SNCF foto's van jaren geleden

Gestart door Peter, 24 maart 2020, 18:12:38 PM

Peter

Hier alvast een eerste foto van jaren geleden, genomen tijdens  een van onze vele bezoeken
aan mijn echtgenote haar tante. Die woonde vrij dichtbij de spoorlijn Le Havre - Rouen namelijk in Harfleur.
Deze foto van een SNCF treinstel werd genomen op 12 augustus 1995. De andere foto's volgen later
Waar is de tijd  :( :( :(

Harfleur 1995 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#1
Peter,
Dit is werkelijk merkwaardig.  Ik kén die foto,  we hebben juist dezelfde dacht ik onmiddellijk.
Heb ze er dan meteen bijgenomen.  Is  één  treinfoto tijdens een familiereis in die regio.
Identiek SNCF-motorstel  gefotografeerd aan een overweg met klein rood stoplicht op zwart rond plaatje.
Eigen foto gewoon vanuit of van naast onze auto ....
Wanneer ?   Mei  1996.
Waar ?   In het midden van onze (analoge) foto staat een paal met bovenaan het kleine gele bordje D31A ( route départementale)  plus
3 witte wegwijzers in dezelfde richting :        10 (km) Harfleur   /  6  Sainneville  /  12  St.-Romain de Colbosc
+   blauw bordje   "Pietons attention au train"

Bijzonder is ook dat het op het eerste gezicht een enkelsporig zijlijntje was .....kan 'k niet 100 % zeker vaststellen.
Er staan namelijk 6 van die SNCF-betonhekken voor, in drie verschillende uitvoeringen dan nog ....
Spijtig dat die dieseltreinstelletjes géén nummer op de kop hebben.

Straf.
Waar is de tijd .....
>    Ben curieus naar uw andere foto's   en waar deze dan ongeveer werden gemaakt toen...

[  In ons fotomapje zit er ook nog één foto van het kopstation met mooie perronoverkappingen van Trouville-Deauville (Normandische stijl) met de blauw-witte versie van zo'n SNCF-motorwagen.  ]

[   ondertussen op Gccgle Maps gezocht en gevonden dat er uit Harfleur een dubbelsporige lijn vertrekt richting noord-oost
( uw foto's ? )    en een enkelsporig lijntje richting noord-west (soms gelijklopend met het riviertje de Lézarde)  en dit lijntje, als het nog bestaat, loopt schijnbaar dood ten noord-oosten van Criquetot-Esneval ]


celtjan

Nog in zo'n stelletje meegereden van Calais naar Rijsel.
Zo'n 30 jaar terug een foto van genomen tijdens de retour van een fietstochtje naar Rijsel, ergens tussen het klein, enkelsporig lijntje Cominnes-Rijsel, ergens tussen Quesnoy-sur-Deûle & Wambrechies (die spoorlijn loopt daar langs de D949) . Nadien werd er gereden met een BB 67°°° inox 3-rijtuigen TD-stam én tern slotte door een AGC-stel. Nu worden er hélaas SNCF bussen ingezet.
Foto ergens diep in de archieven...

Peter

Dubbel traktie met een zware trein met gevulde tankwagens die het emplacement van Le Havre hebben verlaten
Goed te zien op onderstaande foto dat het hier wel degelijk de dubbelsporige lijn naar Rouen (en verder?) betreft.

Harfleur 3 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

....volgens mij moet je echt wat meer foto's plaatsen.... ;D ;D

Mooi hoor SNCF uit ouwe doos

rixke rail

volledig mee eens, Wim.
Men rijdt aan die kanten in Frankrijk trouwens blijkbaar ook links ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Herwig

#6
Behalve in Elzas-Lotharingen (noordoosten van Frankrijk - tgv de geschiedenis van deze streek)  reed & rijdt de SNCF over gans Frankrijk links, zoals bij ons.

Die ronde SNCF-cocarde op de kop van de loc is toch wel chique, niet ?

Peter

Waar is de tijd:
Vivre comme dieu en France en daarbij een lekkere Berger (Pastis) of een Calvados  ;D ;D ;D
Sorry voor de kwaliteit van de foto's maar het is ook weeral jaaaren geleden

Harfleur 5 by Peter Verlooy, on Flickr

Harfleur 4 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Peter,

Die mono-cabine diesel, ook die rijdt toch naar u toe op het linker spoor ?      Met de korte kap naar voren ?
( en   niet   de andere kant uit,  wég van u,  op tegenspoor ... )

Peter

Inderdaad, die diesel kwam naar mij toe (dus linker spoor) gereden met de korte kap van voren.
Met vriendelijke groeten
Peter

celtjan

Citaat van: Peter op 25 maart 2020, 14:23:49 PM
Goed te zien op onderstaande foto dat het hier wel degelijk de dubbelsporige lijn naar Rouen (en verder?) betreft.
De Lijn Le Havre - Bréaute Beuzeville - Yvetôt -  Rouen is grotendeels enkelsporig uitgevoerd. (zie je bij bij het volgen van de Autoroute de Normandy of de RN D929 die te Yvetôt overgaat op D6015)
Te Bréaute Beuzeville is er de nevenlijn naar Fécamp, waar de Railbus diensten veelal vervangen zijn door TER Car's.

Wist je dat je veelal €20 minder hoeft te betalen wanneer je met de gewone TER trein Lille Flandres - Amiens - Rouen Rive Droite en daar op de (vroeger Corail) Intercity overstapt? (= geen reservatie van doen tussen Rouen en Le Havre)
Met de ochtend verbinding op weekdagen kom je op dezelfde Intercity terecht als waarmee je anders de TGV naar Parijs Nord, vervolgens met RER naar Paris St Lazare en de Intercity naar Rouen neemt? (= meermaals gedaan)

Gr,
Jan

Peter

Jan, wanneer is die spoorlijn dan enkelsporig gemaakt.  Rond het jaar 2002 ???
Met vriendelijke groeten
Peter

celtjan

Excuseer me.
Na wat zoekwerk blijkt dat ik de bal verkeerd sla.
En dat de lijn Rouen - Le Havre over de ganse lijn dubbelsporig is.
De enkelsporige spoorbruggen onder draad die over de A29 Le Havre-St. Seans liggen, zijn de in de omgeving van Motteville afgetakte lijnen naar St Valery en Caux en de vertakkende lijn naar Monteroliet-Buchy, gelegen op de dubbelsporig lijn Rouen-Poix de Picardie-Amiens.

mark7758

Heerlijk recept. Ga door. Ik krijg bijna zin om te gaan werken.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

#14
Tijdens het rommelen nog een paar ingescande dia's gevonden
Alhoewel ook niet van perfekte kwaliteit zijn ze toch beter dan de vorig.
Ter info, allen genomen op min of meer dezelfde plaats achter mijn echtgenote haar tante haar huis.

26 by Peter Verlooy, auf Flickr

25 by Peter Verlooy, auf Flickr

24 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter