MaîTres Du ludiSme - MTD-Club-project voor oktober 2021

Gestart door Gerolf, 26 maart 2020, 20:44:35 PM

Gerolf

Handenarbeid ... beetje saai, maar we zullen maar denken dat het de moeite loont ...



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Nog wat tekenwerk gedaan:





De bovenste is nu aan 't printen, goed voor ruim 28 uur
De onderste is dus voor vanaf morgenavond, en zal transparant geprint worden  ::)

;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Die onderste zien er mij halve cardankoppelingen uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Experimenteren met schilderwerk ...






... en wat 3D-printwerk, maar het is nu ook duidelijk dat mijn printer een (al besteld) wisselstuk nodig heeft: Het LCD-scherm is einde carrière na anderhalf jaar dienst (en soms mishandeling)



Citaat van: Havoc op 15 mei 2020, 19:42:42 PM
Die onderste zien er mij halve cardankoppelingen uit.

Denk de onderkant weg - dat is een print-steun.
   Het gaat om banale gloeilampen in een socket   ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Citaat van: Gerolf op 16 mei 2020, 11:44:50 AM
Denk de onderkant weg - dat is een print-steun.
   Het gaat om banale gloeilampen in een socket   ;)

Ik was dus naar de verkeerde kant aan het kijken!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 16 mei 2020, 12:26:57 PM
Citaat van: Gerolf op 16 mei 2020, 11:44:50 AM
   Het gaat om banale gloeilampen in een socket   ;)

Ik was dus naar de verkeerde kant aan het kijken!

Haha..! :D
Je bent er gloeiend bij Johan.. :D

;)

Havoc

Ik ben er zeker van dat Gerolf LED lampen gaat gebruiken ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Een led lampje om een gloeilamp-peertje na te bootsen:



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

En op de zevende dag rustte hij ... :) Knap gedaan. Gerolf, zet er eens een suikerklontje bij aub. Want nu heb ik geen flauw idee of dat een 2mm of een 10mm lamp is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

1/10? Dus eigenlijk de maat van een ordinair fietslampje? :D Was dat niet gemakkelijker geweest Gerolf?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Snobby Crash

Hey Gerolf, ook ik ben natuurlijk heel erg benieuwd wat dit nieuwe project gaat zijn....

Maar ik heb een ander vraagje aan je, met welk programma werk je om in 3D te tekenen?

Alvast bedankt en tot op jullie opendeurdagen !!!

Gr Geert