Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Sneeuw op de Cumbres

Gestart door PeterVG, 09 maart 2020, 01:18:54 AM

PeterVG

Op 29 februari kwam de sneeuwruimer van de Cumbres @ Toltec in actie tijdens een fotorit.
Spektakel van de bovenste plank

Plowing above Dalton by Mike Danneman, on Flickr

En op Youtube

https://youtu.be/VPnhFXcgLPM?list=LLmRA3hmy3VFr0nIUO_OuHHA&t=3239

Ronald

Echt mooi.... ik heb het genoegen gehad om in 2014 bij de Durango and Silverton naast zo een loc te mogen staan. Een ervaring om nooit te vergeten...... Ze zijn best groot voor wat een smalspoorlocomotief is :)

Dank voor het delen!

IMG_0548 by Ronald Halma, on Flickr


Tothebeach

Die loks zijn inderdaad indrukwekkend.
In 2009 heb ik de C&TSRR bezocht. We hebben een rit gemaakt en dat was zeer indrukwekkend. Het is leuk om zo de sneeuwbeelden eens te zien. Sommige stukken denk ik te herkennen.

een plaatje van destijds:


(Dit plaatje komt me ergens wel bekend voor ;))

Groet,
michel

SuSke

En is die sneeuwploeg dan zelf-rijdend of wordt die geduwd door die andere dampende loc's?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterVG

De sneeuwploeg heeft een stoomaandrijving maar dat is om de rotor aan te drijven. De stoomlocs duwen de sneeuwploeg.
Er is dan ook heel wat personeel nodig om sneeuw te ruimen. Ik vind het vooral geweldig dat in 2020 dit spektakel nog steeds tot leven kan geroepen worden.