Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

thuiswerk: ervaringen

Gestart door Havoc, 19 maart 2020, 08:28:09 AM

OlivierV

Beter te lang dan te kort,  je kan alvast naar China kijken, daar hebben ze 10 weken binnen gezeten eer de situatie begon te stabiliseren.
Ik ben wel nog blij dat je mag gaan sporten, 2-3 de week de Mountainbike op voor een ritje, goed voor een frisse neus en voor de geest.
Voor de rest veel modelbouwen.

Het thuiswerk zelf valt afhankelijk van wat je doet toch goed mee vind ik.
Komende week moet ik wel nog 2 dagen bij de klant aanwezig zijn voor een installatie. De rest kan vanaf het kantoor in Lokeren waar momenteel zeer weinig volk zit (3-4 man) of van thuisuit.

Ideaal is het niet om te werken (alle werktools staan op de laptop, ook wel de meeste op mijn vast persoonlijk toestel, waar dan wel weer 2 monitors aanhangen). Laptopke van 't werk leg ik hier ergens neer met een netwerk-kabel en ik neem hem dan wel over via remote desktop voor het werkgemak.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Het meeste geklaag/commentaar dat ik hier lees komt van mensen die het einde van de maand toch hun volle loon uitgekeerd krijgen. Maar niet vergeten dat er mensen zijn die hun uitkering zien terugvallen naar bijvoorbeeld 70% van hun normale loon. Die hebben pas echt reden tot klagen volgens mij...

Thuiswerken: In het verleden moest ik voornamelijk met buitenlandse collega's samenwerken. Het was dus meestal zelfs veel gemakkelijker van thuis uit vanwege de tijdsverschillen.

Mijn echtgenote is nu ook thuis (@70% loon) en we hebben ons nog geen seconde verveeld of slecht gevoeld. Zij heeft haar hobby's, ik de mijne. En ik mag zelfs al in haar keuken komen!  ;D Een leuke voorbereiding op de komende periode als ook zij met pensioen is...

Geen geklaag dus, en we hebben WC-papier genoeg op voorraad  ;D

krispy

Ik weet niet waarom altijd da geklaag over thuiswerken , al mijn directe kennisen die thuiswerken vinden dit juist prachtig , worden niet altijd voor futiliteiten lastig gevallen en kunnen tijd met gezin nu doorbrengen , beetje werken , beetje ontspanning enz voort

Ik daartegen zit in een profduktieafdeling waar we normaal met 7 werken op een bedrijf van ongeveer 150 man , voor ons zeven is er speciaal een ploegensysteem ingesteld , dus wij moeten verder zonder morren , wij vinden het ook niet leuk om daar nu dagelijks met wisselende groep van 3 man (3 vroege en 3 late shift ) en 1 voor de shipping te werken in een leeg spookgebouw,  maar ja  de productie mag niet stil vallen hoor want anders ....(zou de klant maar naar de concurrentie kunnen gaan )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

Citaat van: Dirky op 20 maart 2020, 19:48:04 PM
...
Geen geklaag dus, en we hebben WC-papier genoeg op voorraad  ;D
Mij hoor je niet klagen, als jong-gepensioneerde.  ;)

Maar... het WC papier is bijna op en al die hamsters zijn er mee weg...  :-\ :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Stop toch eens met klagen jongens, ik heb 10 jaar aan een stuk moeten rondkomen met minder dan 50% van mijn gewone inkomen, en we hadden ook pas sinds 3 jaar een appartement gekocht!
Ik durf dat zeggen, ik moest het doen met 1100€ invaliditeitsuitkering.
Ze hebben een paar maand iets minder luxe en 't is net of de wereld vergaat... ::)
Wees Godver... blij dat je gezond bent en nog kan werken, thuis of op locatie!

;)

Koen

Citaat van: Rangeerduivel op 20 maart 2020, 21:20:47 PM
Stop toch eens met klagen jongens, ik heb 10 jaar aan een stuk moeten rondkomen met minder dan 50% van mijn gewone inkomen, en we hadden ook pas sinds 3 jaar een appartement gekocht!
Ik durf dat zeggen, ik moest het doen met 1100€ invaliditeitsuitkering.
Ze hebben een paar maand iets minder luxe en 't is net of de wereld vergaat... ::)
Wees Godver... blij dat je gezond bent en nog kan werken, thuis of op locatie!

;)

Wel, dat is nu toch de essentie van het leven: gezondheid en tevreden zijn met wat we hebben. Bepaalt dit niet hoe gelukkig we zijn?
Je kan alles willen maar als je gezondheid niet mee wil, dan kan je het vergeten. Dus koester je gezondheid en wees tevreden met wat je hebt!


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Zeg mannen, het ging hier over hoe je thuiswerken ervaart.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Stieven76

Citaat van: Havoc op 20 maart 2020, 22:33:04 PM
Zeg mannen, het ging hier over hoe je thuiswerken ervaart.

Dat dacht ik ook. 😁Ik klaar of zaag niet en ben zeker tevreden dat ik kan blijven werken. Mijn vrouw zit al 4 maanden thuis na een zware valpartij. Loon van de mutualiteit is nog minder dan technisch werkloos. Maar toch klagen we niet.

