006, 20:33:31 PM

Dreha

Beste modelspoorliefhebbers,

Ik heb onlangs een plattewagon van type Slmmps op de kop kunnen tikken maar nu vroeg ?ik mij toch af voor welk type lading deze wogon eigenlijk gebruikt word/werd.
De wagon heeft immers geen rongen ofzo.
Op het internet heb ik enkel iets kunnen vinden ivm een trein beleden met tanks.

Alvast bedankt,:)

Dreha

Blausee-Mitholz

Hallo Dreha.
Wordt ook wel demel genoemd en wordt idd voor mititair vervoer gebruikt. Dergelijke wagens worden (werden) ook wel aan de Hoogovens verhuurd. Er wordt dan staal (als brammen) mee vervoerd. Een tijdlang zijn ze ook wel in Nederland in containertreinen ingezet.
Er is dus wel mee mee te doen als alleen tanks vervoeren [:D]

Succes er mee,

janjozef

voor tanks waren het dan wel 6 assers anders zijn ze voor vrachtwagens en jeeps

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

matti

Het type Slmmps dat door Os Kar op de markt werd gebracht Is een model van een reeks van 50 wagens die eind jaren 80 op vraag van het Belgisch leger werden omgebouwd . Van wagens type Remms werden de zijvallen en de rongen verwijderd, ook werd de wagenvloer verbreed . Deze wagens werden ingezet voor het transport van de gekende Leopardtanks en de M113-troepentransporters . Deze wagens kunnen 60t vervoeren, een leopard weegt 40t en een M113 een pak minder, Geen probleem dus . Voor het vervoer van Brammen of containers zijn deze wagens niet geschikt vanwege het ontbreken van zijvallen en rongen, staalplaten kunnen dan weer wel .

[8]