Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Corona

Gestart door ronny-vdv, 12 maart 2020, 18:15:23 PM

Havoc

Tot nu toe enkel de buurtwinkel achter de hoek, maar sommige zaken vind ik daar niet direct. Vandaag dan voor het eerst naar de supermarkt geweest. Prima georganiseerd moet ik zeggen. Staat een rij winkelkarren die afgekuist zijn klaar. Iedereen karrtje nemen. Dan handen ontsmetten voor je de winkel binnengaat (eigenlijk zou het omgekeerd moeten). 1 buiten = 1 binnen. Binnen ook geen cowboy toestanden. Iedereen houdt zoveel mogelijk afstand. Als ik nog eens moet gaan dan ga ik daar terug.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

en plots komt corona dan toch dicht bij ;een lid van de duikboot club waar ik bestuurs lid van ben zijn schoonvader is deze voormiddag door corona overleden ;hij zat samen met zijn vrouw in een verzorging tehuis op een kamer ,zijn vrouw is ook besmet maar heeft nog geen symptomen .

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

steamdriven

Bij ons is het al veel te dicht gekomen.
Ik ken drie mensen in het dorp die het hebben (gehad), waarvan nu iemand in zijn 4de week in coma ligt... Een collega is zijn beide schoonouders kwijt aan het virus en verschillende collega's zijn of waren ziek...
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Bundesbahnfreak

Tja, rare tijden, ik werk 4 van de 5 dagen van thuis uit en 1 dag op het werk. Kan me ook opjagen in de enkelingen die het niet zo nauw nemen en wees maar zeker elke leeftijdsgroep is er in vertegenwoordigd. Het  grootste probleem voor mij is mijn moeder die 100 km verder woont, mijn vader is 10 jaar geleden gestorven, ik heb geen broers of zussen en mijn ma is bijna doof en heeft een rollator nodig wegens geen evenwicht meer. In die context leeft zij al jaren thuis in quarantaine. Gelukkig zorgen de buren en wat vrienden voor haar want door deze crisis kunnen wij ook niet naar ginds om voor haar te zorgen. Allez al bij al ben ik nog content dat ze niet in een rusthuis  zit.  Groeten en blijf gezond he jongens

Klaas Zondervan

Het is al even geleden dat hier iets is gepost. Maar nu het mooi weer wordt krijg ik toch weer veel zin om een weekje door België te gaan fietsen met mijn tentje. Ik vraag me alleen af of ik nu onbelemmerd op de campings terecht kan. Iemand die daar iets over weet te zeggen?


Klaas Zondervan

Deze optie kende ik nog niet. Maar het is niet helemaal wat ik voor ogen had. Een kampeerplaats die je van tevoren moet reserveren vind ik niet handig. Ik trek elke dag verder naar een andere camping en weet van tevoren niet waar ik terecht zal komen.

Cozzy

Hoi Klaas,

Mocht je in de buurt van Diest verzeild raken ben je altijd welkom in onze tuin met je tent!
Wat, hoe, wanneer, zien we wel als het zover is.

Groetjes,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Rangeerduivel

Citaat van: Cozzy op 22 juni 2020, 21:58:11 PM
Hoi Klaas,

Mocht je in de buurt van Diest verzeild raken ben je altijd welkom in onze tuin met je tent!
Wat, hoe, wanneer, zien we wel als het zover is.

Groetjes,
Tom

Mooi gebaar Tom, maar zorg dat je genoeg chocomelk in huis hebt!  ;D ;D

;)

dani

Klaas: check eens de  PARK4NIGHT  app.
Daarmee vind je kampeer- en parkeerplaatsen in Europa op basis van je lokatie.
Ook met beoordelingen en commentaren
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Allemaal leuke ideeën, maar dat was de vraag niet. Ik wil alleen maar weten of de reguliere campings weer  gewoon open zijn voor iemand met een fiets en een tent. Of zijn er nog restricties?
Bovendien heb ik niet zo veel aan die apps waarbij je via je smartphone moet bespreken of je route vinden. Jullie zullen het misschien niet geloven, maar ik heb geen smartphone, wil ik ook niet hebben. Ik heb een mobiele telefoon waarmee ik de hulpdiensten kan bellen  als ik per ongeluk in de dulve ben gereden. :D

just4fun

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 juni 2020, 12:19:20 PM
... of de reguliere campings weer  gewoon open zijn ...
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij moet ge altijd op voorhand reserveren.
Dit omdat er een soort beperking is in aantal mensen per m² en de uitbater moet dus op voorhand weten hoeveel man er op zijn terrein aanwezig is.
Paul

SuSke

uittreksel van de website vlaanderen.be - dienst toerime: https://www.toerismevlaanderen.be/nieuws/veelgestelde-vragen-en-antwoorden-toeristische-sector-coronavirus#openblijvenlogies

[citaat]
Wanneer mogen logies weer open?

Sinds 8 juni mogen alle logiesvormen (hotels, b&bs, campings, vakantiewoningen, ...) terug open. Doordat de veiligheidsregels omtrent sociaal contact ook van toepassing zijn voor logies mag je maximum 10 personen van hetzelfde gezelschap per vakantiewoning/individuele verhuureenheid ontvangen. Van zodra we meer duidelijkheid hebben over het aantal toegestane personen in de periode na juni, lees je het hier op deze pagina.

Logiesuitbaters moeten bovendien een aantal veiligheidsmaatregelen treffen. Sinds 9 juni is er een basisprotocol voor de hele toeristische sector in België. Verschillende sector- en beroepsfederaties stellen veilgheidsprotocollen op per toeristische deelsector. pgesteld en verzameld op onze website. Deze protocollen helpen jou bij het veilig heropstarten van jouw toeristisch aanbod.. Ga naar de protocollen-pagina.
[/citaat]


Klaas, hopelijk is dit een duidelijk antwoord op je vraag.

Hou er rekening mee dat er woensdag (morgen dus) terug een veiligheidsraad is en dat er zaken kunnen (en zullen) veranderen, zeker met de stommiteiten die er de laatste weken weer aan het gebeuren zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Frans, dank je voor deze link. Zoiets had ik gezocht maar nog niet gevonden. Ik houd die site in de gaten om de ontwikkelingen te volgen. Maar mijn eerste indruk is dat ik het er wel op kan wagen.

just4fun

Eventueel kunt ge ook uw licht eens opsteken via www.recread.be
Die weten vast hoe de vork juist in de steel zit.
Paul