Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Piko MW/AR 553

Gestart door Gaspar, 24 maart 2020, 17:15:14 PM

Gaspar

Ik zie dat de motorwagen van Piko al uitgeleverd is; op sommige plaatsen zelfs al uitverkocht.
Iemand al test ervaringen? Ik heb nl. de reeks 46 besteld en ben erg benieuwd.
grn
Guy
 

bellejt

#1
op verschillende fora lovend kwa afwerking maar in de grond geboord kwa rijgedrag.Zeker de AC versie die gewoon blijft patineren.Blijkbaar zitten er geen antislipbandjes op het model.

zusterforum : https://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,11108.msg1029147.html#new

Koen

#2
Mijn stel is onderweg. Ik verwacht deze één van de dagen.
Ik ben benieuwd.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

bellejt

#3
bij verder online onderzoek blijkt het een gewicht probleem te zijn.Mss is het makkelijk te verhelpen met wat lood en wielen te vervangen door assen met antislipbandjes.Voor de prijs dat het model kost moet het volgens mij perfekt zijn dus passeert  het hier no way. Zoek ook nog een reeks van die maar kan best wachten tot er een goed model op de markt is of we zelf een model kunnen maken via 3D.

dieselfreak

#4
Paul Bellon is ook een mogelijkheid:

http://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/bouwkits/motorstellen?page=2

Geen kant- en klaar model maar een bouwpakket dus meer modelbouwplezier! Ik geef het maar even mee. ;)
MC

Floris

#5
we gaan t zien... zo'n motorwagentje rijdend krijgen mag toch niet al te moeilijk zijn. Sowieso veel makkelijker dan proberen zelf iets uit een bouwpakket of zo'n zandtaartje uit de printer netjes te krijgen.

Koen

#6
Ik zal het laten weten als het geleverd is  ;). Ik hoop dat voor de betaalde prijs het materiaal ordentelijk is  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mark7758

#7
Incl Filmpje?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Koen

#8
Zoals je wil  :). U vraagt, wij draaien.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Fretbol

#9
Dit filmpje gevonden op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=cqGZj7c_Qsc

mark7758

#10
Geweldig.
Ik zie dat het rijden redelijk tot super gaat.
Ik zie dat de koplampjes wat gedimpd kunnen worden.
Maar overal. Ziet er goed uit.
Kortom. (Hij gaat op mijn baan komen.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Break302

#11
Voor de kenners duidelijk het GM motor geluid zoals het in de 46 /554 moet komen !  :-\
Is dit een vergissing of gewoon gemakzucht, want ze zouden toch de originele geluiden hebben op genomen !
Vooral het op schakelen van de HAND geschakelde versnellingen missen in dit geluid  :'(

Jos

bellejt

#12
zoals ik zie worden de AC rijders weer zo een kut decoder opgedwongen waar je niks kan meedoen.Typisch met die piko decoders. Dan is het een duur model en passeert het hier niet in huis.Ga ff wachten of bekijken of ik nergens een olaertsje op de kop kan tikken en ombouwen.Zeker omdat het AC model problemen zou hebben met de stijfheid van de sleper en zou patineren.Is wel aan te passen maar voor die prijs kan ik een messing model bouwen :) .Goede inspanning maar  niet goed genoeg :)

erik de noorman

#13
Hier vorige week een 3 rail soundversie aangekomen. Prachtig model heeft enkel nog maar enkele meters vooruit en achteruit gereden.
Zal vandaag of morgen eens uit testen.

Erik.

Foto met mijn Gsm genomen

IMG_20200317_200554 by erik de boeck, on Flickr

Alan On Track

#14
Zo te zien een parel van een modelletje, maar ik vind de prijs toch wat te hoog voor een simpele autorail... Ik was aan het twijfelen om de 554 te kopen wanneer die zou uitkomen, maar nu ik een gelijkaardig bedrag heb betaald voor een 3D printer denk ik dat ik het toch op die manier ga oplossen  :-X...
Modelbouw is een kunst