Wegschenken van locs ten voordele van het goede doel

Gestart door Koen, 03 april 2020, 21:41:43 PM

Wie is bereid om één of meerdere locs te schenken voor het goede doel?

Nee
15 (78.9%)
Ja, 1 of 2 locs
4 (21.1%)
Ja, meer dan 2 locs
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: 10 april 2020, 21:41:43 PM

Koen

Na de actie AM104 wordt er door Kristof overwogen om deze actie uit te breiden. Velen van ons hebben zeer veel locs staan en ik stel mij de vraag of jullie niet alleen jullie geldbeugel durven openen maar ook aan jullie zo begeerde verzameling durven komen om jullie medemens te steunen. Ik weet dat dit gevoelig ligt en een stukje van jezelf is maar ik wou toch even polsen. Het idee waar ik mee rond loop is om locs in te zamelen en dan per opbod te verkopen. De opbrengst zou dan naar het het mooie project van Kristof gaan.
Je geeft dan misschien wel een loc af die je nauw aan het hart ligt maar met wat geluk koop je een loc aan die je al zo lang zou willen maar die moeilijk te vinden is. Het is dus een mes dat langs twee kanten snijdt.
Let wel, dit zijn nog maar een hersenspinsel waar Kristof nog niet van op de hoogte is. Ik wil alleen maar polsen of er interesse zou zijn om dit te realiseren
Of dit ooit gerealiseerd wordt, hangt van vele factoren af. Uiteraard dien ik eerst dit eerst aan Kristof voor te leggen aangezien het over zijn project gaat.
Alvast bedankt voor jullie poll. Ik ben echt benieuwd  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN


Dirky

Sorry maar ik volg hier niet alles... Graag een link of een woordje uitleg i.v.m. "Kristof". Wie is dat? wat is dat goede doel?

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Citaat van: evan op 04 april 2020, 04:43:36 AM
Citaat van: Dirky op 03 april 2020, 22:51:00 PM
Sorry maar ik volg hier niet alles... Graag een link of een woordje uitleg i.v.m. "Kristof". Wie is dat? wat is dat goede doel?

Dirk,

Het gaat om het goede doel gekoppeld aan het project rond de AM104

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30396.msg444822/topicseen.html#msg444822
https://www.hln.be/in-de-buurt/ingelmunster/ondernemer-schenkt-10-000-mondmaskers-aan-thuisverpleegkundigen-en-gemeente~a67dc229/

Sorry Dirk. Ik ga soms iets te veel op in dergelijke projecten waardoor ik de voor mij vanzelfsprekende zaken vergeet te vermelden.

@Evan,

Bedankt om mij terug op het rechte spoor te zetten  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

@ Erwin,

Bedankt. Ik hoop dat we het kunnen realiseren. Van mijn kant zou ik wel eens de sterk begeerde 51-er of een Jocadis treinstel durven wegschenken. Als de tijd rijp is, zal ik dit wel bekend worden. Ik vermoed dat daar wel liefthebbers voor zullen zijn  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

LMTC176

Aan iedereen die dit leest.
De Leuvense Modeltreinclub is in september reeds gestart met verkoop voor het goede doel.
Dit is het "kinderkankerfonds" van UZ Leuven.
Dus doen we een oproep aan iedereen die iets wil schenken om dat aan ons te doen.
Alles is goed, locs, wagons, scenery,... Ook de staat heeft geen belang daar wij alles nazien, herstellen en testen.
Wij zitten momenteel reeds aan een bedrag van 2830€ voor het fonds en geen enkele euro voor de club.
Zij die onze beurs in oktober in Oud-Heverlee bezocht hebben zullen onze stand met banner zeker gezien hebben.
Wij danken hierbij al de milde schenkers en hopen op nog veel meer.
Groeten.
Pierre Daniëls
Voorzitter LMTC

mardig23

Ik heb "nee" gestemd, voor de simpele rede dat er betere en snellere manieren zijn om nu mondmaskers bij de hulpverleners te krijgen.

In heel deze epidemie is één ding duidelijk geworden: Time is of the essence!

Nadenken over hoe je mensen kan helpen, en dingen op poten zetten is zeker niet verkeerd.
Maar als je nu nog moet beginnen zien of iedereen dit ziet zitten, alles moet verzamelen, verkoop organiseren, en dan nog mondmaskers moet gaan zoeken, kopen en laten invliegen, ben je veel en veel te laat.

Maar ik volg Kristof zijn eventuele toekomstige initiatieven nu wel op. Als hij nog iets van plan is zal ik dat zeker nader bekijken!




Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

ook kan het verkwanselen van mondmaskers met verkeerd gebruik nog veel meer in het daglicht gesteld worden en hadden die elders wel beter gebruikt kunnen worden !

stevend


Koen

Door de vele negatieve reacties van menig  persoon (niet alleen in dit draadje), heb ik besloten het hierbij te laten.
Bedankt aan zij die wel positief reageerden. Voor zij die toch nog willen verkopen voor dit mooie doel, stel ik voor dat we in het draadje "te koop' de desbetreffende loc verkopen met de vermelding "schenking goed doel".
Je kan dan de opbrengst storten op de hiertoe speciaal geopende rekening met dank aan Sophie en Kristof Van Biervliet die dit project willen verder zetten (ondanks de vele kritieken).
Zie hiervoor ook de onderstaande link:

www.steunmondmaskers.be/

Ik heb alvast mijn bijdrage gestort. Wie volgt?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

PietB

Citaat van: Koen op 06 april 2020, 20:17:24 PM
Door de vele negatieve reacties van menig  persoon (niet alleen in dit draadje), heb ik besloten het hierbij te laten.
Jammer Koen, maar het is een teken des tijds.
De grote monden met de negatieve geluiden overschreeuwen altijd de positieve initiators.
Zeer jammer.

grt Piet.

Koen

Geen probleem Piet. Ik laat mij niet ontmoedigen.Ik ben ook nog met andere projecten bezig om ouderen uit hun isolement te halen (met respect voor de regels natuurlijk).
Ik begin bij mezelf en doe het nodige. Hopelijk volgen er nog anderen.
Kristof en Sophie Van Biervliet hebben alvast het nodige gedaan om een rekening te openen. Daar heb ik al mijn bijdrage geleverd.De rest moet nog volgen.

Meer info:
www.steunmondmaskers.be/  of www.steun-mondmaskers.be


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren