MaîTres Du ludiSme - MTD-Club-project voor oktober 2021

Gestart door Gerolf, 26 maart 2020, 20:44:35 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

De absolute beginner


Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

29 uur printtijd gestart, pakweg evenveel processortijd nodig gehad om dit voor te bereiden.
Computers zaten tijdens het ontwerpen en verwerken vaak tegen en over de limiet.



Vierde maar ook laatste poging - duimen maar ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Citaat van: Gerolf op 04 juli 2021, 20:25:45 PM
Computers zaten tijdens het ontwerpen en verwerken vaak tegen en over de limiet.
Het is dus niet alleen op modelbouwvlak dat ge grenzen verlegd  ;)
Ik blijf dit geboeid volgen ...

Paul

Havoc

Citaat van: Gerolf op 04 juli 2021, 20:25:45 PM
29 uur printtijd gestart, pakweg evenveel processortijd nodig gehad om dit voor te bereiden.
Computers zaten tijdens het ontwerpen en verwerken vaak tegen en over de limiet.
Zou het niet helpen om dit in stukken te doen? Ja, het is verleidelijk om alles in 1x te willen tekenen en printen. Je zou bvb zo zetel kunnen apart maken, met dan een gaatje in de zetel en een pinnetje op de vloer. Ook enkel de laadbak, stuur, koplam etc. Veel minder opnieuw te printen als eens iets misloopt. En ook gemakkelijker om variaties te maken zoals een kist ipv een laadbak. Of een driezit vooraan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


De absolute beginner

Dat zal weer een zoveelste prachtige creatie worden.

Cyriel

Pierre

Ook ik volg dit spektakel op de voet maar heb er nog geen duidelijkheid kunnen ontdekken. Zal vast goedkomen en ons verbazen. ;) 
Groet Pierre.


SuSke

Dat het zal verbazen, daar zijn wij meer dan van overtuigd  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

WAJ Janse

Ziet er gelikt uit zo. Wi'k ook è  (wil ik ook hebben)
Ga je er "mee de boer op" (ofwel wil je ook voor derden printen?)

Wim
 

Gerolf

Citaat van: WAJ Janse op 08 juli 2021, 19:20:34 PMZiet er gelikt uit zo. Wi'k ook è  (wil ik ook hebben)
Ga je er "mee de boer op" (ofwel wil je ook voor derden printen?)

Ik ga dit niet in (klein-)serie printen - daar heb ik vooral de tijd niet voor.
't Is trouwens nog af te wachten of het modelletje zich laat bouwen ... Frans (Suske) gaat dit doen.

Ik zou de drie .stl-bestanden downloadbaar kunnen maken, maar het gaat om 612Mb (!!).
Dit autootje is trouwens op de vreemde 1/60-schaal.
Het is te verschalen naar 1/87, maar dan gaan er onderdelen alweer dunner worden - wat de oorzaak is van de problemen bij de vorige drie pogingen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw