Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Corona

Gestart door ronny-vdv, 12 maart 2020, 18:15:23 PM

Martin Welberg

Tsja, die liberalen...heb ook liever Stalinisten aan de macht  ;)

SuSke

Citaat van: doomslu op 15 maart 2020, 20:25:32 PM
Als buitenstaander kan je je niet voorstellen hoe Europa tegengewerkt wordt door de individualisten in de nationale regeringen.  :-\

Zitten er andere mensen dan individualisten in de politiek, zowel nationaal als internationaal.
Ik krijg de indruk dat het over het hele rijtje gewoon gaat om het eigen belang  :( :( >:( >:(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PietB

#47
Citaat van: Ronald op 15 maart 2020, 20:41:26 PM
Dat is niet raar, Piet... dat is voor de meesten bittere noodzaak gezien de prijzen van bv huizen.
Daar heb ik alle begrip voor Ronald en de situatie van mijn jeugd die je schetst is nergens op
gebaseerd en volledig fout.
Maar enig begrip voor het algemeen belang en niet alleen aan zichzelf denken zou deze mensen sieren.

Rangeerduivel

#48
DE OPLOSSING;

Daar het aantal treinreizigers drastisch zal verminderen de komende dagen hebben de slimmerikken van de NMBS besloten ook het aantal treinen drastisch te verminderen!
Zo zitten ze weer dik opeengepakt op overvolle treinen... ::) ::)

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nmbs-schrapt-bijna-100-piekuurtreinen-van-ranst-daar-is-maar-een-woord-voor-dom~a5bc7f1a/

;)

svvander

En ik heb zelf gewoon geen trein meer. Alles geschrapt! Heel interessant. Ik werk nu wel al zeker een week van thuis uit. Maar dan? Ik kan wel eens met de fiets gaan (maar dan moet ik nu wel al een beetje gaan beginnen rijden, ander lukt het mij niet), maar een andere alternatief? De wagen kan niet meer voor mij. Ik heb geen parkeerplaats en alle andere plaatsen zijn betalend. De werkgever komt niet tussen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

chef garde

Ik heb, ik moet, ik kan, ik wil, ...

Wij moeten solidair zijn, blijf eens thuis, aanvaard eens dat het de komende maanden wat minder gaat zijn, ga eens kijken bij oudere (vaak eenzame) buren of je hen kunt helpen met boodschappen, een potje lekker eten of wat dan ook, ...

Wat de treinen betreft, mij zie je er niet op voorlopig!  Het virus overleeft lang op metaal.  Daarom ook dat het in Noord-Italië geraakte, een regio met veel machinebouw die onderdelen assembleert uit vooral ... jawel.  En na de krokus werd het hierheen gebracht.

Dus, thuisblijven is de boodschap!

Michiel

Het gaat'm niet om het metaal. Dat is ook weer nep-informatie dat via de sociale media een mythe-alure heeft gekregen. Metaal, hout, plastiek, steen, papier, glas... maakt niet uit. Het virus overleeft makkelijker bij lagere temperturen, en heeft dus op zich niets met metaal te maken. Maar ik ben het eens met de oproep om solidair te blijven, redelijk, allert, hulpvaardig en rationeel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

CiteerHet virus overleeft lang op metaal.  Daarom ook dat het in Noord-Italië geraakte, een regio met veel machinebouw die onderdelen assembleert uit vooral ... jawel.  En na de krokus werd het hierheen gebracht.

Jee, wat een nonsens..tussen assemblage en levering is een virus buiten zijn gastheer allang dood. Overleeft enkele uren tot misschien enkele dagen..

SuSke

Het zal dan ook eerder door de matrozen, die zich heel zeker niet ziek voelden, overgebracht zijn. Zoals het zich over de hele wereld heeft verspreid, dank zij onze mondiale reisgewoonten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Citaat van: chef garde op 16 maart 2020, 08:32:59 AM

Wij moeten solidair zijn, blijf eens thuis, aanvaard eens dat het de komende maanden wat minder gaat zijn

Dus, thuisblijven is de boodschap!

Allemaal goed en wel, blijf thuis maar als je een job hebt waar thuiswerk geen mogelijkheid is mag je wel opgaan. Beetje tegenstrijdig in het weekend thuis moeten blijven maar in de week mag je in mijn geval wel op de werkvloer verblijven tussen 50 andere mensen. Wat nu met besmettingsgevaar ?

Maar de economie moet blijven draaien van de minister en dat primeert boven gezondheid. Van onze werkgever krijgen we advies om plaatsen met veel mensen te vermijden en een flesje vloeibare zeep
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

evan

Verschil is dat op de werkvloer en school een besmetting traceerbaar is en snel stopt doordat voor de rest iedereen erna toch thuis blijft   Op een evenement, café, festival, concert, enz... niet...

Kan je thuis werken, blijf thuis.  Kan je niet thuis werken, ga dan werken of pak verlof.  Dat heet solidariteit.  Met de warmste week is het veel show over "mediageile" solidariteit, maar nu is het precies te veel gevraagd aan sommige mensen om 'ns echt solidair te zijn.

Voor de rest stop met zagen!!! 

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Citaat van: SuSke op 16 maart 2020, 09:28:56 AM
Het zal dan ook eerder door de matrozen, die zich heel zeker niet ziek voelden, overgebracht zijn. Zoals het zich over de hele wereld heeft verspreid, dank zij onze mondiale reisgewoonten.

En de wintersporters niet zeker?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Johan, ik weet niet of er wintersporters van China naar Italië zijn gekomen maar die kans lijkt me toch vrij klein.

De verdere verspreiding binnen Europa zal voor een groot deel wel door de wintersporters en andere internationale verplaatsingen binnen het bedrijfsleven overgebracht zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 16 maart 2020, 11:30:58 AM
Johan, ik weet niet of er wintersporters van China naar Italië zijn gekomen maar die kans lijkt me toch vrij klein.

De verdere verspreiding binnen Europa zal voor een groot deel wel door de wintersporters en andere internationale verplaatsingen binnen het bedrijfsleven overgebracht zijn.

Nu je het zegt, ik heb het verkeerd gelezen. Heeft Corona invloed op begrijpend lezen? Of is dat een gevolg van isolement?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Ik zei 80% in een vorige post, maak er maar 90% van.😡😡

Roland