Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

mrdirect

Gestart door Ebansita, 10 oktober 2006, 19:41:01 PM

Ebansita


Spoorgenoten,

op internet kwam ik heel veel informatie tegen over MRdirect.
Ik denk dat ik voor het gebruik daarvan (installatie/bouwen booster) enige hulp nodig heb, zodra mijn baan helemaal klaar is, of wellicht iets eerder.
Wie in de regio Twente zou mij daarbij willen helpen?

Tsjoektsjoek, Ebansita ;)



INFO

Ebansita,

Het bouwen van een booster is niet nodig, neem een delta control6604 van Marklin. Installeer deze als booster en je kunt rijden.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ebansita

Dank voor je reactie

Ik heb begrepen dat ook dcc format te rijden is. Ik rijd gelijkstroom!! Dus M?rklin kommt nicht im Frage.
Nogmaals herhaling van de vraag: Wie zou mij willen helpen, als dcc rijden echt ook mogelijk is met MRdirect.

Tsjoektsjoek

INFO

Ebansita,

Met de Marklin Delta Control 6604 als booster kunt u gewoon met Motorola en DCC gemixd rijden op uw baan. Geen enkel probleem.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ebansita

Een interessant gegeven. Hieruit bljkt dus, dat ik er lang nog niet alles van snap, dus............................ WIE HELPT?

Ebansita

INFO

Je wordt toch geholpen, of zie ik dat nu niet goed.

En alles wat er over te lezen en leren valt staat op www.mrdirect.nl
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ebansita

Niet katten. Ik vind je suggestie perfect, maar helaas bevat ik niet alles wat op de website van mrdirect staat verkondigd (te lekerig op digitaal gebied), dus vroeg ik ........., juist, goed gelezen. [8D]

Groet en nogmaals bedankt voor je advies.

tonycabus

Wees dus blij, Jos, dat Wim 'Info' je wil voorthelpen...
Als er iemand is die het kan weten zal hij het wel zijn.
Gelukkig is ons forum enkele autoriteiten rijk in verschillende takken, profiteer daarvan zou ik zeggen, ook met je vragen op andere gebieden.
Zo'n M?rklin (on)[:o)]ding vind je vaak goedkoop tweedehands, van drierailers die tot de jaren van verstand zijn gekomen (en tweerailers werden) [:D][:D][:D][:D][:D]
Tony
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

nick_9450

hallo  ik heb een vraag over deze manier
ik die met mobile station rij zou graag aan pc besturing doen.
zoals iedereen weet heeft marklin zen formaat nie vrij dus kan men nie met het marklin mobile station op de pc . maar nu met die delta tranfo  en mcdirect dit ziet er wel tof uit  maar ik al beginnende modelspoorder verstaa men nie uit die 9 pinnentjes die 9 pinnetje is dat dus in je pc of waar is dit eigenlijk want versta er mij nie uit
en kan dit ook gedaan worden met en gwn transfo

nick

Brunel

Kijk op de achterkant van uw PC en daar zal minstens ??n zo'n negen pins aansluiting zitten. Alleen moderne laptops hebben dat niet altijd meer. Het ding staat beter bekend als de RS232 aansluiting en zit als sinds mensenheugenis op een PC.
Op de tekening staat een los stekkertje dat je moet kopen en daarin moet steken. Op dat stekkertje zijn de pinnetjes meestal netjes genummerd.
Je hebt ergens tussen 12 en 16 volt wisselstroom nodig. Iedere trafo die dat levert is goed. Meer dan 2A stroom is zinloos, omdat de Delta niet meer zal verwerken.

nick_9450

dus je hebt zon delta transfo nodig  
of kun je dit ook alleen met zon  tranfo van in een startpakket

Brunel

Op de tekening zien wij twee apparaten.
1. De Delta. Dat is in dit geval alleen een versterker.
2. De trafo. Maakt niet uit welke, als hij maar ergens tussen 12 en 16 volt wisselstroom levert.

marimon

Aan de kwaliteit van MRDirect wil ik zeker niet twijfelen. Maar voor ik zou besluiten om dit systeem aan te schaffen, ik rij nu digitaal locmausII, een vraag naar jullie toe is : is dit wel voor een leek op gebied van electronica die ik ben , een goed alternatief voor bvb IB of andere dergelijke dure toestellen? Waar liggen de addertjes onder het gras voor een leek?
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

hobbyist

Je kunt een gewone transfo nemen. Als je een transfo neemt van 12v zul je enkele volts verliezen op de op de uitgang van de booster of deltacontroller. Beter is natuurlijk een 16v transfo. Ik ben ook zo bezig met de delta te koppelen aan de pc. Hier is nog een link naar de deltacontroller te vinden. Zoek maar eens op pagina 2 of 3. Vellemann heeft ook een I/O kaart voor de printerpoort ( conrad heeft ze in hun gamma), alleen weet ik niet of deze ook werkt met koploper. Moet eens deze vraag stellen op hun forum.