Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Brughoofden

Gestart door Val-Rikard, 25 maart 2020, 18:14:40 PM

Val-Rikard

Met dit goede weer heb ik wat foto's genomen van de pas afgewerkte brughoofden voor de stalen brug.
Zodra het opnieuw mogelijk is zal deze op de clubbaan ingebouwd worden.
We mogen van geluk spreken dat we nog een hobby hebben.  ;)





Groet, Rik

erik de noorman

Knap gedaan heel mooi, haarscherp.

Erik.

SuSke

Mooi werk Rik.

Een vraagje: is dit gebouwd naar een voorbeeld of vrije fantasie?

Ik verwacht bij dit soort massieve metselwerken eerder een kruisverband in plaats van het nu gebruikte halfsteens verband.
Gewoon omdat de verbinding naar achterliggende lagen beter is met een kruisverband.
Maar als het naar voorbeeld gebouwd is...  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Het oog van de meester ziet ook alles. :)

evan

Knap resultaat!

Gelaserd?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Citaat van: evan op 25 maart 2020, 21:41:12 PM
Knap resultaat!

Gelaserd?

Ja, deze zijn gelaserd. Dit had ik beter vermeld, over de gebruikte technieken en materialen zal dit najaar een artikel verschijnen in MSM.
Mensen die een en ander in detail willen te weten komen kunnen dit dan in hun geliefkoosde blad terug vinden.Het is in elk geval een aanrader, de mogelijkheden om om het even welk metselverband uit te beelden zijn immens.



Aan Frans:

Het is een fantasie brug, dit had ik beter in kruisverband gedaan. Dit inzicht kwam toen mijn tekening af was. Er zijn echter wel brughoofden te vinden met een halfsteens verband maar niet uit die periode, wel na de tweede wereld oorlog.



De baksteenmuur die vroeger het beton volledig weg stak is een aantal jaren geleden gesloopt. Je kan deze echter wel aan de zijkanten nog zien staan. De muur had eigenlijk alleen maar een esthetische functie.

Groet, Rik


Herwig

#6
Deze prachtwoorden kwam 'k daarstraks tegen bij het opzoeken van kruis- en andere verbanden in metselwerk:     "klezoren en klisklozeren"  ...        Geweldig .     Zo mooi als de modelbaksteentjes hierboven ...                 

Dirky

Hoeveel Watt heeft die laserkop Rik?

Val-Rikard

Citaat van: Dirky op 26 maart 2020, 15:19:36 PM
Hoeveel Watt heeft die laserkop Rik?

De laser is 2500mW, snijden lukt ook, maar met meerdere beurten.

Frank_N

Staaltje hogere modelbouw-kunde ??? 8) 8)
Het is net of de voegen hand-made zijn :o
Groet van Frank

Cord

Citaat van: Val-Rikard op 26 maart 2020, 06:50:29 AM
...over de gebruikte technieken en materialen zal dit najaar een artikel verschijnen in MSM.
Aha, dus als ik meer zou willen weten dan moet dat blad kopen?  :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

doomslu

Citaat van: Cord op 26 mei 2020, 15:30:37 PM
Citaat van: Val-Rikard op 26 maart 2020, 06:50:29 AM
...over de gebruikte technieken en materialen zal dit najaar een artikel verschijnen in MSM.
Aha, dus als ik meer zou willen weten dan moet dat blad kopen?  :o
Niemand MOET dat kopen, maar we zitten wel op het forum van dat blad hé Wim.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Inderdaad, je moet het niet kopen, maar ik koop het wel iedere maand in de krantewinkel. Met een abonement heb ik veel te veel problemen ondervonden en dat is niet de schuld van onze postbode die er zelf mee verveeld zat. Eigenaardiger wijze zijn mijn MIBA nummers nooit beschadigd. Waarschijnlijk omdat die in een stevige gesloten witte omslag zitten terwijl MSM in een doorzichtige omslag zit??
Ik maak er geen problemen van.
Met vriendelijke groeten
Peter

Cord

Citaat van: doomslu op 26 mei 2020, 15:34:14 PMals ik meer Niemand MOET dat kopen, maar we zitten wel op het forum van dat blad hé Wim.  ;)
Ja sorry, dat vergat ik even.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing