Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Aanpak Corona...

Gestart door Val-Rikard, 12 maart 2020, 16:17:39 PM

Metpetergaathetbeter

#15
Citaat van: Floris op 14 maart 2020, 12:27:25 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 maart 2020, 10:52:39 AM
de mens is de enigste diersoort waarvan eigen belang primeert over het (groeps)belang van de soort :(
nouuuuuuuu....

maar de mens is wel de enige diersoort die verstand tegenover instincten kan zetten, al lukt dat niet altijd zegmaar.
ook (soms)waar

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 maart 2020, 10:52:39 AM
de mens is de enigste diersoort waarvan eigen belang primeert over het (groeps)belang van de soort :(

Euh? Nog nooit mannetjesdieren tijdens de paartijd elkaar zien bekampen?
... en dat gaat inderdaad over natuurlijke selectie en zo, maar die dieren beseffen dat zelf niet  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Citaat van: Gerolf op 14 maart 2020, 18:06:04 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 maart 2020, 10:52:39 AM
de mens is de enigste diersoort waarvan eigen belang primeert over het (groeps)belang van de soort :(

Euh? Nog nooit mannetjesdieren tijdens de paartijd elkaar zien bekampen?
... en dat gaat inderdaad over natuurlijke selectie en zo, maar die dieren beseffen dat zelf niet  ::)

Gerolf, dat is in het belang van de soort. Dus eigenlijk klopt het wel. Er zijn héél weinig diersoorten die altruïsme kennen. Enkele van de mensapen ook, maar niet allemaal. En dat is dichte familie. Maar als je de taferelen van de laatste dagen ziet.... we hebben nog te leren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ze zegden dat een masker en handschoenen genoeg was om veilig naar de supermarkt te gaan.
Dat was gelogen!
Iedereen had kleren aan!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Ik tracht het mij voor te stellen..... :o
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Paulogic

Geef toe.. het zou geen zicht zijn, iedereen met enkel een masker en handschoenen.

Zo riskeer je nog een corona-pierus... en dat gaat pijn doen vrees ik...
mvg,
Paul(ogic)