Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AM 104 bordeaux - Van Biervliet

Gestart door 1885, 01 april 2020, 13:14:20 PM

Davy

Jama die heeft dat stelleke gevuld met "wit poeder" om zwaarder te maken. Dan ontspoort die minder snel ;)

Houdini

Citaat van: 755philippe op 16 juli 2020, 17:56:26 PM
Deze man is helemaal niet van plan mondmaskers te schenken maar zelf die "woekerwinst" in eigen zak te steken. Toevallig herken ik deze man die daags na de inschrijving toen al dit treinstel te koop aanbood op 2de hands. Ik heb hem toen een bericht gestuurd dat ik dit van hem een schandalige praktijk vond.
Berichtje terug ontvangen met de mooie woorden "das pech voor u". Nu durft hij daar 1200€ voor vragen als basisinzet. Hoe schandalig is dit en zeker om een dikke winst te maken op een projekt dat een goed doel voor ogen heeft. Hopelijk krijgt hij dit aan deze prijs niet verkocht.


Mvg


755philippe

Zou zoiets niet gemeld kunnen worden, bv bij eBay?
Ik weet dat heel wat bedrijven "gevoelig" zijn geworden aan dit soort praktijken, zeker in tijden waarin alle hulp welkom was en nog steeds is. Ik ga er van uit dat je die berichten van toen toch nog hebt, meesturen als bewijs...

ward

Triestig, zeker omdat hij nog reclame voor de mondmaskers heeft gemaakt..
Hij kan maar proberen zeker? Kwou 100 euro bieden maar zal wel niet akkoord gaan zeker?  :o
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Thommy

Citaat van: Houdini op 16 juli 2020, 21:24:13 PM
Citaat van: 755philippe op 16 juli 2020, 17:56:26 PM
Deze man is helemaal niet van plan mondmaskers te schenken maar zelf die "woekerwinst" in eigen zak te steken. Toevallig herken ik deze man die daags na de inschrijving toen al dit treinstel te koop aanbood op 2de hands. Ik heb hem toen een bericht gestuurd dat ik dit van hem een schandalige praktijk vond.
Berichtje terug ontvangen met de mooie woorden "das pech voor u". Nu durft hij daar 1200€ voor vragen als basisinzet. Hoe schandalig is dit en zeker om een dikke winst te maken op een projekt dat een goed doel voor ogen heeft. Hopelijk krijgt hij dit aan deze prijs niet verkocht.


Mvg


755philippe

Zou zoiets niet gemeld kunnen worden, bv bij eBay?
Ik weet dat heel wat bedrijven "gevoelig" zijn geworden aan dit soort praktijken, zeker in tijden waarin alle hulp welkom was en nog steeds is. Ik ga er van uit dat je die berichten van toen toch nog hebt, meesturen als bewijs...

Dat kun je zeker en vast. En ebay reageert vrij snel op problemen!
Greetz

Thommy

Sicco

Iets wat immoreel is, is daarmee nog niet illegaal

SirGresley

Duuzend eurookes winst is niet mis hé.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

55erke


Hoy ,
Pas  op hier hoor, de man doet niks verkeerd of illegaal,  hij vraagt enkel belachelijk veel geld voor zijn trein.
Groetjes
Johan

Houdini

Citaat van: Sicco op 17 juli 2020, 09:00:40 AM
Iets wat immoreel is, is daarmee nog niet illegaal

Dat klopt, maar voor veel bedrijven kan immoreel ook niet meer door de beugel.

ronny-vdv

Laten we het met ze'n allen het melden.

Want dit model werd uitgebracht ter ondersteuning van de zorgsector en ik vind dat ten voordele van een goed doel geen woekerwinsten mogen gemaakt worden.
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 17 juli 2020, 11:48:00 AM
Laten we het met ze'n allen het melden.

Want dit model werd uitgebracht ter ondersteuning van de zorgsector en ik vind dat ten voordele van een goed doel geen woekerwinsten mogen gemaakt worden.

Zou je dat niet beter aan VBv laten als zij het tenminste verantwoord vinden om te protesteren...alhoewel dat ik denk dat het niet veel zal uithalen, je kan immers vragen wat je wil van iets wat je verkoopt.
Het is aan een eventuele koper om te bepalen of hij het er voor over heeft of niet.
en die koper is er bijlange nog niet...waar maken wij ons in feite druk om? :-\

maar let op, VBv is met verlof vanaf 21/07/20

;)

bollen neus

Dat vind ik er ook van, zagen en klagen en op andere mensen kakken zoals de meeste hier kakken op LS modellen maar ze wel allemaal aanschaffen. Raar volk die Ho mannen. 8)
Den Eric.

Rangeerduivel

Ik denk echter dat het geen kwade wil is maar dat diene mens serieuze geldproblemen heeft! ;D ;D;
https://www.benl.ebay.be/itm/40350-Containertragwagen-NO-NMBS-SNCB-Typ-Sggrss-80-DB-AG-mit-IBC/124258953321?hash=item1cee692869:g:FJUAAOSwXeJe9mLm

Ofwel denkt hij gewoon met een bende achterlijken te doen te hebben...! ::)

;)

ronny-vdv

Citaat van: Rangeerduivel op 17 juli 2020, 16:56:33 PM
Ik denk echter dat het geen kwade wil is maar dat diene mens serieuze geldproblemen heeft! ;D ;D;
https://www.benl.ebay.be/itm/40350-Containertragwagen-NO-NMBS-SNCB-Typ-Sggrss-80-DB-AG-mit-IBC/124258953321?hash=item1cee692869:g:FJUAAOSwXeJe9mLm

Ofwel denkt hij gewoon met een bende achterlijken te doen te hebben...! ::)

;)
Sorry, maar dit is nog zo'n geen overdreven prijs, rekening houdende dat de verzending inbegrepen is.

Maar 1.200,00 euro voor een AM 104, dat vind ik erover  :P
Mvg,

ronny-vdv

Alan On Track

Goh, t'is niet netjes, maar het is ook niet de eerste keer dat een model aan onwaarschijnlijke woekerprijzen wordt aangeboden. Je kan het rapporteren bij Ebay, maar als deze persoon hardleers is staat het daags nadien gewoon op een andere veilingsite. Veel gaat het niet uitmaken. Persoonlijk betwijfel ik wel echt dat er iemand zoveel voor dat stel zou willen betalen, zeker aangezien het niet naar bestaand voorbeeld is. 

En ach, het is uiteindelijk ook niet aan ons om 'modeltreinenpolitie' te spelen :P
Misschien inderdaad gewoon aan VBv zelf overlaten (moesten zij er al tets tegen willen ondernemen) zou ik zeggen. 
Modelbouw is een kunst

SuSke

Hoe wrang ik het ook vind, VBV of iemand anders gaat weinig aan die prijs kunnen doen. De man doet per slot van rekening niets onwettigs. VBV kan zijn ongenoegen uiten, en daar blijft het bij.
Hoe dikwijls is het hier al geschreven: " 't Is waard wat de zot er voor geeft " en dat geldt hier ook.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.