AM 104 bordeaux - Van Biervliet

Gestart door 1885, 01 april 2020, 13:14:20 PM

evan

De regering moet de zaken bestellen bij en via de Belgische bedrijven met kennis van zaken en niet alles zelf willen doen omwille van politiek gewin.  Het zal dan veel vlotter verlopen.  En dan nog maar zwijgen over organisaties of bedrijven die alleen goede doelen helpen als ze op TV kunnen komen of in de krant en anders niet.  Gelukkig zijn er veel liefdadigheden die het daglicht niet zien, maar wel hun doel bereiken :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Ondanks de vele kritieken, hebben Kristof en Sophie Van Biervliet besloten om hun project verder te zetten (waarvoor mijn grote dank). Zij hebben voor de tweede maal hun schouders onder dit project gezet en een speciale rekening geopend met tot doel nog eens 10 000 maskers (of liefst nog wat meer) te kunnen schenken.
Je kan de info terugvinden op de site:

www.steunmondmaskers.be/  of www.steun-mondmaskers.be

Ik heb mijn steentje reeds bijgedragen. Laat jullie niet kennen en bewijs dat een modelbouwer niet alleen aan zichzelf denkt en op een zolder/kelder met treintjes zit te spelen maar een sociaal ingesteld iemand is!

Ik denk dat ik uit naam van het verplegend en verzorgend personeel jullie alvast mag bedanken voor jullie bijdrage.


@Luc,
Is het mogelijk om dit mooi initiatief te ondersteunen door een aankondiging op de site van modelspoormagazine te plaatsen?
Alvast bedankt.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Ik heb net een huis gekocht, rolluiken laten steken, terras laten leggen, garage afgewerkt en onvoorzien een nieuwe auto gekocht, alles nog voor er sprake was van Corona.

Sorry, maar mijn centen zijn op. Ik ondersteun de Kind en Gezin-lijn al door te blijven werken, op zich help ik zo ook zorgkundigen.

Mijn onafgewerkte zolder die ik dit jaar wou beginnen zal ook nog wat langer blijven zoals het is. Modeltreintjes blijven dus voorlopig ook in de doosjes zitten, helaas.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Allen,

ik lees weer veel reacties, die ik emotioneel getint zal noemen.

@Krispy, het bedrijf waar je werkt heeft zonder problemen 5000 mondmaskers besteld; dit is niets speciaal, want het bedrijf heeft dit gekocht met privekapitaal.  De staat daarentegen is gebonden, in het kader van goede huisvadersbeheer en in navolging van de wet, om minstens 3 offertes te vragen, en het te gunnen aan de "aannemer die administratief en technisch conforme de laagste inschrijver is" (evan dat weet je toch ook).  Dus rap rap bij een Belgische ondernemer iets bestellen is onwettelijk en zet de deur wagenwijd open voor misbruiken.

Daarenboven zouden hier in België - exportland - nogal wat werklozen bijkomen, indien ieder land enkel intern besteld; of de prijzen van produkten zouden exploderen; immers voor een zelfde vaste kost, gaat ge enkel maar produceren voor de interne markt.

Mondmaskers: er zijn er te weinig en iedereen besteld er tegelijk.  Ik maak mij de volgende bedenking: indien de regering, bij de vernietiging van de over datum zijnde mondmaskers, nieuwe besteld, wat de reaktie zou geweest zijn van Jan Modaal.  Ik zal ze u zeggen: "voor wat is dat nodig ?"

Vandaag gelezen: de "medische" sector van psychologen en psychiaters vindt dat er in de fysische sector kan bespaard worden: er zijn immers op de piek van de pandemie nog 50% reserve.  Ze krijgen slechts 6% van het medisch budget en er kan dus aan budgetverschuiving gedaan worden.  Zorgverleners allerhande: iedereen klapt om 20u en steunt u, maar intern steekt men u een mes in de rug.

Roland

stoomlokje

Onze politiekster M**g** had in oktober 2019 die zogezegde overdatum mondmaskers niet mogen laten vernietigen, er andere bestellen bij bevriende relatie ,voorschot betaald en in't zak laten zetten, voorschot van de aardbodem verdwenen (Uit zeer goede bron vernomen , er is tevens een gerechtelijk onderzoek i.v. m. deze zaak opgestart )
Dan hadden deze nu nog gebruikt kunnen worden.
Het is niet omdat de datum verstreken is , dat het ook slecht is.
Eerst van nieuw materiaal voorzien en dan pas het "slechte " verwijderen zou een goede huisvader redeneren.

Jurgen

Kunnen we het politieke gedeelte hierover achterwege houden?

Dit forum is daar niet de juiste plaats voor.

Verder no hard feelings hé!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stoomlokje

Jurgen ,
het gaat hier over hulpactie's en daar heb ik absoluut niets op tegen, in't tegendeel zelfs.
Ik heb hier thuis ook de zorg over een hoogbejaarde moeder hoor, en heb héél véél angst om de noodzakelijke boodschappen te doen , daar we de beschermingsmiddelen niet hebben, waardoor ik mijn moeder zou kunnen besmetten.
Het mag wel eens gezegd worden welke stommiteiten hier in dit land gebeuren , maar dat wordt liever verzwegen.
grtjs , Saskia

rgp

Saskia,

Hou het veilig, ook voor je moeder.
Maar de zever die ik al gelezen heb, in de brede zin, over corona, tonen nogmaals aan dat de beste stuurlui aan wal staan.
Lees wat ik schreef over mondmaskers, bekrompen nationaal denken.

