Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ath - station en stelplaats

Gestart door renstimpie, 11 oktober 2006, 14:19:34 PM

renstimpie

Hallo iedereen,

Na lang wikken en wegen, oppervlakte bepaling en uiteindelijk binnenkort een verhuis naar een nieuwe woning, heb ik een sporenplan gevonden dat ik wil uitwerken en zal gebruiken als basis voor mijn modelbaan.

ATH (spoorwegjournaal 98) - digitaal Lenz - H0 -  Peco rail en wissels en een eigenmaak draaischijf (zie een ander draadje).

Wie van jullie kan mij nog verder helpen aan foto's, plannen,...

Bedankt

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door renstimpie

Hallo iedereen,

Na lang wikken en wegen, oppervlakte bepaling en uiteindelijk binnenkort een verhuis naar een nieuwe woning, heb ik een sporenplan gevonden dat ik wil uitwerken en zal gebruiken als basis voor mijn modelbaan.
ATH (spoorwegjournaal 98) - digitaal Lenz - H0 -  Peco rail en wissels en een eigenmaak draaischijf (zie een ander draadje).

Wie van jullie kan mij nog verder helpen aan foto's, plannen,...

Bedankt

Tim



Hallo Tim, als ik soms dingen lees als dit vraag ik mij wel eens af: hoever is men bereid te gaan om zo'n projekt "af" te werken,ATH is g??n klein stationnetje en heeft veel ?n lange sporen.Blijft er dan nog wel plaats over voor zoiets als het landschap en stukje van het stadsgedeelte? Langs de andere kant zijn er wel degelijk mensen die een groot,bestaand station willen nabouwen.Kijk maar naar "Aarschot".

Gerrit

renstimpie

Gerrit,

Volledig nabouwen is misschien een verkeerde uitdrukking.  Een sporenplan op basis van "ath" lijkt er meer op.  In SJ 98 staat het sporenplan beschreven (depot op 1,50 * 3 m)  ik neem dan ook voor de zekerheid langs elke kant een half meterje meer.

En het hoofddoel voor mij is de stelplaats dan kan ik sommige van mijn lokomotieven mooi wegzetten in plaats van bij te houden in de dozen.

Maar ik begrijp je positieve feedback.  We kunnen enkel proberen en kijken hoe het verder loopt.

Groetjes

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Tom

Kan je eens een kopie van dat sporenplan online zetten?
In het boek retro 1992-1962 staan er enleke foto's van het station van Ath in het stoomtijdperk, en indardaad is het een uitgebreid station, maar wel een heel mooie basis om je op te baseren.
Tom