MaîTres Du ludiSme - MTD-Club-project voor oktober 2021

Gestart door Gerolf, 26 maart 2020, 20:44:35 PM

Gerolf

Citaat van: Snobby Crash op 16 mei 2020, 22:55:03 PMmet welk programma werk je om in 3D te tekenen?

FreeCAD, en daarin vooral (bijna uitsluitend) met de part editor

Citaat van: Havoc op 16 mei 2020, 21:57:52 PM1/10? Dus eigenlijk de maat van een ordinair fietslampje? :D Was dat niet gemakkelijker geweest Gerolf?

Niet helemaal: die fitting is veel te dik, en dat is wél een gloeilampje (warmte), ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash

Thanks Gerolf, ik ga het eens uitproberen...

Gr Geert

Gerolf

De modelbouwdagen zijn goed geweest, vanaf morgen terug "dat andere werk"  ::)

Muren zijn afgewerkt en geplaatst, en met het plafond gestart:





;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Mijn 3D-printer is in verwachting van een nieuwe LCD, maar in die tijd kan ik al wel wat ontwerpen ...



::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

... en samengesteld, zodat ik kon zien dat de lampen toch wat te laag hangen  ::)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Lampen verbouwd en aangesloten:



... en zo zijn de wanden en het plafond van de "kamer" klaar
                           ... en kunnen we verder met de andere inhoud  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald


modelbaanHO

Ziet er fantastisch uit !
Spijtig dat we het nog niet live kunnen bekijken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Bedankt voor de aanmoedigingen  :)

Citaat van: Ronald op 31 mei 2020, 06:33:00 AM
Hoe maak je die lampekappen?

Koudgewalst bladlood  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Groet Pierre.


Gerolf

Citaat van: Gerolf op 23 mei 2020, 10:37:19 AM
Mijn 3D-printer is in verwachting van een nieuwe LCD, maar in die tijd kan ik al wel wat ontwerpen ...



::)

Update: De LCD voor mijn printer is vorige week (eindelijk) aangekomen, gisteren geplaatst, en nu is hij bezig met dit ontwerp.
Het lijkt goed te komen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Dit lijkt goed te komen??
Ik verwacht van U eigenlijk niets anders.  ;)

Gaat weer iets subliems worden , daar ben ik wel zeker van.

Gerolf

Merci, Erwin  :D

De vorige stukken zijn goed uit de printer gekomen, hij mag verder werken:



::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw