Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Express Nord rijtuigen

Gestart door stevend, 11 april 2020, 21:47:49 PM

loco

Misschien dat je nog even moet wachten tot ze geproduceerd zijn en dan geleverd worden aan de handel. Voor zover ik goed geïnformeerd ben, is LS Models nog steeds van plan om ze te produceren. Ik zou niet weten waarom niet. Er zijn trouwens nog veel andere modellen die al aangekondigd en nog niet geproduceerd zijn. Enfin, het lijstje is oneindig. En dat is zeker niet alleen het geval bij LSM. De versie van de NB uit de jaren '30 is volgens mij ook niet aangekondigd tenzij je de versie begin jaren '40 als versie van NB beschouwd. Maar wie weet, wat niet is, kan nog komen.

Decapod

Aangekondigd zijn ze al. Ze zouden er normaal gezien inderdaad moeten komen. Echte Nord-Belge-versies, niet, bij mijn weten (tpII). De modellen in bestelling zouden tpIII modellen moeten zijn, van toen de NMBS ze overnam van de Nord. Het gaat dus over de versie van de jaren '40- begin jaren '50 met viercijferige nummering (i.p.v. vijf cijfers, vanaf '57).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

rixke rail

Het zijn dezelfde rijtuigen, kan je ze niet omnummeren naar NB ?
Ik weet nu wel niet onmiddellijk vanbuiten of ze na overname door de nmbs al verbouwd werden. Zal opgezocht moeten worden ...
Mijn post met video was trouwens algemeen bedoeld, niet als antwoord op de vraag van Thomas
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#33
Citaat van: rixke rail op 02 februari 2021, 17:36:56 PM
Het zijn dezelfde rijtuigen, kan je ze niet omnummeren naar NB ?
Ik weet nu wel niet onmiddellijk vanbuiten of ze na overname door de nmbs al verbouwd werden. Zal opgezocht moeten worden ...

Eric

Ja natuurlijk, silly me. zie HIER :
de drie klassen waren vertegenwoordigd. De nmbs maakte er allemaal B's van vanaf 1957 ...
Je zal dus wat werk hebben ...
Modelspoorse groeten,

P.s. : in mijn herinnering zaten die ook op lijn 54. Kan iemand dat bevestigen of is mijn geheugen hopeloos ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Decapod

Dat zal dus hopelijk niet moeten hè, Eric! Ze zouden er in elk geval moeten komen. De I2's heeft LS ook in IIIa uitgebracht. Heb ik jammer genoeg nog niet hier. Mia, ne mens kan niet alles hebben hè?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

stevend


Decapod

Mooi. Hier word je blij van. Had ze al gezien in de webshop van die grote Duitse handelaar. Nog niks gehoord van mijn bestelling bij de plaatselijke treintjestent. 't Zal wel komen zeker.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

philippe

Citaat van: Michiel op 12 april 2020, 10:02:47 AM
Vroeger organiseerde de NMBS excursies voor allerhande verenigingen en groepen. De NMBS zette hiervoor dan speciale treinen in. Ze werden
"radiotreinen" genoemd. Ten minste, dat is wat ik afleid van de fragmenten informatie die ik ervan tegen kwam.
'Vroeger' was in de jaren 1930 en volgende, toen de werkende klasse voor het eerst een paar dagen verlof kreeg. De NMBS organiseerde speciale treinen, met meestal oudere rijtuigen waarin een muziekinstallatie aangebracht was en er platen gedraaid werden!  De reis met een trein én de muziek was toen echt wel een revolutionair concept (Nog niet iedereen had al een radio thuis!). Vaak was de bestemming van de trein niet eens gekend bij de reizigers, maar de uitstap op zich was voldoende om alle treinen vol te krijgen! Bestemmingen waren onder meer de kust, Monschau, Luxemburg, de Ardennen, .. Er staat een artikel over deze treinen in het oude tijdschrift 'Rail-Revue' nr 13 (uit 1988). Eens opzoeken, en hier publiceren zal na zoveel jaar wel mogen zeker?

stevend

Daar zou ik mijn akkoord voor geven  ;D