Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Grote kuis?

Gestart door Alberke, 07 maart 2020, 11:56:30 AM

Alberke

De aandachtige lezer heeft misschien opgemerkt dat ik een aantal dingen te koop heb staan. Het is zeker niet mijn bedoeling om alles te verkopen. Ik ben aan't inpakken en wat me minder interesseert mag niet mee. Ik moet namelijk verhuizen, uit het huis waar ik aal 48 jaar woon, het is verkocht en wordt gerenoveerd. Dit is meer iets voor "dju toch" eigenlijk. Probleem daarbij is dat ik hier in de buurt niets ga vinden aan een prijs die ik me kan veroorloven. Ik zou hier in de buurt willen blijven omdat mijn zoon hier ook woont, en voor mijn kankerbehandeling moet ik regelmatig naar het UZA. Ik heb dus geen idee of ik nog een baan kan plaatsen, laat staan een nieuwe bouwen. Maar mijn spulletjes neem ik mee zolang het kan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Ik hoop van harte dat je iets geschikts vindt. succes er mee!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ybofire

Hi Alberke,
Ook ik ben moeten verhuizen,woonde er al 21jaar, huis verkocht, eigenaar wou  de kosten niet doen om alles in orde te brengen voor de isolatie.
Vroeger grote garage met grote treintafel, nu beneden app met 2 slp kamers, bijna geen plaats , ben overgeschakeld op modulles neemt minder plaats in.
Succes met het zoeken naar een geschikte woonplaats.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 07 maart 2020, 12:05:43 PM
Ik hoop van harte dat je iets geschikts vindt. succes er mee!
+1,ik denk dat Luc spreekt voor het gehele forum dat ik je iets vind betaalbaar en liefst dichtbij  ;)

Gerolf

Citaat van: doomslu op 07 maart 2020, 12:05:43 PM
Ik hoop van harte dat je iets geschikts vindt. succes er mee!

+1  ... en ook met je behandeling !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

+1 en veel beterschap met je behandeling.
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

Vaarwel oude vriend. Meer dan dertig jaar heb ik aan je gebouwd, gewijzigd, hersteld. Je hebt me veel plezier geschonken, maar nu is het vaarwel. Je zal de overplanting niet overleven, en misschien heb ik zelfs geen plaats voor je nakomeling. Zo wordt langzamerhand laag na laag mijn leven weg gepeld als een ui. De eerste laag was het afscheid van mijn vrouw. Sindsdien is er weinig goed gegaan: lang in het hospitaal gelegen en nog steeds niet hersteld, kanker, en nu moet ik mijn leven in kartonnen dozen verzamelen. Jij gaat het niet overleven, wie weet, ik misschien ook niet. Slachtoffers van een meedogenloze geldzucht.

oldfriend by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Ja, Hugo, dat is heel aangrijpend. Ik ben er stil van. We komen allemaal op een moment in ons leven dat we langzaam afscheid moeten nemen van wat we opgebouwd hebben. Veel wijze raad kan ik je niet geven, daarvoor ben ik nog te jong (58) en kwiek. Maar ik zou zeggen, kijk niet te ver vooruit. Koester de moment waar je het verschil hebt gemaakt: een vriend geholpen, kinders grootgebracht, ... al de successen en de mooie momenten. En voor de rest, neem dagen zoals ze komen en profiteer van de kleine momenten van geluk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterVG

Veel sterkte toegewenst Hugo.

modelbaanHO

Beste Hugo
Je klinkt heel gelaten en pessimistisch. Probeer dat niet te zijn.
Wees optimist en tracht te genieten van elke dag die nog komt.
Ik wens je het allerbeste !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

jodo

Hugo probeer de moed er in te houden en geniet van elke dag !

Koen

Inderdaad Hugo. Laat de moed niet zakken.
Probeer je op te trekken aan de positieve dingen. Probeer te genieten van de kleine dingen des levens.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Alberke

Als er nu alleen die viruscrisis was, dan zat ik me hier goed te amuseren. En als ik nu alleen maar moest verhuizen, dan zou ik inpakken en proberen er het beste van te maken. Maar de combinatie van die twee maakt alles voorlopig uitzichtloos.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

stevend

Hij Hugo

toch zal er licht aan die tunnel komen .
Heb daar vertrouwen in .
Vooral bezig zijn , om het even wat .

Herwig

#14
aan Hugo,

In de hoop dat uw nieuwe woonst toch nog mag meevallen.   
En dat het qua gezondheid nog redelijk ten goede keert. We hebben hier ten slotte toch krakken van doktoren en verplegers ...
En je hebt binnenkort misschien toch nog plek voor een handige knutselhoek ?