Reichsbahn ombouw

Gestart door Peter, 11 april 2020, 10:52:46 AM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Ja, ja, het is gelukt. Voor de eerste keer die speciale verf met de speciale verdunner van hetzelfde merk, Elita,
gebruikt om te airbrushen . En ik ben er zeer tevreden van.
Na het goed drogen, (eigenlijk al na 45 minuten maar ik wacht toch liever wat langer) kan ik er glansvernis op zetten
om aansluitend de decals en de ets beschriftingen aan te brengen.

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De eerste nieuwzilver ets schildjes zijn aangebracht.
Langs deze kant moeten er dus nog een stuk of vijf aangebracht worden + nog een stuk of 6 "zeer" kleine decals.
De grijze tint van de bovenbouw wordt nog terug iets lichter als er terug mat vernis
op aangebracht wordt.

DSCN4719[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Eindelijk
Een kant is , op de mat vernis na, helemaal klaar. Ook de pantografen zijn geschildert, enkel
hier en daar nog een kleinigheidje te retoucheren.

DSCN4735[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#19
En eindelijk klaar. De foto is nog wel niet ideaal door de slechte lichtinval.
Zal er een op mijn baantje moeten nemen in de hoop van.....

DSCN4740[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

De volgende staat al op zijn beurt te wachten
Een oude Roco lage bakwagen van jaren geleden.
Dit wordt een "HALLE" in de uitvoering zonder remmershuisje.
Zoals te zien op onderstaande foto heeft een wattenstaafje met wat Gassner beschriftings verwijderaar
al bezig geweest en heeft de wagen al zijn juiste rood/bruine kleur gekregen. Nu volgt er even pauze

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#22
Peter,
> Voor de binnenkant van dit Roco-wagentje zou,   volgens Carstens   (Miba - "Offene Güterwagen"), bij supering een andere tint  'nodig'  zijn dan voor de buitenzijde.                            binnen:  RAL 7011                buiten: RAL 8012
En als je goesting zou hebben:     het hermonteren van de remblokjes,  maar dan wel in lijn met de wielen.
(of Weinert-onderdeeltjes 8936)
( deze Roco is ook een kleine halve centimeter te lang, maar dat gaan aanpassen is een beetje van het goede te veel )

> Heb je geen ambitie om ook uw BR 56-stomer om te werken van DB naar DR  ?

Peter

Ja Herwig inderdaad.
De binnenwanden waren donkergrijs, de vloer balken in de meeste gevallen donkerbruin met veel gebruikssporen.
De remblokjes ga ik niet veranderen, want ik heb ook nog het Fleischmann 5261 model met remmershuis liggen
De 56 ga ik niet aanpassen. Te veel werk om die verlichting aan te passen en een nieuwe keteldeur te plaatsen (Weinert)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#24
Eindelijk is mijn E44 helemaal klaar geraakt.
Het moeilijkste waren de verschillende ge-etste beschriftingen, maar uiteindelijk is het toch gelukt.

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Het vervelende is dat bij de meeste Roco goederenwagens de ombouw de "Zettelkästen" dus het kastje waar de papieren in zitten moet verwijdert worden en verplaatst moet worden, want dat staat voor de Reichsbahn versie op de verkeerde plaats en dan kan de beschrifting er niet op
Inmiddels is er zo'n setje onderweg (kost slechts een paar euro voor 20 stuks maar de meeste leveranciers vragen 14 tot 17 euro verzendingskosten. Schandalig eigenlijk voor wat in een envelopje kan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#28
Het volgende model zal geen flauwe kul zijn. Een oude Roco rongenwagen moet een DRG Stüttgart worden.
De oude beschrifting is reeds verwijdert, en het model is herschildert.
Alleen.....46 decals aanbrengen dat zal wat worden (waar is mijne Valium  ::) ::) ::) ::))

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Zo, de eerste twee decals zijn aangebracht, dus nog 44 te gaan.
Om optimistisch te blijven: het begin is gemaakt ;D ;D

DSCN4798[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter