downloaden ESU LocSound V4. voor VT98-DB en andere

Gestart door stoomlokje, 07 april 2020, 12:26:25 PM

stoomlokje

Beste mede-modelspoorders.
In deze barre tijden maar eens begonnen om met mijn, al lang in de kast stof te vergaren, locprogrammer van ESU een sound op een decoder te plaatsen. ( decoder 56497 )
Het lukt mij echter niet.
Ik probeer van de ESU website , de sound van de VT98 te downloaden naar een LSV4 .
Ten1° , als ik op de toets "download" druk , waar wordt deze dan opgeslagen op de PC ?
Vindt dat nergens terug.
Ten 2°, Aan de lokProg. is de proeftafel met de decoder aangesloten via de PC ( Win 10 ) met een USB kabel.
Het geluid dat uit de luidspreker komt is het standaard geluid en niet datgene wat ik wens.( VT 98 - DB )
Kan of wil iemand mij hierbij helpen?
grtjs,
Saskia

Waterman

Ik heb geen ervaring met Windows 10 maar ik vermoed dat je wel ergens een map 'downloads' zal hebben staan.

In verkenner in de zoekfunctie de naam van de map intypen, of de naam van het bestand als je dat kent.

Via je webbrowser kan je meestal ook naar je downloads gaan.

Met het programmeren van sounddecoders kan ik je niet helpen, daarmee heb ik geen ervaring  :)
ESU heeft wel een hoop tutorials op Youtube staan, misschien vind je daar iets?

Veel succes.

bellejt

download directory kan je zien als je in de browser (firefox) rechtsbovenaan op het downloadpijltje klikt.
Om de file in je decoder te laden moet je locprogrammer opstarten en niks kiezen of open existing project..Dan laad je de file in en via de rode geluidsknop boven aan kan je de soundfile erin laden.Soms doet hij eerst nog een firmware update ook.
Functis en mapping kan je daarna aanpassen.Een goede raad : als alles werkt maak een backup van de locfile op je PC.

nmbssncb

Beste Saskia,

Het helpt wanneer je aangeeft welke webbrowser je gebruikt (IE, Edge, Firefox, Opera, Safari, enz.).

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

stoomlokje


Waterman

En ik vermoed ook de standaard meegeleverde Internet Explorer?  :D

Mja daar kan ik je niet met helpen, al jaren niet meer gebruikt. Maar er is hier vast wel iemand op het forum die dat wel kan!  :)


nmbssncb

Citaat van: stoomlokje op 07 april 2020, 17:03:49 PM
Ik gebruik office 2019.
grtjs,
Saskia

Office 2019 is geen webbrowser...

Wanneer je op "Download" drukt, dan wordt het bestand standaard in de folder of map "Downloads" van je PC (en voor de ingelogde gebruiker) opgeslagen (dat is het geval bij alle webbrowsers; maar je kan ook via de instellingen van de webbrowser aangeven dat een bestand in een bepaalde folder of map moet worden opgeslagen).

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Ronald

Ga naar "verkenner" in Windows. Klik op de map "downloads" en daar staat je Esu file opgeslagen.

Ik werk bv met Google Chrome en als ik de download op de site van Esu aanklik komt die onderin mijn beeld te staan. Er op klikken doet hem automatisch openen in de Lokprogrammer. Maar ik vermoed dat je de handleiding die erbij zit nog niet goed gelezen hebt ;) Misschien goed om even te doen, de LP is niet moeilijk en je zou het vrij snel onder de knie moeten hebben.

Succes ;)

stoomlokje

Ik werk ook met Go-Chr  , maar bij mij ,als ik op de knop "Download "klik zie ik wel dat er "iets " gebeurt, maar ik weet niet waarheen. Bij mij komt er onderaan het scherm niets hierover.
Ook als ik in al mijn mappen Download ga kijken is er nergens iets veranderd op de datums van gisteren of zojuist.
Ik weet het niet meer. :-[ :'( :'(
Ik mag overal gaan kijken ,in de mappen , en er staat niets van in.
Zou het kunnen , omdat ik met Win 10 werk en deze niet in de systeemvereisten is opgenomen?

bellejt

installer firefox.Daar heb je makkelijk controle over de download en zie je dat rechts bovenaan in de browserbalk.Als je daar dan links klikt op het pijltje dan opent de lijn met files.Klik je dan rechts op een file krijg je vragen zoals ga naar directory van download.
Anders schrijf de naam van de file op - ga naar windows verkenner en zoek op je PC.

stoomlokje

die firefox installeren , daar durf ik niet aan te beginnen. dat moet mijn broer maar eens doen als hij terug, na het corona, naar hier op bezoek mag komen.
Ik snap het gewoon niet dat het bij mij niet lukt om die gegevens van die ESU op mijn decoder te krijgen.
Als ik de decoder uitlees , dan geeft deze de vermelding dat het een onbekende is , alhoewel het de ESU 56497 ( plux22 ) is.
Als ik de data er wil opplaatsen , zie ik het oranje ledje wal knipperen zodus de data zouden moeten overgeplaatst worden.
Op het einde komt de melding dat het de foute decoder is.
Ik geef het voorlopig op :'( :'( heb nog ander werk in huis te doen dan met die stomme >:( >:(digitaale zaken bezig te zijn, ik wordt er zowat moedeloos van. :-\ :-\

D_Loc

Citaat van: stoomlokje op 08 april 2020, 12:29:35 PM
Ik werk ook met Go-Chr  , maar bij mij ,als ik op de knop "Download "klik zie ik wel dat er "iets " gebeurt, maar ik weet niet waarheen. Bij mij komt er onderaan het scherm niets hierover.
Ook als ik in al mijn mappen Download ga kijken is er nergens iets veranderd op de datums van gisteren of zojuist.
Ik weet het niet meer. :-[ :'( :'(
Ik mag overal gaan kijken ,in de mappen , en er staat niets van in.
Zou het kunnen , omdat ik met Win 10 werk en deze niet in de systeemvereisten is opgenomen?
Kan je in Google Chrome eens de toetcombinatie <Ctrl>+J drukken, dan zou het scherm met downloads geopend moeten worden, daar heb je als het goed is ook de mogelijkheid om te klikken op "Weergeven in map". Dan wordt de verkenner geopend op de locatie waar het betreffende bestand is opgeslagen.
Hopelijk lukt het op deze manier om je downloads terug te vinden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Citaat van: D_Loc op 08 april 2020, 13:56:58 PM
Citaat van: stoomlokje op 08 april 2020, 12:29:35 PM
Ik werk ook met Go-Chr  , maar bij mij ,als ik op de knop "Download "klik zie ik wel dat er "iets " gebeurt, maar ik weet niet waarheen. Bij mij komt er onderaan het scherm niets hierover.
Ook als ik in al mijn mappen Download ga kijken is er nergens iets veranderd op de datums van gisteren of zojuist.
Ik weet het niet meer. :-[ :'( :'(
Ik mag overal gaan kijken ,in de mappen , en er staat niets van in.
Zou het kunnen , omdat ik met Win 10 werk en deze niet in de systeemvereisten is opgenomen?
Kan je in Google Chrome eens de toetcombinatie <Ctrl>+J drukken, dan zou het scherm met downloads geopend moeten worden, daar heb je als het goed is ook de mogelijkheid om te klikken op "Weergeven in map". Dan wordt de verkenner
geopend op de locatie waar het betreffende bestand is opgeslagen.
Hopelijk lukt het op deze manier om je downloads terug te vinden.

Dirk ,

Ik heb in alle Download-folders gezocht op alle manieren ( ook de uwe ) maar daarin is niets terug te vinden.
Blijkbaar wordt het toch nergens op mijn PC opgeslagen.