schroevendraaiers

Gestart door ronny-vdv, 21 maart 2020, 11:12:00 AM

ronny-vdv

Hallo forumgenoten,

Ik heb een aantal kleine schroevendraaiers in mijn bezit, maar toch stel ik vast dat er toch altijd eentje mankeert.
Je kent dat wel  ;)

Kunnen jullie mij een schroevendraaiersset aanbevelen waarmee je voor een lange tijd voort kunt?
Wel ben ik geen voorstander van bitjes, want die ben je na een tijdje toch verloren.
Het hoeft geen premium te zijn, maar ook geen rommel.
Mag uit het oosten komen.

Graag een linkje, aub.

Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

bellejt

ik gebruik reeds jaren bitset van topcraft  en die zit in een mooi doosje.Veel makkelijker dan vaste schroevendraaiers en alle maten zitten erin.Ooit gekocht in de aldi voor amper 9.95 euro. Met vaste schroevendraaiers is zoals je zegt er altijd wel eentje zoek of je hebt het niet.

Dirky

ik haal mijn klein gereedschap bij www.knupfer.info

Meestal zwitserse kwaliteit dus duurder...


Klaas Zondervan

Citaat van: bellejt op 21 maart 2020, 11:16:26 AM
Met vaste schroevendraaiers is zoals je zegt er altijd wel eentje zoek of je hebt het niet.
Goed lezen Johnny, Ronny zegt precies het tegenovergestelde.

Ik koop schroevendraaiers meestal per stuk. Als ik een maat mis ga ik die gewoon in de bouwmarkt halen. En die hele kleine horlogeschroevendraaiers, daar heb ik een paar setjes van, op beurzen gekocht.

Dirky

ik heb ook een goed setje (6st) van Stanley uit de bouwmarkt. Niet de allerkleinste maar best OK voor doorsnee klein werk...

Peter

Ben de gelukkige bezitter van de MIBA set die een aantal jaar geleden werd gegeven bij je abonnement.
Verschillende tangetjes, schroevendraaiertjes en bits van diverse maat en vorm.
Heb ze dus al jaren en ze zijn van uitstekende kwaliteit.
Misschien een idee voor MSM om zoiets, desnoods mits een kleine bijdrage, aan de nieuwe en bestaande abonnees
te verdelen.

P1100024 by Peter Verlooy, auf Flickr

P1100025 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Ik heb verschillende sets in gebruik. Bitjes zijn soms handig voor weinig gebruikte types maar bits zijn bijna altijd "dikker" dan vaste scroevendraaiers, zeker in de kleine maten. Bits geven ook vaak problemen als de vijzen onderaan een diep gat zitten. En bits kan je even goed kwijt geraken dan vaste schroevendraaiers. In mijn bak liggen:
- binnen en buitenzeskant zijn WIHA. Prima spul. Niet de goedkoopste, niet de duurste.
- wat losse platte en kruis van Gebra, oa enkel extra lange
- een setje van Proxxon https://www.proxxon.com/us/micromot/28148.php Spijtig genoeg wat teveel Torx maar wel prima.
- heb altijd wat van die goedkope rondslingeren ook. Kan je zonder veel spijt wat bijvijlen als nodig voor een of andere vijs waar je niet direct iets passend hebt. Had deze daarvoor gekocht, maar ze zijn beter dan ik gedacht had! https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschap-en-toebehoren/schroevendraaiers-en-schroevendraaiersets/hbm-6-delige-precisie-schroevendraaierset-extra-lang
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

gewoonweg heel veel schroeven draaiers die op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen liggen
zo heb je steeds eentje bij de hand of je hoeft niet ver te zoeken

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

Ik heb een setje van skandia bij de bouwmarkt (karwei).
Gebruik ze overal voor (schroevendraaier,breekijzer,roerstokje,verharde houtlijm uit tuitje pulken enz) en ze blijven heel.
https://skandia.nl/product/mini-precisie-schroevendraaierset-6-delig-4-2/
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.


bellejt

ga de link avn de 2de opslaan want die heb ik en is heel makkelijk

Thommy

M'n meest gebruikte hobby-schroevendraaiers zijn setje uit de brico, hun eigen merk.
Heb dan een doosje gekocht bij neverland met allerlei rare modellen voor oa. gameconsoles/gsm uiteen te smijten en te herstellen.
Dan nog een doosje met enkel mini torx

Gewone schroevendraaiers zitten in m'n materiaalkoffers voor te werken aan moto's. En daar is alles facom (groot tot miniscuul)
Greetz

Thommy