M6

Gestart door the_gold, 27 maart 2020, 07:47:45 AM

the_gold

Ik vraag mij af :

Vroeger reden de M6 rijtuigen elk per 5 naar Knokke of Blankenberge en werden ze gesplitst of samengevoegd in Brugge.
Nu zie ik stammen met 2 x HLE 19 en 10 M6 rijtuigen dezelfde weg uit rijden zonder gesplitst te worden. Waar worden deze dan gesplitst? Of naar waar rijden deze? Op zich is een volledige stam enkel voor Knokke of Blankenberge toch overbodig?

bellejt

zouden die niet splitten en samenkomen in Brugge ? Vroeger was dat met de stelletjes ook zo.Herinner mij dat nog .

Fretbol

Wegens de corona-crisis rijden deze stammen tijdelijk in een langere samenstelling om de social distancing te kunnen respecteren en om het aantal wissels van bestuurders te beperken (bij aflos, ontkoppelen, koppelen enz.)


chef garde

Al bijna 2 jaar dat ze in Brugge niet meer gesplitst worden.  In normale situatie wordt nu met samenstellingen (apart welteverstaan) gereden tussen Knokke en Brussels AirPort Zaventem enerzijds en Blankenberge - Genk anderzijds.  Zowel M6, AM96 als Break.

doomslu

Daarnet, van uit mijn toekomstige tuin, nog een kruising gezien van twee treinen die elk bestonden uit twee stammen van 5 M6-rijtuigen, getrokken/geduwd door een reeks 18/19 (nummers onleesbaar op die afstand) op de lijn tussen Gent en Brugge.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Dat zal dan een 19 zijn. Deze hebben langs ene kant een GF-koppeling en die kan dan koppelen met een M6 stuurrijtuig met GF-koppeling.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mardig23

Citaat van: doomslu op 27 maart 2020, 16:17:13 PM
Daarnet, van uit mijn toekomstige tuin, nog een kruising gezien van twee treinen die elk bestonden uit twee stammen van 5 M6-rijtuigen, getrokken/geduwd door een reeks 18/19 (nummers onleesbaar op die afstand) op de lijn tussen Gent en Brugge.

Ah, kom je terug naar België Luc?
Mvg Karl

chef garde

Citaat van: doomslu op 27 maart 2020, 16:17:13 PM
Daarnet, van uit mijn toekomstige tuin, nog een kruising gezien van twee treinen die elk bestonden uit twee stammen van 5 M6-rijtuigen, getrokken/geduwd door een reeks 18/19 (nummers onleesbaar op die afstand) op de lijn tussen Gent en Brugge.
Blankenberge - Genk dus, bestaan grotendeels nog uit 2mux'en, worden niet meer voorzien ge/ontkoppeld in Brugge of Hasselt.

the_gold

Zullen ze dus momenteel nog blijven rijden met 2 locs in 1 stam? Als ze niet ontkoppelen lijkt 1 loc per stam toch meer logisch?

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 27 maart 2020, 20:45:04 PM
Ah, kom je terug naar België Luc?

Al dan niet met hangende pootjes... :) :) ;D

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 27 maart 2020, 21:20:39 PM
Citaat van: mardig23 op 27 maart 2020, 20:45:04 PM
Ah, kom je terug naar België Luc?

Al dan niet met hangende pootjes... :) :) ;D

;)
;D Dit is off-topic.
Ja, na 31 jaar Luxemburg, terug in 't land sedert enkele weken. Om dichter bij jullie te zijn.  ;D ;D  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Zéér wijze beslissing Luc .
Das ook tussen haken
Den Eric.

mahtoska1

CiteerJa, na 31 jaar Luxemburg, terug in 't land sedert enkele weken. Om dichter bij jullie te zijn.  ;D ;D  :o

Welkom! Het zal even wennen worden. Ik was slechts 6 jaar weg en het was al moeilijk om terug aan te passen.