Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwkomer!

Gestart door jacothom, 07 maart 2020, 20:48:53 PM

jacothom

Dag hobby-broeders/zusters,

Mijn naam is Thomas, woonachtig in het Mechelse.
Al maanden ben ik aan het nadenken, plannen, opzoeken over het hoe en wat voor een kleine rangeerspoorbaan. Echter is de stap om effectief in de hobby te investeren lang te groot geweest, tot nu.
Sinds kort heb ik mezelf een HLD77 van Mehano aangeschaft, DC sound versie. Ook zal ik met Piko rails werken, waarvan ik ondertussen ook al het één en ander verzameld heb.

Ik ben druk bezig met het spoorplan. Het zal een havenbundettje worden van 3 á 4 sporen, met een 3-tal bedrijfjes met een spooraansluiting naar dat bundeltje. Dit zoals je in de haven van antwerpen wel eens tegenkomt.

De bedoeling is digitaal te rijden, 1 á 2 locjes op de baan. Lekker rangeren.

Ik ben nog op zoek naar een digitale centrale, indien iemand er 1tje op overschot heeft voor een prijsje... ;)

Heb er onwijs veel zin in!

Metpetergaathetbeter

alvast een leuke en leerlijke tijd hier toegewenst !  ;)

Gerolf

Welkom op ons forum, Thomas  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

nmbssncb

Welkom op dit forum.

Mechelen, mijn geboortestad (1948).
Hoe staat het met de verbouwing van het station?  Is het HSL-gedeelte (bijna) klaar?


Groeten uit Amsterdam,

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

evan

Welkom op het forum!!!


Citaat van: nmbssncb op 08 maart 2020, 11:25:49 AM


Hoe staat het met de verbouwing van het station?  Is het HSL-gedeelte (bijna) klaar?


Willy

Binen 10 a 15 jaar of zo  ;D  En een HSL gedeelte is er niet echt hoor ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Welkom op het forum Thomas ;)
Groet Pierre.


nmbssncb

Citaat van: evan op 08 maart 2020, 13:23:24 PM
Welkom op het forum!!!


Citaat van: nmbssncb op 08 maart 2020, 11:25:49 AM


Hoe staat het met de verbouwing van het station?  Is het HSL-gedeelte (bijna) klaar?


Willy

Binen 10 a 15 jaar of zo  ;D  En een HSL gedeelte is er niet echt hoor ;)

Rijdt de Thalys niet via het station Mechelen?  Of via het (oude) Arsenaal?
nmbs < Willy > sncb
===============

evan

Citaat van: nmbssncb op 08 maart 2020, 16:39:16 PM
Citaat van: evan op 08 maart 2020, 13:23:24 PM
Welkom op het forum!!!


Citaat van: nmbssncb op 08 maart 2020, 11:25:49 AM


Hoe staat het met de verbouwing van het station?  Is het HSL-gedeelte (bijna) klaar?

Jawel, maar daarom is dat geen hoge snelheidslijn 😉


Willy

Binen 10 a 15 jaar of zo  ;D  En een HSL gedeelte is er niet echt hoor ;)

Rijdt de Thalys niet via het station Mechelen?  Of via het (oude) Arsenaal?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Welkom Thomas!

Citaat van: jacothom op 07 maart 2020, 20:48:53 PM
Ik ben nog op zoek naar een digitale centrale, indien iemand er 1tje op overschot heeft voor een prijsje... ;)

Als je redelijk goedkoop digitaal wilt is een Roco Multimaus setje een aanrader. Worden regelmatig op fora e.d. aangeboden voor rond de 80 euro. Zijn prima dingen en als centrale/regelaar kan het ding best veel.

Citaat van: jacothom op 07 maart 2020, 20:48:53 PM
Sinds kort heb ik mezelf een HLD77 van Mehano aangeschaft, DC sound versie.

Je bedoelt DCC sound versie? :)

jacothom

Allen bedankt voor de reacties!
De by-pass voor oa de thalys is volgens mij inderdaad bijna af, dit voor een snelle, rechtstreekse verbinding van lijn 25N naar lijn 25. Pendelaars die regelmatig de trein Brussel-Antwerpen nemen kennen de stilstand bij Y. Abeelstraat wel. Dit zou moeten verbeteren met de by-pass.

Ronald, dit is inderdaad de centrale waar ik interesse in heb, ik wacht geduldig tot ik het gepaste zoekertje vind in de verkoopsectie van dit forum ;)
Klopt! De DCC sound versie  :)

Rangeerduivel

#11
Ik denk dat je hier eerder aan iets zal geraken, in plaats van te wachten tot er ooit één op het forum verschijnt...
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjU-PPavI3oAhUAwAIHHVwlDUEQFjACegQIBxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.benl.ebay.be%2Fsch%2FDigitale-Besturingssystemen%2F158704%2Fi.html&usg=AOvVaw2cKJk3HWu7UDgEmZSoUT4z

OPGEPAST; De "LOKMAUS" is niet zo geschikt voor wat je nodig hebt, beter is de MULTIMAUS!

;)

nmbssncb

Citaat van: evan op 08 maart 2020, 13:23:24 PM
Welkom op het forum!!!


Citaat van: nmbssncb op 08 maart 2020, 11:25:49 AM


Hoe staat het met de verbouwing van het station?  Is het HSL-gedeelte (bijna) klaar?


Willy

Binen 10 a 15 jaar of zo  ;D  En een HSL gedeelte is er niet echt hoor ;)

160 km/h (inderdaad geen HSL of 300 km/h)

Bypass - HSL

Planning


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Ronald

Citaat van: jacothom op 09 maart 2020, 14:06:59 PM

Ronald, dit is inderdaad de centrale waar ik interesse in heb, ik wacht geduldig tot ik het gepaste zoekertje vind in de verkoopsectie van dit forum ;)


Je kunt ook deze nemen:

- https://webshop.pijplines.nl/Webwinkel-ProductBundle-66336/z21start+%2B+Wifi+router+%2B+Wifi+Multimaus.html

Ben je ineens klaar, kun je met de MM rijden maar ook met tablet, telefoon etc.

svvander

Wel even duidelijk zijn en vermelden dat er een immens verschil is tussen een Z21 en z21 (de hoofdletter maakt het verschil... ook in prijs). Als je er meer wenst over te vernemen, kijk dan eens bij onze collegae: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?PHPSESSID=dcdb724970ae91f041899298407a3cda&topic=58225.0

Maar er zijn ook nog andere alternatieven:
Als het niet duur hoeft te zijn en je wenst niet meer dan 2 of 3 locjes, dan kan je 2de hands heel veel leuk "goedkope" centrales vinden of als je handig bent en een beetje kennis van Arduino hebt, dan kan je met een Arduino (of zijn Chinese kloon) met Motorshield en als besturing DCC PlusPlus en JRMI.
philippe_007 heeft dit ooit eens een tijdje terug gepost op een draadje... dit: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=26779.30

Weet dat het zoeken en plannen zeker even leuk (in sommige gevallen leuker) kan zijn. In elk geval voor info en hulp, zit je hier wel goed. Neem de tijd om alles uit te zoeken.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be