AM 104 bordeaux - Van Biervliet

Gestart door 1885, 01 april 2020, 13:14:20 PM

1885

https://www.am104.be/

Hiervan worden er slechts 104 exemplaren geproduceerd en dit met een genummerd certificaat.
Het is ook maar 1 keer dat dit model in bordeaux uitvoering zal uitkomen.

Vannacht aangekregen en was nog aan het twijfelen maar ondertussen in AC al volledig uitverkocht.

Alan On Track

Hmmm, ik was al lang op zoek naar een bordeaux van Jocadis. Fijn dat VB er ook een versie van uitbrengt, maar afgaande op de foto's ben ik echter niet helemaal overtuigd van dit model (naad aan de cabine bijvoorbeeld). Is dat een prototype of het productiemodel? Want afgaande op de foto's ben ik niet helemaal bereid om er zoveel geld voor op te hoesten  :-\
Modelbouw is een kunst

Snobby Crash


Brossel

Citaat van: Alan On Track op 01 april 2020, 14:32:25 PM
Hmmm, ik was al lang op zoek naar een bordeaux van Jocadis. Fijn dat VB er ook een versie van uitbrengt, maar afgaande op de foto's ben ik echter niet helemaal overtuigd van dit model (naad aan de cabine bijvoorbeeld). Is dat een prototype of het productiemodel? Want afgaande op de foto's ben ik niet helemaal bereid om er zoveel geld voor op te hoesten  :-\

Ik heb de foto's ook gezien, maar ik weet niet of het een prototype of het productiemodel is.

Maar: aangezien de treinstelreeks AM54 en daarmee dus de echte 104 nooit in het bordeaux heeft gereden, maar je wel genoeg fantasie hebt voor ene in model, kun je er dan niet ook bij fantaseren dat op het echte treinstel ook een naad te zien is in de overgang tussen cabine en zijwand? En dat het model dan dus wel correct is qua naad...
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Snobby Crash

Ik heb reeds de Jocadis en daar even wat foto's van genomen... Over welke naad hebben jullie het ?
Wat wel een verschil is dat tussen de deur bij de Jocadis 2 ramen zitten en het model Van Biervliet zit er maar 1.

Geert






Rangeerduivel

Citaat van: Snobby Crash op 01 april 2020, 15:42:36 PM
Ik heb reeds de Jocadis en daar even wat foto's van genomen... Over welke naad hebben jullie het ?
Geert,
Als ik goed kan volgen is het op het model van VBv dat er een naad zit op de hoek, niet op de Jocadis en ook niet op de echte... :o

Wat wel opvalt bij die macro-foto's is de bedrukking die in de Jocadis-periode blijkbaar nog niet zo loepzuiver was...

;)

Michiel

Waar het over gaat... handmonster, prototype of eindmodel?

foto: https://www.am104.be/
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bellejt

op deze foto van de 104 zou die naad wel eens juist kunnen zijn.Zie ik toch in het gele deel : https://www.flickr.com/photos/philstephenrichards/11353800675/

Snobby Crash

Citaat van: Rangeerduivel op 01 april 2020, 15:49:54 PM
Citaat van: Snobby Crash op 01 april 2020, 15:42:36 PM
Ik heb reeds de Jocadis en daar even wat foto's van genomen... Over welke naad hebben jullie het ?
Geert,
Als ik goed kan volgen is het op het model van VBv dat er een naad zit op de hoek, niet op de Jocadis en ook niet op de echte... :o

Wat wel opvalt bij die macro-foto's is de bedrukking die in de Jocadis-periode blijkbaar nog niet zo loepzuiver was...

;)

Klopt Rudy, is inderdaad niet zo loepzuiver als nu...
Ik zie net dat alle modellen uitverkocht zijn...

Gr Geert

doomslu

Opgepast hé mannen, jullie zijn appelen met peren aan 't vergelijken hé. Dit zijn niet dezelfde stellen.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

Lap... Ne Chinees die de mallen niet mooi heeft uitgelijnd... ja, die komt ook net uit quarantaine

Of is de AM104 net uit herstelling na een overweg aanrijding, waarbij de neus werd vernieuwd.


Wel opletten:
De Jocadis was een AM66, deze Van Biervliet is een AM54 (verschil in plaatsing ramen etc.)

Misschien ligt het ook aan de constructie techniek die in 1954 werd toegepast met de wandbeplating,
die door de jaren verfijnd werd met gladdere wand overgangen tot gevolg.

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


stoomlokje

1-april grap zeker , zal waarschijnlijk géén enkele van uitgeleverd worden  ;D ;D zeker niet als ze nu al allemaal zouden voorbesteld zijn . :) :)

deevie

Ik denk niet dat een 1-april grap is. Grappen dat je de opbrengst schenkt om mondmaskers te kopen doe je nl niet. Daarnaast ben ik heel blij dat ze de groene AM54 in het bordeaux hebben willen spuiten want die van Jocadis zijn al jaren niet meer te verkrijgen. Kudos aan Vanbiervliet! Ik lig er absoluut niet wakker van als die niet echt bestaan heeft. In mijn fantasie kan het wel.

bellejt

dan wel spijtig dat ze zo een beperkte oplage maken.Met het dubbele konden ze dubbel zoveel maskers schenken en waren meer mensen tevreden.Als het tenminste geen aprilvis is

Sicco

Citaat van: doomslu op 01 april 2020, 16:11:48 PM
Opgepast hé mannen, jullie zijn appelen met peren aan 't vergelijken hé. Dit zijn niet dezelfde stellen.

Ik geloof dat we dat kunnen blijven zeggen. Vandaag al een keer of zes. Velen hebben blijkbaar wel twee oren, maar geen twee ogen  ;D