MaîTres Du ludiSme - MTD-Club-project voor oktober 2021

Gestart door Gerolf, 26 maart 2020, 20:44:35 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Citaat van: SuSke op 25 juli 2020, 18:05:42 PM
Citaat van: Floris op 25 juli 2020, 11:52:34 AM
nog even en je kan spinnenwebben gaan etsen als ik die detaillering zo zie! :o

Dat is simpel, gewoon met wat katoenwatten is dat eenvoudig te maken.
ja van die vieze stoffige klonten (waar hier t plafond mee vol hangt  :P) zijn makkelijk zat, maar ik bedoel natuurlijk die echte mooie wielwebben. web half-ets spin volle materiaaldikte in t midden...  8)
Maarre... ik geloof dat t heel gevaarlijk is zoiets hier te zeggen, volgende week heeft ie t nog gedaan ook.  ;D

Gerolf

Even een setback gehad. Ik wou iets printen:



... maar er gebeurde helemaal niets - er werd geen resin geprint  :o
Ik had in het begin wel niet het vertrouwde "los-scheuren" van de FEP-film tijdens de eerste belichtingen gehoord (langere tijden),
  maar na onderbreken van het printen en "leeg" te testen bleek dat er totaal geen UV-licht doorkwam

Wat was er gebeurd? Ik had recent de LCD vervangen, maar die niet vastgekleefd
  (geen dunne dubbelzijdige tape, en ik dacht dat het zonder ook wel kon  ::))
Na de eerste reeks prints de bak er uit om te reinigen, en de LCD kwam mee.
  ... en blijkbaar was de connector hierbij deels gescheurd ...

Gelukkig had ik een tweede LCD liggen, en nu maakt mijn printer wél het vertrouwde geluid.
   Toch voor alle zekerheid maar opnieuw een reserve-LCD bestellen ...

Citaat van: Floris op 26 juli 2020, 23:29:48 PM
Citaat van: SuSke op 25 juli 2020, 18:05:42 PM
Citaat van: Floris op 25 juli 2020, 11:52:34 AMnog even en je kan spinnenwebben gaan etsen als ik die detaillering zo zie! :o
Dat is simpel, gewoon met wat katoenwatten is dat eenvoudig te maken.
ja van die vieze stoffige klonten (waar hier t plafond mee vol hangt  :P) zijn makkelijk zat, maar ik bedoel natuurlijk die echte mooie wielwebben. web half-ets spin volle materiaaldikte in t midden...  8)
Maarre... ik geloof dat t heel gevaarlijk is zoiets hier te zeggen, volgende week heeft ie t nog gedaan ook.  ;D
Een mens krijgt wel goesting om het te proberen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Even situeren: Ik ben bezig met de "kelder" van het project. Die bak heeft een voorste stuk dat dan weer bestaat uit vaste wanden en uitneembare stukken, zoals het plafond. Kwestie van de opbouw en het onderhoud te vergemakkelijken, is de vloer ook demonteerbaar, en die bestaat dan weer uit drie stukken. Kan je nog volgen?  ::)

Enfin, dit is het meest rechtse deel, tevens veruit het grootste. Dat er wat zal bewegen is wel duidelijk  ;)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Net uit de printer gekomen, onderdelen voor het rechts-voor-onder-deel van "de kelder":



... en dit wordt nu geprint, maar dat is voor het links-voor-onder-deel van "de kelder":



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eddy

denk dat het laatste een draaibank moet voorstellen.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: svvander op 02 augustus 2020, 13:24:05 PM
En een klep van ne put of zo (een deksel).

Een putdeksel met zo'n spanners die uitsteken? Ik dacht eerst het front van een stoomketel gezien de machine eerder in de foto's. Maar die gaan nooit helemaal open. En voor een rookkast staan er wat weinig spanners op. Voorkant van een autoclaaf om bielzen te impregneren? Zou kunnen, maar opnieuw weinig spanners.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

't Is herkenbaar, goed zo  ;D

Net het volgende getekend, kwestie van de printer bezig te houden  ::)



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Heet op zolder, maar ondanks dat toch een geslaagd weekend  :)







;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw