Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Piko MW/AR 553

Gestart door Gaspar, 24 maart 2020, 17:15:14 PM

PeterVG

#45
Inderdaad Sicco. Ik vind het jammer dat Piko niet de moeite heeft genomen om in Maldegem het geluid op te nemen van de 553.12. Hopelijk zetten ze die fout in de toekomst bij andere modellen recht. Want het geluid van deze grote brossels is toch heel wat anders dan dit van de reeks 49. Het handschakelen mag toch niet ontbreken. Het maakt deel uit van de charme van de motorwagen.
Trouwens bedankt om die DMU uit de titel recht te zetten. Hopelijk zijn we nu allemaal mee ;)

Zelf had ik nog geen bericht gekregen van mijn winkelier. Hij heeft zijn levering Piko type 553 nog niet ontvangen en kan ze dus ook niet verdelen. De Franse invoerder was net bezig met verzending naar België toen de Franse corona maatregelen het bedrijf hebben gesloten. Een deel van de paketten zit dus voorlopig vast. Nog even geduld opbrengen dus. Dat lukt wel want ik wacht al jaren vol ongeduld op dit model. Dan kunnen een paar maanden er wel makkelijk bij ::)

Herwig

#46
Citaat van: PeterVG op 28 maart 2020, 13:14:41 PM
Trouwens bedankt om die DMU uit de titel recht te zetten. Hopelijk zijn we nu allemaal mee

Nu nog iemand die het Britse  "DMU"  uit de titel verwijdert ...  ( bijv. de topicstarter ? ) 


Gaspar

Ik vind het vreemd; want zover ik weet stond er in de titel: "Piko MW/AR 553"
Guy
 

Rangeerduivel

#48
Citaat van: Herwig op 28 maart 2020, 14:43:05 PM
Citaat van: PeterVG op 28 maart 2020, 13:14:41 PM
Trouwens bedankt om die DMU uit de titel recht te zetten. Hopelijk zijn we nu allemaal mee

Nu nog iemand die het Britse  "DMU"  uit de titel verwijdert ...  ( bijv. de topicstarter ? ) 


Alstublieft Herwig, omdat 't voor U is hé... ;D
Sjans toch dat ik veel tijd (en goede wil) heb he!!! :) :)

Citaat van: Gaspar op 28 maart 2020, 15:06:38 PM
Ik vind het vreemd; want zover ik weet stond er in de titel: "Piko MW/AR 553"
Guy

Niet vreemd Guy, dat had ik al gedaan...maar ik was nog bezig!  ;D ;D

  ;)

PeterVG


Break302

#50
Citaat van: Sicco op 28 maart 2020, 13:06:05 PM
Citaat van: PeterVG op 27 maart 2020, 21:27:26 PM
Citaat van: SuSke op 27 maart 2020, 17:48:37 PM
De tijdperk 4 versie zie ik ook wel rondrijden op Den Overslag en Marchan'Dix  ;D
Mijn bestelling eens plaatsen bij de huisleverancier sé
Dit is een tijdperk IV versie. Het is een model van de TSP motorwagen zoals hij eind jaren 80 gerestaureerd werd. Ik ben er helemaal niet zeker van of deze 553.29 ooit met dubbele koplampen in 2 kleurengroen heeft rondgereden in tijdperk III. Slechts enkele motorwagens hebben in de jaren 50 met dubbele koplampen deze kleurstelling even behouden.
Wie weet meer.
Het 46 geluid stoort mij. Maar ja wie ben ik...gewoon een Brossel liefhebber.

:o Je bedoelt dat deze 553 het geluid van de geremotoriseerde (GM) 46 heeft?  :-[

Juist !
De 46 had trouwens origineel ook deze Brossel motor !
En een Brossel blijft een Brossel en geen GM

Jos

Michael

Ik was op zoek naar een dc versie, maar waar ik hem via internet vond was die al uitverkocht, dan toch maar een sound versie aangeschaft, zal de komende week wel bezorgd worden. ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Herwig

#52
Citaat van: 755philippe op 27 maart 2020, 20:28:24 PM
...... dit is een Belgisch exclusief model van Piko. Zal dus enkel bij Belgische dealers verkrijgbaar zijn

Op blz. 6 van MSM 201 vast te stellen dat (ook) P.D. ( F-Aulnay) de 553 aanbiedt

Michael

Citaat van: Michael op 29 maart 2020, 09:00:40 AM
Ik was op zoek naar een dc versie, maar waar ik hem via internet vond was die al uitverkocht, dan toch maar een sound versie aangeschaft, zal de komende week wel bezorgd worden. ;D

Afgelopen dinsdag al bezorgd, hulde aan de winkelier om dit zo snel voor mekaar te krijgen (MP st Niklaas)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154