Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Foto's uit de oude doos. (Hobby virus tegen de wereld.)

Gestart door mark7758, 27 maart 2020, 13:00:48 PM

mark7758

Luxemburg gebruikt het dobbelsteen principe. 3x links en 3x rechts
Alles is mogelijk.
Voorkeur is rechts, maar ik heb ze ook al eens een hele dag links/links zien rijden. Reden???  Luxemburgs zullen we maar zeggen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

 :D
Op de lijn naar Arlon wordt (in principe) links gereden, zoals bij ons. Op de andere lijnen rechts, zoals in de buurlanden, Duitsland en Frankrijk.
Hoezo Frankrijk? Jawel, in de streek van Frankrijk waar het Groothertogdom aan grenst wordt rechts geleden... het Duitse verleden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Peter

Waar is de tijd dat je deze wagens kon bewonderen op de kade in Antwerpen. Kort nadien (het was hier al begonnen) werden deze wagens door vandalen helemaal vermasacreerd en zelfs in brand gestoken (tja, er was ook nooit kontrole. Heb een tijdlang bezig geweest om toelating te verkrijgen van Stad Antwerpen om de wagens (via het spoor toen het nog ging) naar het bedrijf Atab (ook gelegen aan de kade maar veel meer naar het zuid) te laten slepen die wagens wilden restaureren, maar stootte toen steeds op een NEE van "het stad"
Of ze nog bestaan weet ik helaas niet

P5150025 by Peter Verlooy, auf Flickr

P5150024 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Ludwig

Met pijn in het hart heb ik de restanten nog enkele keren ter plaatse zien staan.
Zwaar beschadigd door brand, maar ja ook op een manier gestald dat het zo moest aflopen.
Waar ze achteraf zijn beland vraag ik me ook af.
De geschiedenis van deze wagons is daar iets van bekend ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Havoc

Is de gesloten wagon niet die die nu aan de Dossin kazerne in Mechelen staat? Moet van die wagons ook nog ergens foto's hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#246
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

Wel niet direkt treinen, maar omdat onze vriend Fernand met zijn prachtige tram en bus modellen onder de naam Ferivan jarig is, hierbij al een paar foto's van trams in het toenmalig museum in het fort van (ik dacht) Edegem
Waar is die mooie tijd toch gebleven.

230010-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

230009-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

230012-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

En als nagerechtje: de trolleybus waar we vroeger langs de kade konden meerijden

230011-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Dat was inderdaad in fort V te Edegem nu in Berchem oude stelplaats van trams en bussen Groene hoek. Maar dat laatste is jullie uiteraard bekent.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Oh, als trams ook mogen.... Enkele foto's van een bezoek aan een stelplaats van de MIVB in 2006.











Met vakantie voor onbepaalde duur.