Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Corona

Gestart door ronny-vdv, 12 maart 2020, 18:15:23 PM

doomslu

Een erg zonnige Paaszondag, net na de middag.
De autoweg E40 tussen Gent en Brugge...  :o :o


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

voor mij is het geleden van de autoloze zondagen in de jaren '70 van de vorige eeuw dat ik zulke verlaten straten en wegen gezien heb...

En wat ik het meest mis zijn de korte weekend-uitstapjes met de motorhome om even op te laden :-)

Havoc

Dan woon je niet bij mij in de buurt. De wielertoeristen passeren hier vlotjes in groepen. "Jongeren" in groepjes overal, lekker samen achteraan in de bus met 4-5 of samen in de auto.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Ik woon hier nochtans op 't parcours van de Ronde Van Vlaanderen en hier is het echt OK qua opvolging van de maatregelen. De eenzame fietser en/of de tweezame fietsers. Noch maar 1 keer een groepje van 3 gezien...

mardig23

Hier in de velden van het Waasland rijdt en jogt iedereen elkaar van de baan tussen 15u en 17u.

Ik ben zelf jaren wielertoerist geweest, en hou van de koers, maar ik zou het toch apprecieren dat die mannen tss deze uren hun verstand wat meer zouden gebruiken, en misschien ook hun snelheid wat zouden verlagen op wegen bezaait met kleine kinderen op fietskes en ietwat onhandige 70 plussers op elektrische fietsen.

Voor de rest van de dag zie je hier geen kat op de straat.
Volgens mij proberen ze de schuld van de huidige cijfers bij de "ongehoorzame burger" te leggen, en dat is niet netjes.
Mvg Karl

svvander

Vandaag foto's vanuit Scherpenheuvel gezien... schandalig. Met ne man of 40 op elkaar aan het aanschuiven voor een ijsje... Ik vrees echt voor een volledige lockdown. En het zal niet anders kunnen als we er zelf niet slimmer mee omgaan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Het was vorige week al aan 't groeien. Ik rij op de F1 (fietsostrade) en aan Berchem station staat een teller.
  Voor de paasvakantie stond die rond 18:00 op 650, vorige woensdag op ruim 1300 op hetzelfde tijdstip   :(
Vorig jaar rond deze tijd op pakweg 3000, maar toch  :-\

Maar 's avonds om 20:00 wel applaus voor de zorg  ::)  in plaats van er voor te zorgen dat we minder werk hebben  >:(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mardig23

Volgens mij is dat helemaal geen correct beeld.

Het is normaal dat er nu meer gefietst wordt, en dat heeft niets met de toewijding van de mensen te maken.
Dat is normaal aangezien iedereen thuis zit en het ook wordt aangeraden om dat te doen op elke zender die je opzet.
En aangezien niet iedereen kan joggen, gaan de mensen met dit weer fietsen.
Verder is het wel Paasweekend en 24°C hé jongens. Normaal gezien zit iedereen nu met zijn familie in de tuin aan de BBQ, of aan de zee!
De E40 was compleet vandaag, zie foto Luc!
Het is toch een klein beetje menselijk om dan op zijn minst eens buiten te komen vandaag of niet?

Zolang ze voldoende afstand houden is dat perfect ok volgens de "virologen". (Ik ken er niks van, maar hou me wel aan wat ze zeggen hoor!)

Ik vind dat er momenteel in de media alles aan gedaan wordt om de schuld in de schoenen van de gemiddelde burger te schuiven, en dat is niet OK!
Dat er nu meer besmettingen zouden komen heeft alles te maken met de strategie die 10 dagen geleden is ingezet, niet met dat er vandaag mensen de grip lossen.
Maar het jaagt me wel wat angst aan, want het zou erop kunnen wijzen dat er nog wat op komst is...

Binnen dit en 4-5 weken zeggen ze in de wetstraat dat de lockdown gedaan is, en dan mogen we allemaal terug de weide wereld in, zonder vaccin of geneesmiddel.
Eens curieus wat er dan met de druk op de zorg zal gebeuren, en wie zijn schuld het dan zal zijn :-X

Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro strenge maatregelen waar nodig, en al zeker voor het sparen van het zorgsysteem (mijn beste vrienden zien daar momenteel heel erg af) maar ze zouden beter eens gaan kijken in de supermarkten!
Mvg Karl

SuSke

Ik klap niet voor de zorg (en zeker niet alleen).

Ik heb gewoon veel respect voor iedereen die vandaag de dag zorgt dat de economie blijft draaien en dat er voldoende eten in de winkels ligt.
Ik "probeer" de regels zo goed en zo kwaad te respecteren, helaas loop of fiets ik niet altijd "alleen" op straat.
Afstand houden is de regel, maar je kan ook overdrijven. Een 2m van elkaar staan is best OK en ook best haalbaar, maar zenuwachtig worden omdat iemand dichter dan 5m van je komt... dan heb je nog een ander probleem: paranoia - en dat zorgt ervoor dat je net verkeerd gaat reageren en anderen letterlijk in gevaar brengt door je reactie.

Ondertussen 4 weken thuisarrest, en waarschijnlijk nog enkele te gaan.
Binnen het gezin ook al het eerste relatie-slachtoffer daardoor.
En dan begin je je als vader ook vragen te stellen...

Verder prijs je je dan gelukkig dat er de huidige technieken zijn om af en toe toch met je kleinkinderen contact te houden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Ik heb ook mega-veel respect voor iedereen die ons in deze situatie vooruit helpt en vooral voor de mensen in de zorg-sector!

Gewoon jammer dat alles gestuurd wordt door politiek! Hier gaan ze proberen om per week 2000 testen te voorzien voor de zorgcentra. In Duitsland gaan ze naar 500000 testen per week! Waarom gaat dat daar wel? (niet op antwoorden a.u.b. want dan gaan we de politieke toer op :-) )

Ik ben in alle geval voorstander van een totale lockdown tot de cijfers echt beter zijn. Dat zou zeker sneller resultaat boeken dan wat er nu aan de gang is!

maar ja, duizend mensen, duizend meningen...

raf

respect voor die nu aan het werk zijn zowel in de zorg als die de rekken vullen zodat we aan het eten kunnen blijven.

voor de rest blijven we in ons kot en doen nu van alles wat we anders ook zouden doen ;voor de hobby is het minder want alles geraakt op want nu ben ik zaken aan het doen die niet in de planning stonden maar toch gedaan zouden geworden zijn maar later
zo is het ballast strooisel op en de giet mallen voor de straten liggen op de club ;verven is onmogelijk want ik heb geen verdunning meer om borstels uit te spoelen ;en dan weer verf die op is om de huizen te doen die ik hier heb liggen ;enz.
maar mij hoor je niet klagen elke dag is een zondag zeg maar ;en daarom komen die  china pakketten die in belgikistan zijn niet door en kan ik ook aan de elektronica niet verder ;zowel voor boten als treinen ;

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

krispy

Proficiat voor al de werkende , maar wat het volk op de baan betreft , valt ook hier op dat het drukker wordt , denk veel door misverstand ( of niet juist willen begrijpen )gisteren nog , passeert hier een koppel dat we kennen , stoppen even en doen een praatje vanop de oprit , ja vraagt zij waarom fietsen Julie niet , de media zegt toch dat ge dit moet doen , dit is zo een vb , ge moet niet maar mag.ik zie hier heel veel mensen fietsen die ik al jaren niet meer op eene gezien heb , maar nu moet het precies, hetzelfde als ik namiddags terugkeer van het werk ,precies dat gans het drop dan op de fiets zit , ongelooflijk.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Met het goede weer doen mijn echtgenote en ikzelf dageljiks, hand in hand, een wandeling van
ongeveer 30 min tot 1 uur. Fietsen doen we niet. We hebben er trouwens geen meer sinds mijn
echtgenote en een paar jaar geleden een zware val mee heeft gemaakt (is voor haar gelukkig goed gekomen)
Ik bedoel maar: Fietsen moet niet, wandelen is ook gezond.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ook hier beduidend drukker geworden met auto's , waar die allemaal naartoe rijden en of dat een noodzakelijke verplaatsing is weet ik niet.
Gisteren met tientallen samen ijsjes eten , aan de frituur stonden horden mensen aan te schuiven of gezamelijk hun fritjes op te eten , hier gaan we de komende dagen nog van horen.  :'(

Ik ben ook nog steeds aan het werk ( chemie) maar ze vallen met bosjes ( ziek of zogezegd ziek - angst enz...)

mardig23

Ok, volgens mij wonen alle brave mensen hier dan ;)

Melsele dijk, normaal altijd file, ok in het weekend:


N70, de drukste baan van het waasland tss Lokeren en Antwerpen, hier in Melsele.
Ook hier staat altijd alles stil, meestal heel de dag, ook op zondag:


Toegang Beveren naar de E34, normaal altijd file, vooral in de week dan:


Fietsostrade F4 Gent Antwerpen, te station Melsele:


Fietsostrade F425 Melsele-Waaslandhaven thv de Gentboog:


Veel meer "blijf in uw kot" dan dit kan het volgens mij niet meer worden hier hoor... ;)
Mvg Karl