Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AM 104 bordeaux - Van Biervliet

Gestart door 1885, 01 april 2020, 13:14:20 PM

rgp

Dirk,

Ik denk dat je van overheidsopdrachten en de wetgeving geen kaas gegeten.

Laten we terug alles hier kopen, maar dan niet komen zagen dat uw lok tweemaal zo duur is.

Roland

Peter

Roland, het is niet zoals u schrijft.
Kijk maar eens goed naar uw TV tijdens het nieuws over Corona.
het merendeel van het personeel in de ziekenhuizen dragen maskers van 3M
Inderdaad, ze zijn duur, maar kwaliteit moet betaald worden en dat personeel heeft volgens mij recht om het beste materiaal te krijgen dat er is.
De typen maskers die 3M produceerd dienen niet om even me te gaan winkelen, maar zijn bedoeld om mensen die dag in dag uit met het virus in aanraking komen effektief te beschermen. Daar hebben die volgens mij recht op of heb jij een andere mening?
Voor bedrijven en wandelaars zijn de Chinese maskers meer dan voldoende
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Peter,

Das straf, wie heeft die aangekocht ? Met welk geld ? Vriendjespolitiek ?
Chinese maskers zijn minderwaardig en goed genoeg voor bedrijven en wandelaars. Nochtans als het over modelbouwgerief gaat dan mag het niets kosten (want men moet het zelf betalen ?), maar als het om de gezondheid gaat ( en men moet het niet zelf betalen) dan gaat men hogere eisen stellen ?
Als de job in gevaar komt, dan is "koop lokaal", anders is "hoe goedkoper hoe liever, ook als dat ten koste van de job van mijn buurman gaat.
Raar volk die Vlamingen.
Ps: ik koop altijd lokaal, ook als het geen crisis is.

Roland

chef garde

Uitgebreide topic, AM54, 1 april, politiek, overheid, mondmaskers, Corona, China, ...

doomslu

Citaat van: chef garde op 09 april 2020, 20:21:18 PM
Uitgebreide topic, AM54, 1 april, politiek, overheid, mondmaskers, Corona, China, ...
... waar gaat het eindigen?  8) :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: doomslu op 09 april 2020, 20:39:14 PM
Citaat van: chef garde op 09 april 2020, 20:21:18 PM
Uitgebreide topic, AM54, 1 april, politiek, overheid, mondmaskers, Corona, China, ...
... waar gaat het eindigen?  8) :o

op een slot
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Snobby Crash

Ik lees dit topic vol met afkeer... is het misschien omdat de mensen die geen stel besteld hebben een beetje in hun gat zijn gebeten...

Als je een beetje hersenen zou hebben wist je dat dit geen 1 april grap zou zijn... stond aangekondigd in MSM!

Ik heb er 1 besteld en ben er blij mee en in blijde verwachting, al het politieke gedoe over mondmaskers hoort niet thuis in deze topic !


Gr. Geert, 1 van de 104 die binnenkort gelukkig gaan zijn!


stoomlokje

Geert ,
voor mij geen , maar ik kan het misnoegen wel begrijpen. :(
Jij had uw MSM blijkbaar op tijd, maar de meest mensen hebben hem maar een week later ontvangen  ( zoals ikzelf ), of zelfs nog niet gekregen , zodus zij konden dat gewoon niet weten.
grtjs,
Saskia

Thommy

Citaat van: stoomlokje op 10 april 2020, 02:49:00 AM
Geert ,
voor mij geen , maar ik kan het misnoegen wel begrijpen. :(
Jij had uw MSM blijkbaar op tijd, maar de meest mensen hebben hem maar een week later ontvangen  ( zoals ikzelf ), of zelfs nog niet gekregen , zodus zij konden dat gewoon niet weten.
grtjs,
Saskia

Klopt. Ik heb hem pas nadien gehad. Ik heb de gehele topic ed pas gelezen de 1e april en was dan al lang uitverkocht. Niet dat ik het zou kopen, budgetten gaat elders heen dit jaar.
Maar ik begrijp zeker dat er zo mensen in de kou zijn blijven staan.
En het er naast grijpen en het verplicht thuis te zitten zal ook niet goed doen

Even inpikken hierop
Citaat van: rgp op 09 april 2020, 16:34:13 PM
Als de job in gevaar komt, dan is "koop lokaal", anders is "hoe goedkoper hoe liever, ook als dat ten koste van de job van mijn buurman gaat.
Raar volk die Vlamingen.
Ps: ik koop altijd lokaal, ook als het geen crisis is.

Roland

Ik ga het voorbeeld geven van een week terug. Condensator doorgebrand in m'n poliermachine. Ik kocht het toestel bij HBM, in Nederland. Aja, dat is niet los te krijgen. Nieuw toestel?
Ik zoek die condensator op. Allerlei sites in Nl, Af en toe een Belgische waar je op doorklikt die dan toch terug Nl wordt. Verzendkosten vanuit Nl nihil, zelfde ding in België kost dubbel zoveel door verzendkosten.
Dusja, dan bestel je in Nl, lijkt me evident?
Greetz

Thommy

Snobby Crash

Citaat van: stoomlokje op 10 april 2020, 02:49:00 AM
Geert ,
voor mij geen , maar ik kan het misnoegen wel begrijpen. :(
Jij had uw MSM blijkbaar op tijd, maar de meest mensen hebben hem maar een week later ontvangen  ( zoals ikzelf ), of zelfs nog niet gekregen , zodus zij konden dat gewoon niet weten.
grtjs,
Saskia

Saskia,

Klopt, ik heb msm binnengekregen de vooravond van 1 april, en toen besefte ik dat dit geen aprilgrap zou kunnen zijn...

Greetz Geert

Brossel

Citaat van: Snobby Crash op 09 april 2020, 21:17:57 PM
Gr. Geert, 1 van de 104 die binnenkort gelukkig gaan zijn!

Kijk das mooi!

Voor mijn beeld: wat spreekt jou aan aan dit model van de AM54 nr 104 in bordeaux?
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!


Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 16 juli 2020, 16:37:40 PM
Voor wie nog eentje wil  :o :o :o :o :o :o :o :o

https://www.benl.ebay.be/itm/NMBS-SNCB-AM54-Bordeaux-Van-Biervliet-AM104-Special-DC-AM62-AM63-Look-a-like/124261888719?hash=item1cee95f2cf:g:BAEAAOSwDbJfD1wB
Citaat van: bellejt op 01 april 2020, 18:49:09 PM
dan wel spijtig dat ze zo een beperkte oplage maken.Met het dubbele konden ze dubbel zoveel maskers schenken en waren meer mensen tevreden.

Dienen is blijkbaar van plan nog een paar duizend mondmaskers te schenken...! ;D ;D

;)

755philippe

Deze man is helemaal niet van plan mondmaskers te schenken maar zelf die "woekerwinst" in eigen zak te steken. Toevallig herken ik deze man die daags na de inschrijving toen al dit treinstel te koop aanbood op 2de hands. Ik heb hem toen een bericht gestuurd dat ik dit van hem een schandalige praktijk vond.
Berichtje terug ontvangen met de mooie woorden "das pech voor u". Nu durft hij daar 1200€ voor vragen als basisinzet. Hoe schandalig is dit en zeker om een dikke winst te maken op een projekt dat een goed doel voor ogen heeft. Hopelijk krijgt hij dit aan deze prijs niet verkocht.


Mvg


755philippe

the_gold

Waarom zou je zo veel betalen, voor hetzelfde geld kondigen ze volgend jaar een 'echt' 'correct' model aan.