reactie en woordje uitleg op zure opmerkingen

Gestart door argilla, 03 maart 2020, 08:29:14 AM

argilla


Woordje uitleg.


De club bestaat uit 60+ medewerkers die alleenstaand zijn dwz een partner hebben die in een WZC of andere instelling vertoeft en/of gehandicapt. Dit houdt in dat de club "armlastig " is  dwz het gemiddelde pensioen is bij ons 1480 € als je daar dan nog de bijdrage af moet voor de instelling en de tussenkomst van het OCMW ...kan je indenken .( De bijdrage van de leden is dan ook minimaal dwz 10€ jaars) .


Maar goed het is niet omdat wij "niet rijk" zijn dat wij niet aan spoorweg modelbouw kunnen /mogen doen. Bijna alle materiaal voor de clubbaan is gekregen. Sommige stukken zijn ronduit in zeer goede staat ( lokomotieven en wagens) andere bv de huizen zijn dat niet . Maar daar heb je een club voor omdat te restaureren. Fleischmann materiaal.


Wij houden eraan een onderzoek te doen naar de aanvraag om lidmaatschap. Dit om toekomstige eventuele spiltsing en ruzie in de club tussen hoge pensioenen zonder zorgen en lage pensioenen met de zorgen ( omwille van de handicap van de partner) te vermijden. "Alleenstaand" is dus een must . Dit is geen racisme/uitsluiting  of zo , neen het is een bewuste keuze. Waar iedereen akkoord mee is . Telt op dit ogenblik 6 leden maar het is een hechte groep een 60+ team  ;)  Houdt ook in dat de leden van overal in de omtrek komen  Geel (2) , Mol, Herentals, Tessenderlo en  Laakdal .


Omdat wij in die situatie zitten en al veel hebben meegemaakt , ook kwa overheids administratie  ( niets gaat automatisch zoals destijds VanDeurzen verkondigde voor gehandicapten) , zijn wij gevoelig aan ruwe en zure opmerkingen. Dat doen wij in clubverband "zeker" niet integendeel wij steunen elkaar. Woorden kunnen hard aankomen als je in zulke situaties zit .


Daarom dit bericht met goedkeuring van alle clubleden.


Voila beste leden modelspoorweg magazine forum als er nog vragen zijn...doe maar. Je kan mailen naar marcdebruyn52@hotmail.com


Tot genoegen


De  Laakdals modelspoorweg 60+ club voor alleenstaanden.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Ik snap de bedoeling van dit draadje niet 100%. En zeker niet in verband met de titel want die deed mij helemaal iets anders veronderstellen dan de inhoud van de post. Maar daar ga ik niet moeilijk over doen.

Citaat van: argilla op 03 maart 2020, 08:29:14 AMDe  Laakdals modelspoorweg 60+ club voor alleenstaanden.

Weet niet goed wat ik ervan moet denken. Langs de ene kant goed dat jullie steun bij elkaar kunnen vinden door samen een gemeenschappelijke hobby te beoefenen. Langs de andere kant stel ik me de vraag of het niet wat verder opentrekken niet goed zou zijn. Maar dat is dan niet aan mij om te beslissen. Ben nog geen 60+ en niet alleenstaand in de betekenis die hier gebruikt wordt. Spijtig, anders zou ik eens komen kijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#2
los van het feit dat jullie de voorwaarden allemaal onderschreven hebben,je zal maar in de omtrek van jullie gebeuren met 2 leeflonen(gezondheidsproblemen/dure medische ingrepen gehad hebben of nog eens moeten krijgen/blijvend een slechte gezondheid met veel dure medicatie voor beiden hebben)en die zijn volgens UW statuten/voorwaarden niet welkom.Ook niet iedereen loopt graag te koop met zijn/hun miserie. Er is meer verdoken armoede  dan je zou durven denken.Je zou verschieten hoeveel (oudere ook)koppels(tweeverdieners) het ook lastig hebben de eindjes aan elkaar te knopen op het einde van de maand, want het is niet allemaal rozengeur en maneschijn wat van buiten blinkt ! Die zijn dan niet welkom gezien de vorwaarden die jullie stellen

Als er problemen zijn/waren dan was dat veelal van mensen die zich meer voelden dan anderen, zich niet wilden neerleggen bij beslissingen/afspraken van/met iedereen, al dan niet hun invloed wilden verhogen met twee- en driedacht te zaaien,......Bij ons is er nog nooit een woord gevallen in de club over geld, over het lidgeld wordt elk jaar gesproken.

Ik dacht dat ik het dit jaar als lid vroeg/voorstelde om aangepast te worden.

Binnen de club hebben wij ginds problemen(die er eigenlijk altijd al waren, maar verdoken,sommige beweerden zelfs dat die er niet waren om er ook niets aan te moeten aandoen) voor het eerst iets waar wij als alle leden voor de volle 100% achter staan.

Sommige mensen hun ogen zijn eindelijk echt open gegaan na hard(en veelvuldig)op de tafel kloppen van een aantal mensen.Ook mensen die steeds zwegen en steeds JA knikten overtuigden wij eens voor zich en anderen op te komen.Sommigen hun ogen vielen uit hun kas toen ze deze mensen moesten aanhoren(en wisten niet wat ze hoorden en trokken de onvermijdbare conclussies), vreemd hoeveel water er vanachter een dijk van steeds ophouden/zwijgen stromen kan.

Je kan als lid elk voorstel lanceren, er wordt over gepraat en over gestemd en niet in een donker kamertje achter de anderen hun rug gepaald wat er gebeurd/niet gebeurd...

Ikzelf voldoe niet aan uw voorwaarden en het is te ver  ;D maar ik vind de voorwaarden nogal cru.Hoe is zoiets controleerbaar?Het lijkt mij toekomstgericht ook geen goede basis, allen dezelfde leeftijd(categorie), voorwaarden en eens je als club vertrokken bent wanneer enkelen moeten afhaken(wegens gezondheids-of andere oorzaken) dan blijft voor de anderen ook niet veel meer over

Misschien moeten jullie het beter zoeken in een vrije zelf te bepalen bijdrage volgens eigen goeddunken (degenen die het kunnen meer anderen minder)en" je wil opdringen mits je meer bijdroeg lijkt (mij) menselijk maar van een heel laag niveau te getuigen" op jullie lidkaart drukken

Michael

Marc-Laurent, ik vind het een nobel streven om deze groep te vertegenwoordigen, duidelijk uit wie jullie groep bestaat, nog niet duidelijk wat precies je bedoeling is, spullen verzamelen, erkenning voor de groep creëren?
Ik wens jullie alvast veel succes en veel modelspoorplezier en als jullie giften willen waar kunnen ze naartoe?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

traxx2837

Ook zich van forum vergissen is dus menselijk.

Jurgen

Ik denk dat je met de titel alleen al zure opmerkingen zal aantrekken...

Waarom je ons uitleg verschuldigd bent is me ook een raadsel.
Maar ik wens jullie in ieder geval veel genoegdoening toe met de hobby, op welke manier en met wie die dan ook beleefd mag worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

 :-[ ik vrees dat dit hier niet op z'n plaats is......
 

Koen

Citaat van: Jurgen op 03 maart 2020, 21:40:09 PM
Ik denk dat je met de titel alleen al zure opmerkingen zal aantrekken...

Waarom je ons uitleg verschuldigd bent is me ook een raadsel.
Maar ik wens jullie in ieder geval veel genoegdoening toe met de hobby, op welke manier en met wie die dan ook beleefd mag worden.

@Jurgen,

Naar mijn mening is de reden van dit draadje eerdere discuties op dit forum oa. betreffende toegangsprijzen van beurzen. Mogelijk zijn er nog andere maar dit draadje is mij alvast bij gebleven.

@Marc,

Het is inderdaad misschien een goed idee om jullie coördinaten door te geven. Als ik het mij goed voor heb, zijn jullie in schaal I aan het werken?


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Ik vind het ferm wat jullie met die groep mensen proberen te doen: samen met beperkte middelen genieten van modelspoorbouw.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Citaat van: Gerolf op 04 maart 2020, 21:25:33 PM
Ik vind het ferm wat jullie met die groep mensen proberen te doen: samen met beperkte middelen genieten van modelspoorbouw.

Inderdaad Gerolf.
Bovendien vind ik het erg moedig om de situatie openlijk naar buiten te brengen want meestal hangt daar, geheel onterecht, een vorm van schaamte over.
De meeste mensen houden dit in stilte voor zich.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Floris

Citaat van: Gerolf op 04 maart 2020, 21:25:33 PM
Ik vind het ferm wat jullie met die groep mensen proberen te doen: samen met beperkte middelen genieten van modelspoorbouw.
Juist. Veel tijd en creatief de middelen gebruiken die je hebt levert de leukste projecten op, waar echt wat persoonlijks in zit dat je dus bij niemand anders ziet. Succes jongens, ga aan de slag en trek je van andermans gezever niks aan, tis jullie hobby.

Dvroonen

Hallo
Als u gewoon samen komt zonder een officiële club te zijn is er geen enkel probleem
Als u echter een vzw of iets anders wilt worden kunt u niemand uitsluiten want dan schend u de anti discriminatie wet
                Beste groeten Danny
 

rgp

Danny,

In jouw redenering betekent dit dat iedereen die zich aanmeldt bij een vzw om lid te worden, moet toegelaten worden ?

Ik denk het niet !

Je hoeft zelfs geen reden te geven om een aanvraag te weigeren !

Roland

Dvroonen

Hallo Roland
En toch is het zo 
           Danny
         
 

Dvroonen

De vraag is natuurlijk wel als je bij een vereniging wilt gaan waar je niet welkom bent
Als je dan naar de rechtbank trekt en gelijk krijgt ,wil je daar dan nog wel zijn