Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Corona

Gestart door ronny-vdv, 12 maart 2020, 18:15:23 PM

Havoc

Heb getracht die post te vinden.... Zal wel aan mij liggen ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Als alle mensen nu eens normaal deden.

Verdorie, deze voormiddag zoals elke maandag naar de winkel om boodschappen te doen voor de volgende 3 dagen, ik moest een pak bloem hebben om een Bechamelsaus‎ te maken  (Normaal heb ik dat staan maar die was net op) maar wat gebeurt er,
Eerste winkel ALDI, uitverkocht, tweede winkel Carrefour uitverkocht, derde winkel Delhaize uirverkocht, vierde winkel Lidl uitverkocht.
Nog nooit meegemaakt.

Dan maar naar Aveve die hebben normaal ook bloem, juist voor mijn neus laad daar een madam haar kar vol met de laatste pakken bloem, en met de kar volladen bedoel ik dan ook misschien wel 30 kg bloem.

Gaat iedereen nu plotseling zelf bakken of zo. Of zijn die van plan om de volgende weken echt niet buiten te komen en te overleven op water en brood.
Het viel mij ook op dat er veel rekken leeg waren of zo goed als leeg. Buiten de bloem heb ik wel alles gevonden wat ik moest hebben en brood was er nog genoeg.

Resultaat ik ben in 5 winkels geweest waardoor ik 5 keer meer kans op besmetting heb gehad vandaag door die stomme hamsteraars en uiteindelijk nog geen Bechamelsaus‎ kan maken. >:(

Zal straks wel eens bij de buren een beetje bloem gaan vragen denk ik, of iets anders eten.

Peter

Dirk,
Blijkbaar verschilt het nogal waar je je inkopen doet.
Wij waren zaterdag bij de AVEVE in Zwijndrecht (vlak aan de afrit Burcht/Zwijndrecht en daar was nog voldoende.
Hebben zelf , voor eigen gebruik slechts 1 zak van 10 kg nr247 gekocht en twee kleine (2,5 kg verpakkingen) en die hadden nog een grote voorraad.
Let wel, er was reklame (1 zak kopen have prijs)
Waren deze voormiddag op de markt hier in Hoboken Was er heel rustig met hier en daar een enkeling.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Zaterdag was het niet veel beter met de wekelijkse boodschappen hier in Waterloo. Thuis gekomen zonder vlees, rijst, bloem, pasta, wc-papier en zeep. 't zowat de grootste Carrefour van het land, maar niets meer in de betreffende rekken. LEEG! Nooit meegemaakt. Gelukkig zullen die hamsteraars niet snel terugkeren, en zijn we er voorlopig goed van af. Dus over een paar dagen weer volle rekken en alle keus en vers.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Donderdag terug winkelen, hopelijk dan meer geluk.

modelbaanHO

Echtgenote komt juist thuis van het werk en was eventjes langs de Colruyt gegaan.
De meeste rekken waren nog altijd leeg. >:( >:(
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Klaas Zondervan

De hamsteraars zijn asociaal, alleen hebben ze dat zelf niet in de gaten.

doomslu

Citaat van: Klaas Zondervan op 16 maart 2020, 16:28:41 PM
De hamsteraars zijn asociaal, alleen hebben ze dat zelf niet in de gaten.
Zoals bijna alle asociale mensen, zeker?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Vandaag de eerste dag thuis werken. Het is wel wat aanpassen maar buiten een aantal technische issues, is het vlot verlopen. Het is wel een stuk rustiger om werken  :). Ze staan niet elke 5 minuten aan mijn bureau.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Citaat van: Koen op 16 maart 2020, 16:34:11 PM
Vandaag de eerste dag thuis werken. Het is wel wat aanpassen maar buiten een aantal technische issues, is het vlot verlopen. Het is wel een stuk rustiger om werken  :). Ze staan niet elke 5 minuten aan mijn bureau.

Voor mij was het de eerste keer een hele dag thuiswerken. Had wel eens een stukje thuis gewerkt maar dat was niet veel meer dan de email van de dag inhalen.

Technisch een ramp. Ik kan de laptop van het werk niet aan het scherm hier hangen om 2 schermen te hebben. En toegang tot de files op het netwerk is problematisch. Email is absurd, via het netwerk van het werk gaat het amper vooruit. En als ik in de webmail inlog, dan heb ik een verschillend aantal "niet gelezen" email. Moeten ze mij eens uitleggen.

Heb nu gedaan, ben wel "sneller thuis" maar absoluut geen goesting om aan iets voor mij te beginnen. Anders als ik thuis kom dan wil ik met iets voor mij beginnen. Maar nu is het te vroeg om al te eten en niet genoeg tijd om iets voor het eten te doen. Dat valt tegen. Ik zou iets op de pc kunnen doen, maar ik zit nu al de hele dag aan dat zelfde bureau.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Ik ben rustig naar kantoor gaan werken.
Een immens landschapsbureel voor 3 mensen, dus meer dan ruimte zat.
een fatsoenlijke printer, copier en scanner ter beschikking en ook geen collega's aan mijn tafel.
Wel de geneugten van skype mogen ondervinden natuurlijk, want bereikbaar zijn we ten alle tijde.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#72
daar de meeste supermarktketens werken met automatische bestellingen, wordt alles wat gedurende de dag verkocht wordt uit de supermarkt s'nachts of heel vroeg in de morgen daarop automatisch besteld.

Bij Carrefour om 06.55 voor de droge voeding zijnde dranken,snacks,koeken,snoep,koffie,thee,confituur,choco,graan,rijst, bloem,deegwaren, zuurwaren, olie en azijn, groeten-,fruit-en vleeeswaren in blik,dierenvoeding maar ook drogisterij(van waspoeder tot wc papier) en ik heb ongetwijfeld hier en daar een groep uit het assortiment vergeten

Dus de bestelling ging donderdag gewoon door omdat er dan nog geen paniek was.Dus bestelde de computer het minimum goederen die voorradig moeten zijn op vrijdag 06.55.Deze bestelling werd maar op zaterdagnamiddag geleverd.

Er kan als men het spelletje slim speelde kan er manueel bijgesteld zijn maar alles diende dan te gebeuren voor 06.55µ.

Vandaar winkels in vele gevallen niet gevuld raakten, alles verdween, en degene die niet wou hamsteren in vele gevallen onbewust mee zondigde

Er werd ook van hogerhand ingegrepen om de bestellingen te verhogen maar dan kwam het probleem het aantal vrachtwagens die voorzien is/was en of de overvloed ook in die vrachtwagens kon

Het leegkopen begon omstreeks donderdag 14.00 en zou aanhouden hebben tot vrijdagnamiddag en dan normaliseerde het winkelgedrag.

Die 14.00 was omstreeks het uur waarop in vele openbare diensten/ministerie's bekend werd dat er een lock-down ging plaatsgrijpen. ik maak die veronderstelling omdat mijn zus in een kledingszaak stond waar ook een medewerkster van een ministerie naast haar stond en gewaarschuwd werd via SMS mogelijks van de ministerie's uit of al dan niet van een werkende collega van het naderend onheil. Vanaf toen is het plunderen begonnen bij wijze van spreken in voeding en hygieneprodukten.Het nieuws zal hem dan als een lopend vuurtje verspreid hebben



svvander

Of zoals bij mijn vrouw hare winkel... helemaal niets geleverd.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris

Is er daar weer een beetje normaal aan eten te komen? Zojuist viel het hier aardig mee, bijna alles was er gewoon, zelfs pleepapier. Was zaterdag wel anders.