Roland

bellejt

mooi initiatief maar was het dan niet beter een 2de reeks uit te brengen en daar een deel van de opbrengst voor te gebruiken  ? Nu blijven vele vaste klanten in de wind staan om dit model te hebben. Kwestie van iedereen tevreden te houden na een uit de hand gelopen aprilgrap.

Koen

Citaat van: bellejt op 08 april 2020, 17:24:09 PM
mooi initiatief maar was het dan niet beter een 2de reeks uit te brengen en daar een deel van de opbrengst voor te gebruiken  ? Nu blijven vele vaste klanten in de wind staan om dit model te hebben. Kwestie van iedereen tevreden te houden na een uit de hand gelopen aprilgrap.

Haalbaar? Als men een nieuwe productie in China moet opstarten ...

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: Koen op 08 april 2020, 18:51:42 PM
Citaat van: bellejt op 08 april 2020, 17:24:09 PM
mooi initiatief maar was het dan niet beter een 2de reeks uit te brengen en daar een deel van de opbrengst voor te gebruiken  ? Nu blijven vele vaste klanten in de wind staan om dit model te hebben. Kwestie van iedereen tevreden te houden na een uit de hand gelopen aprilgrap.

Haalbaar? Als men een nieuwe productie in China moet opstarten ...

Groetjes,
Koen

Die reeks die nu verkocht is, is hier ook nog niet zulle...! :-\

;)

Koen

Ik kan verkeerd zijn maar ik vermoed dat deze toch reeds in België liggen. Als ze nu pas een productie moeten opstarten, geraakt dit volgens mij nooit klaar tegen de zomermaanden.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirk

even een weetje. Mijn dochter werkt bij een groot metaal bedrijf, maken veel bruggen en atracties, dis worden er tonnen verf gespoten en daar hebben ze maskers voor. Ze had voor gesteld om hun voorraad van 500 maskers aan het plaatselijk ziekenhuis te schenken. Prima plan, die mensen waren tevreden. Maar hun productie gaat gewoon verder, dus moesten er weer maskers komen. Ze mailt naar hun leverancier om te vragen of ze maskers kunnen leveren die ook zouden kunnen dienen. Onmiddellijk een mail terug om te melden dat hun standaard maskers volop in voorraad zijn. Ze valt bijna van haar stoel, en belt gelijk om uitleg te vragen. En idd de maskers zijn er plenty. Op haar vraag hoe het mogelijk is want het hele land schreeuwt om maskers, de regering doet alles m er ergens vas te krijgen, Het antwoord is dat ze geen aanvraag hebben gekregen want ze zijn te duur. We spreken hier over 3M.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

rgp

Dirk,

1° 3M zou de moeite moeten doen om het Bulletin van Aanbestedingen te lezen, daar stond in dat België mondmaskers wou aankopen.
2° 3M had dan een offerte kunnen indienen en indien deze beantwoordt aan al de selectiecriteria dan hadden ze gecontacteerd geweest om hun offerte te bespreken.
3° Wettelijk MOET de gunning gaan naar de laagste regelmatige inschrijver.
4° En als 3M zijn offerte veel te duur is, dan stel ik mij bepaalde vragen aangaande 3M

Roland

Dirk

Citeer1° 3M zou de moeite moeten doen om het Bulletin van Aanbestedingen te lezen, daar stond in dat België mondmaskers wou aankopen.
Waarom zouden die dat moeten lezen, hun winkel draait toch,
Citeer1°3M had dan een offerte kunnen indienen en indien deze beantwoordt aan al de selectiecriteria dan hadden ze gecontacteerd geweest om hun offerte te bespreken.
Hadden ze kunnen doen, maar ze weten dat ze niet de goedkoopste zijn, als je moet concurreren met China dan weet je het wel.
Citeer3° Wettelijk MOET de gunning gaan naar de laagste regelmatige inschrijver.
Ja, dan weet je waar je uitkomt, bij niks blijkbaar.
Citeer4° En als 3M zijn offerte veel te duur is, dan stel ik mij bepaalde vragen aangaande 3M
Ze punt 3

Voor mij lijkt het dat er ernstige fouten zijn gebeurd in deze hele klucht, dat zulks gebeurd bij "Jos de plekker" die zich een goedkope lading knauf laat aansmeren die dan zelfs niet geleverd wordt, maar gezondheids materiaal dat dient om mensenlevens te redden, om daar op te gaan beknibbelen en je als regering te laten rippen, sorry, maar daar zakt mijn broek van af. Mijn persoonlijk gedacht is dat die clowns alleen maar aan hun bedrijfjes denken, de partijen waar ze goed geld verdienen wan dat is politiek verworden vandaag, gewoon een lucratieve bezigheid, uitzonderingen daargelaten.

dixi

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100