Martin Welberg

Werk al vanaf '96 thuis..bevalt me goed om langs de koffiemachine naar mijn werkplaats te kunnen..

Brunel

De ICT heeft het bij ons prima voor elkaar. Kan al tijden overal werken met laptop en mobiel in de hand, maar was toch meestal op kantoor of ergens op een bijeenkomst. Nu bijna alles van huis en dat werkt dus ook.
Ben betrokken bij de uitvoering van de Coronamaatregelen en werk me dus het apelazerus. Dat helpt ook. Er is geen tijd om te beseffen dat het anders is.

Wat ik mis is het overleg en de sociale contacten bij de koffieautomaat. Dat is nuttiger dan we denken. Probeer ik goed te maken door elke dag een paar naaste collega's te bellen voor wat kletspraat.

Ik zit trouwens op zolder aan de andere kant van de treinbaan. Mijn dochter zit op de eerste verdieping te skypen met school zegt ze. En mijn vrouw heeft een bureau beneden in de voorkamer gezet. Best wel luxe eigenlijk. Ik heb ook een collega die heeft vier pubers thuis en een vrouw die in de zorg werkt. Dat is best wel aanpoten begrijp ik.  :)

Overigens gisteren ook nog boodschappen gehaald voor een gezin in de straat dat in quarantaine zit. We zijn toch thuis.  ;D

Havoc

Citaat van: Brunel op 21 maart 2020, 08:43:31 AM
De ICT heeft het bij ons prima voor elkaar. Kan al tijden overal werken met laptop en mobiel in de hand, maar was toch meestal op kantoor of ergens op een bijeenkomst. Nu bijna alles van huis en dat werkt dus ook.
Heb jij geluk... bij ons is het anders. Zelfs op het werk kan ik belange niet overal werken. De email is nu al 4 weken een ramp sinds de overstap op O365. En escaleren lukt niet op dit moment.

CiteerWat ik mis is het overleg en de sociale contacten bij de koffieautomaat. Dat is nuttiger dan we denken. Probeer ik goed te maken door elke dag een paar naaste collega's te bellen voor wat kletspraat.

Yep, belangrijker dan vele managers denken ;) Heb hier de laatste 2 dagen dingen zien passeren in de email die me even deden slikken. Op het werk had ik dat informeel sneller te weten gekomen aan het koffiemachien en kunnen op inspelen. Vooral omdat er meer interactie tussen diensten is.

Gisteren met een collega zo wat op de skype chat bezig geweest. Enig detail, daarna moet je wel de automatisch bewaarde conversatie wissen  :-X Er passeren soms dingen die je niet bewaard wil zien  ::)

Moet wel zeggen dat als dit nog weken aansleept het toch moeilijk gaat worden om thuis te kunnen blijven werken. Het een en ander gaat stilvallen als er niet op het terrein kan gewerkt worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

Komende week eens zien hoe t hier gaat. Heb n berg te bouwen en te schilderen modelletjes hier liggen die straks als voorbeeld naar azië moeten als men daar nog een beetje in leven is tegen die tijd, CAD-werk voor aanpassing van etstekeningen, nieuwe modellen, bouwbeschrijvingen etc  zou in theorie thuis kunnen als het hele inloggebeuren zou werken maar uh ja, het werkt uh.... bijna, zegmaar....  :P  maandag dus nog maar even naar de zaak en een computer daar een schop geven ofzo. Nu weekend dus elk contact vermijden en voor mezelf modelbouwen.  8) (tis hier al net als met dat hele klimaatverhaal, ik doe t per ongeluk vanzelf allemaal al heel goed :P)

Steam.N

Citaat van: doomslu op 20 maart 2020, 20:36:14 PM
Citaat van: Dirky op 20 maart 2020, 19:48:04 PM
...
Geen geklaag dus, en we hebben WC-papier genoeg op voorraad  ;D
Mij hoor je niet klagen, als jong-gepensioneerde.  ;)
...

Ik volg je, Luc.
Ook hier geen geklaag  :)

(behalve dat mijn frank/euro te laat gevallen is, en ik vergeten ben langs de Hubo te passeren voor nodige materialen (mortel, compactuna, inbouwpotjes stopcontacten, ...).
Dus de werken aan mijn bakhuis gaan stilvallen.
Damn ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Als ze het echt menen dat dit nog 8-10 weken gaat duren, dan gaat het toch moeilijk worden om aan het werk te blijven. Het administratieve bureauwerk gaat binnen een week of 2 toch wel opgedroogd zijn. Geen idee wat dan. Is wel aan de chef om dat te bepalen, maar ik ga niet de enige in dat geval zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 22 maart 2020, 09:35:48 AM
Citaat van: doomslu op 20 maart 2020, 20:36:14 PM
Citaat van: Dirky op 20 maart 2020, 19:48:04 PM
...
(behalve dat mijn frank/euro te laat gevallen is, en ik vergeten ben langs de Hubo te passeren voor nodige materialen (mortel, compactuna, inbouwpotjes stopcontacten, ...).
Dus de werken aan mijn bakhuis gaan stilvallen.
Damn ...)

bestellen via de webshop van hubo en laten leveren  Jean.