Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

thuiswerk: ervaringen

Gestart door Havoc, 19 maart 2020, 08:28:09 AM

Havoc

Citaat van: rgp op 31 maart 2020, 13:03:52 PM
Havoc,

Al meer dan 20 jaar mee in de clinch.
Tegen wanneer dat ze hun plannekes hebben gemaakt, is het probleem al opgelost.

Roland

Wel, de eerste 16 jaar heb ik heel weinig problemen met ICT gehad. Bij die werkgevers was het meestal dat ICT en R&D goed overeenkwamen en elkaar hielpen. ICT liet ons wat "begaan" omdat ze dan minder werk hadden maar wij hielpen hen dan ook als we konden. Beetje situatie van "jij krabt mijn rug, ik de jouwe". Iedereen content.

Maar de laatste 2 werkgevers... Ze willen alles zoveel onder controle hebben dat je je werk eigenlijk niet meer kan doen. In plaats dat ICT ten dienste staat zodat iedereen vlot en efficiƫnt kan werken is ICT een dienst waar alle andere afdelingen tijd, geld en energie in steken om "er rond te werken".

Ik kan best begrijpen dat beveiliging van het netwerk en reglementering en juridische consequenties de laatste jaren anders zijn. Dat daar nu specialisten voor nodig zijn en dat je niet meer bij kan blijven met een tijdschrift te lezen en een gratis programma te installeren.

Maar dat betekent wel dat ICT dan wel het werk moet doen dat iedereen vroeger zelf deed. Als ik de programma's die ik nodig heb om elke dag mijn werk te doen niet meer zelf mag installeren mij best. Maar dan moet ICT die wel installeren op mijn nieuwe pc. Niet zoals nu beslissen dat ze een programma dat 130 gebruikers heeft in het bedrijf en dat door bijna alle diensten gebruikt wordt dat ze dat niet meer gaan ondersteunen met de overstap naar W10 want "te moeilijk en we weten niet wat dat eigenlijk is".
Met vakantie voor onbepaalde duur.