Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Pakjes verzenden? Probleempje

Gestart door Peter, 18 maart 2020, 18:36:44 PM

Peter

Verzendingen:
Niet dat ik nog veelte verkopen heb maar ook mijn echtgenote verkoopt  (zoals al een paar keer afgebeeld op het forum) handwerken.
Maar wat nu
De parcelshops waar je de zending kan afgeven zijn allemaal gesloten (Corona) en zowel voor DPD, Post NL enz. omdat die parcelshops in gewone winkels te vinden zijn (drogist, fotograaf, PC winkel enz.)
Verzenden met de post zou een mogelijke optie kunnen zijn maar dan zijn de verzendkosten dubbel zo duur. (als we tenminste buiten mogen lopen tot aan de post want dat is geen voedigswinkel of apoteker. Een voorbeeld : pakje voor Nederland gewicht tussen 1 en 2 kg kost 9,70 met Post NL, met Bpost 17,90 euro
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#1
warenhuizen versturen of hebben ook een postpunt/afgeefpunt en verstuurpunt voor sommige koerierdiensten

trouwens is de post open enkel's weekend/zaterdat gesloten,trouwens waarom zou je niet naar de post/bank  mogen gaan als die open is


evan

Of gewoon 3 weken niets verzenden of bestellen he...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: evan op 18 maart 2020, 19:23:36 PM
Of gewoon 3 weken niets verzenden of bestellen he...
Dat we daar niet aan gedacht hadden.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Citaat van: evan op 18 maart 2020, 19:23:36 PM
Of gewoon 3 weken niets verzenden of bestellen he...

Ja precies. Of de hogere verzendkosten voor lief nemen :) Als dat de grootste problemen van dit moment zijn.......

steamdriven

Inderdaad.
Maar ik denk niet dat het bij 3 weken gaat blijven...
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Peter

CiteerAls dat de grootste problemen van dit moment zijn......

Ronald, het leven staat niet stil he. Ondanks het Corona, de zieken, de slachtoffers en al onze beperkingen die het leven niet bepaald aangenaam maken en veel verdriet teweeg brengen, moeten we verder met ons leven ondanks wat er op ons af komt of nog te wachten staat.
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

#7
Begrijp ik. Wat ikniet begrijp is dat jullie zo'n heisa maken over die verzendkosten. Als ik het hebben wil en nodig heb neem ik die verzendkosten maar voor lief. Kan natuurlijk ook in de auto stappen en voor 75 euro brandstof verknallen om het ergens op te halen bij een winkel. Nee, dan liever de verzending :)

Tja, en China? Daar wil ik persoonlijk nu even niets van hebben... was er al nooit een voorstander van maar nu helemaal niet meer ;)

SuSke

Die pakjes uit China zijn heus niet besmet hoor Ronald. 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Ik wil wel wat hebben van China! 50 ton medisch beschermingsmateriaal dat we doneerde in januari en nu te kort komen, en vervolgens zo snel mogelijk 8 miljard exemplaren van dat Vaccin dat ze daar nu aan het gebruiken zijn op mensen, en volgens hun opperhoofd "veilig en efficient" is. Waar wachten ze nog op? ???

En voor de rest zijn de PostNL punten wel nog open, zijnde de krantenwinkels.
Vraag is maar of dan een "noodwendige" verplaatsing is, en of je niet beter gewoon enkele weken "in uw kot" blijft ;)
Mvg Karl

Havoc

Citaat van: SuSke op 18 maart 2020, 22:06:33 PM
Die pakjes uit China zijn heus niet besmet hoor Ronald. 8) 8)
Neen, maar de postbode misschien wel... Ik kan echt wel wachten tot dit over is om nog meer rommel voor mijn HOBBY te bestellen en gaan halen. Om de een of andere reden vind ik mijn gezondheid en de gezondheid van anderen belangrijker dan treintjes. Elke zieke die we uit het hospitaal kunnen houden of zorgen dat er geen piek van zieken komt die de hospitalen niet (meer) aankunnen is belangrijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ronny-vdv

Paketten kunnen nog steeds verstuurd worden via een postkantoor, warenhuis of krantenwinkel.
Deze zaken blijven open.
Wanneer ik een pakket ontvang (op de grond laten zetten), wordt de buitenverpakking ontsmet met handschoenen zodat ik niet aanraking kom met het pakket. Daarna wordt het pakket langs de kant gezet voor meer dan 72 uur, daar bacteriën kunnen overleven op oppervlakken.
Nadien kan het pakket veilig geopend worden.

Je zal misschien zeggen, amai, zo verregaand, maar dit is echt wel nodig.
En hou er maar rekening mee, de maatregelen zullen zeker van kracht blijven tot minstens half mei !!!
We zijn nog maar begonnen en jullie verzekeren dat bij velen de verveling serieus zal toeslaan.

Maar we verliezen de moed niet, maar take care of yourself and others.
Mvg,

ronny-vdv

Klaas Zondervan

Je kunt het pakketje ook inspuiten met deodorant. Daar gaan bacteriën dood van. Virussen waarschijnlijk ook wel.

Koen

Citaat van: Havoc op 19 maart 2020, 07:58:36 AM
Citaat van: SuSke op 18 maart 2020, 22:06:33 PM
Die pakjes uit China zijn heus niet besmet hoor Ronald. 8) 8)
Neen, maar de postbode misschien wel... Ik kan echt wel wachten tot dit over is om nog meer rommel voor mijn HOBBY te bestellen en gaan halen. Om de een of andere reden vind ik mijn gezondheid en de gezondheid van anderen belangrijker dan treintjes. Elke zieke die we uit het hospitaal kunnen houden of zorgen dat er geen piek van zieken komt die de hospitalen niet (meer) aankunnen is belangrijk.

Ik heb net opgezocht dat op een glad oppervlak de virus maximaal 3u kan overleven, op karton is dit veel korter.
Dus als je je pakketje een paar uur laat staan, is het probleem opgelost  :).
En voor de rest zoals altijd, je handen veelvuldig en grondig wassen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Citaat van: Koen op 20 maart 2020, 14:37:38 PMIk heb net opgezocht dat op een glad oppervlak de virus maximaal 3u kan overleven, op karton is dit veel korter.

Karton is vergelijkbaar - hou hier ook maar de 3 uren aan. We hebben het dan wel over DROOG glad oppervlak. Droog bewaren, of laten drogen !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw